Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو استان از پایش تمامی محصولات داخل بازارهای استان اصفهان خبر داد و گفت: پنج مورد از کارخانجات استان فردا در مراسمی ملی موفق به دریافت نشان ایمنی و سلامت خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، سید عیسی موسوی ونحری، مدیر نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو اصفهان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر امنیت غذایی، گفت: یکی از مشکلات و معضلات کشوری مهاجرت از روستاها به شهرها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کاهش قند نمک و چربی و نشان‌گرهای رنگی تغذیه‌ای، برچسب اصالت، مبارزه با قاچاق کالا و ترویج و معرفی نشان ایمنی و سلامت از محورهای در دستور کار است.

موسویان با بیان اینکه وزارت بهداشت با توجه به حیطه وظایف و اختیارات خود بیشتر برنامه‌های خود را بر اساس همین محورها عنوان کرد و گفت: سال 96 این محورها به‌صورت جدی در دستور کار سازمان غذا و دارو قرارگرفته است.

* اعلام عناوین روزهای هفته غذا

مدیر نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو اصفهان اظهار کرد: عناوین روزهای هفته غذا به ترتیب «غذا، آگاهی و سلامت»، «غذا، نظارت و سلامت»، «غذا، تحرک و سلامت»، «غذا، صنعت و سلامت»، «غذا، آموزش و سلامت»، «غذا و سفیران سلامت» و «غذا، معنویت و سلامت» نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به نشان‌گرهای سلامت، اظهار کرد: قرار بود تا پایان سال 95 محصولاتی که مشمول دریافت این نشان می‌شوند، برای دریافت آن اقدام کنند و امسال پایش برچسب نشان‌گرهای رنگی در دستور کار قرارگرفته بود که یک‌بار در شش‌ماهه اول انجام گرفت.

* پنج کارخانه استان فردا نشان ایمنی و سلامت دریافت خواهند کرد

موسویان از پایش تمامی محصولات داخل بازارهای استان اصفهان خبر داد و گفت: پنج مورد از کارخانجات استان فردا در مراسمی ملی موفق به دریافت نشان ایمنی و سلامت خواهند شد.

مدیر نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو اصفهان گفت: با توجه به اینکه بیشتر دانه‌های روغنی وارداتی هستند کارخانه‌های تولید روغن موظف شده‌اند تا در صورت استفاده از دانه‌های روغنی ترا ریخته بر روی محصول خود، آن را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه تمامی کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که تولید مواد خوردنی، آرایشی و بهداشتی دارند باید مسئول فنی نظارت داشته باشند افزود: 692 کارخانه و 300 کارگاه تولید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در استان اصفهان دارای مجوز از معاونت غذا و دارو هستند که پنج هزار و 800 محصول پروانه ساخت برای این محصولات صادرشده است.

* معتقدیم تعداد کارشناسانمان بسیار کم هستند

موسویان در پاسخ به سؤال خبرنگار صاحب نیوز در مورد تعداد بازرسان و میزان بازرسی‌ها توسط معاونت غذا و دارو، اظهار کرد: بر اساس امتیاز PRP واحدهای صنعتی تعداد بازدیدها در طول سال برنامه‌ریزی می‌شود و یک نظارت عالیه توسط کارشناسان ستاد غذا و دارو انجام می‌گیرد.

مدیر نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو اصفهان گفت: در حال حاضر در شبکه‌های بهداشت و درمان 25 کارشناس و خود ستاد 13 کارشناس نظارتی داریم و چهار نفر کارشناس هم مواد آرایشی و بهداشتی را نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه خودمان هم معتقدیم این تعداد کارشناسان بسیار کم هستند، اظهار کرد: تلاش داشته‌ایم به‌صورت بهینه با همین تعداد بازرسی‌های خود را انجام دهیم.

موسویان اظهار کرد: آزمایشگاه معاونت غذا و دارو و به دلیل نمونه‌برداری‌های زیاد استفاده از یکسری از آزمایشگاه‌های همکار با وزارت بهداشت در دستور کار از قبل بوده است، به آزمایش نمونه‌ها می‌پردازند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام پور ضرب اظهار کرد: ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خلال اجرای طرح نظارت بهداشتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز ضبط و معدوم سازی شد.

وی افزود: در این طرح در مجموع از ۴۴۴ مورد بازدید از واحدهای صنفی عرضه فراورده‌های خام دامی و رستوران‌ها و … که ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف انسانی ضبط و معدوم و همچنین ۳ متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

پور ضرب ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های مرتبط در بازدیدهای مشترک، به نقش بی بدیل دامپزشکی در عرضه فرآورده‌های خام دامی اشاره و بیان داشت: نظارت بر فرآورده‌های خام دامی به عنوان پایه اصلی در تأمین سلامت پروتئین خانوار بسیار با اهمیت است که با تلاش‌های شبانه روزی پرسنل دامپزشکی محقق می‌شود.

کد خبر 6086309

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا