Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: آمریکا با اتهامات بی‌‌اساس می‌‌خواهد اجماع بین‌‌المللی علیه ایران تشکیل دهد و تا زمانی که به این هدف دست نیابد نمی‌‌تواند از برجام خارج شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد علیرضا بیگی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با بیان اینکه ترامپ در سخنرانی دیروز خود حرف جدیدی برای گفتن نداشت، ابراز کرد: اظهارات رئیس‌‌جمهور آمریکا با پاره‌‌ای از اتهامات بی‌‌اساس و فحاشی همراه بود، ترامپ تمام تلاش خود را کرد تا هم‌‌پیمانان خود را برای خروج از برجام متقاعد کند اما از آنجایی که در رسیدن به هدف خود ناموفق بود نتوانست خروج برجام از آمریکا را اعلام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه آمریکا بدون همراهی اروپایی‌‌ها و به تنهایی قادر به خروج از برجام نیست، اظهار داشت: ترامپ اتهاماتی را متوجه ایران کرد تا کشورمان را تهدیدی برای جهان و غربی‌‌ها جلوه دهد، متذکر شد: آمریکا می‌‌خواهد به غربی‌‌ها اینگونه القاء کند که در صورت عدم مقابله با ایران، امنیت شما از بین خواهد رفت و در امان نخواهید بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اعلام اینکه اظهارات ترامپ سندی بر شکست او در اجرای سیاست‌‌های مدنظرش تلقی می‌‌شد، توضیح داد: آمریکا مسبب ناکامی‌‌هایش در سوریه و عراق را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌‌داند و در تلاش است این نهاد را سازمانی تروریستی جلوه دهد اما چون می‌‌داند در این‌‌باره اتفاق نظر وجود ندارد، در سخنرانی‌‌اش سپاه را عامل بی‌‌ثبات کننده منطقه معرفی کرد.

وی خاطرنشان ساخت: تا وفاق بین‌‌المللی علیه ایران ایجاد نشود ترامپ قادر به خروج از برجام نخواهد بود، به‌‌همین جهت نیز رئیس‌‌جمهور آمریکا اصلاح ایرادات برجام به‌‌زعم شخصی‌‌اش را به سنا و کنگره حواله داد تا نشان دهد در شرایط فعلی تصمیم‌‌گیر نیست.

دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور صحبت‌‌های ترامپ را یک پیروزی برای ایران عنوان کرد و بیان داشت: ترامپ من‌‌بعد نیز تلاش خواهد کرد با اتهام‌‌زنی نظر سایرین را جلب و از این طریق خود را مطرح نماید، برای مثال او به‌‌طریقی فضاسازی کرده بود که افکار عمومی منتظر اطلاع از موضع ترامپ در روز جمعه بودند.

وی ادامه داد: ترامپ به دنبال ایجاد جنگ روانی فرسایشی و وحشت است، با این روش او مانع سرمایه‌‌گذاری خارجی می‌‌شود تا سایر کشورها امنیت و اطمینان سرمایه‌‌گذاری در ایران را اندک شمارند و به خود جرأت ریسک ندهند.

بیگی با بیان اینکه روحانی در صحبت‌‌های دیروز خود مواضع ایران را تبیین کرد، تاکید داشت: ما نباید بترسیم و اهداف‌‌مان را در تمامی عرصه‌‌ها دنبال کنیم؛ باید برای روزهای سخت‌‌تر آماده شد تا استقلال‌‌مان حفظ شود.

وی با پوچ و مزخرف خواندن اظهارات ترامپ، عنوان کرد: او حرف دل اسرائیل و عربستان را زد اما اگر ما اتحادمان را حفظ کنیم هیچ غلطی نمی‌‌توانند انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!

12 سناتور جمهوریخواه آمریکایی با ارسال نامه ای به "کریم خان" دادستان دیوان بین المللی کیفری (ICC) او را تهدید کردند در صورتی که قضات این دیوان حکم بازداشتی علیه مقامات رژیم اسرائیل صادر کند، با عواقب جدی برای رئیس دیوان و اطرافیان و خانواده اش مواجه خواهد شد.

به گزارش عصرایران  به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، بر اساس نسخه ای از نامه ای که روز دوشنبه منتشر شد، 12 سناتور جمهوری خواه آمریکایی، دیوان بین المللی کیفری  را تهدید کرده اند که اگر این دیوان حکم بازداشتی برای مقامات ارشد اسرائیلی صادر کند، تحریم های آمریکا را اعمال خواهند کرد.

این نامه یک صفحه ای که توسط وب سایت خبری آنلاین Zeteo به دست آمده است، خطاب به کریم خان دادستان دیوان بین المللی کیفری است. این نامه می‌گوید هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و دیگر مقامات بلندپایه اسرائیل "غیرمشروع و فاقد مبنای قانونی است و در صورت اجرا منجر به تحریم‌های شدید علیه شما و موسسه شما خواهد شد."

12 قانونگذار در این نامه نوشتند: " اگر اسرائیل را هدف بگیرید، ما شما را هدف قرار خواهیم داد. این احکام بازداشت از سوی دیوان (دادگاه لاهه)، آن را با بزرگترین دولت حامی تروریسم و نماینده آن همسو می کند. واضح است که هیچ شباهت اخلاقی بین تروریسم نشات گرفته از حماس و پاسخ موجه اسرائیل وجود ندارد."

 در این نامه تهدید شده:" اگر با اقدامات ذکر شده در گزارش پیش بروید، حمایت آمریکا از دیوان بین‌المللی کیفری پایان می‌یابد، کارفرمایان و همکاران شما را تحریم می‌کنیم و شما و خانواده‌هایتان را از ورود به ایالات متحده منع می‌کنیم. به تو هشدار داده شده است. "

امضاکنندگان این نامه عبارتند از سناتورهای تندرو جمهوریخواه تام کاتن، مارکو روبیو، میچ مک کانل، کیتی بوید بریت، مارشا بلکبرن، تد باد، کوین کرامر، بیل هاگرتی، پیت ریکتس، ریک اسکات، تیم اسکات و تد کروز.

در این نامه از جمله اقدامات متقابل آمریکا علیه اعضای دیوان در صورت صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیل، به تحریم‌های صدور ویزای آمریکا برای اعضای دیوان و خانواده های آنها اشاره شده است.

سناتور دموکرات "کریس ون هولن" جمهوری خواهان را به "سرکشی" علیه دادگاه عالی بین المللی متهم کرد.

او در این باره گفت:" اظهار مخالفت با یک اقدام قضایی احتمالی ایرادی ندارد، اما دخالت در یک موضوع قضایی با تهدید افسران قضایی، اعضای خانواده و کارمندان آنها به مقابله به مثل اقدامی کاملا اشتباه است."

اسرائیل و ایالات متحده آمریکا از اعضای دیوان بین المللی کیفری نیستند و صلاحیت آن را به رسمیت نمی شناسند. فلسطین در سال 2015 به عنوان عضوی از این دادگاه مستقر در لاهه پذیرفته شد.

دیوان بین‌المللی کیفری گفته است که "استقلال و بی‌طرفی" آن زمانی که افراد تهدید به انتقام‌جویی می‌کنند، "تضعیف می‌شود" و خواستار پایان دادن به ارعاب کارکنان خود شده است.

جدا از تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری، اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه (ICJ) - دادگاه عالی سازمان ملل – نیز پرونده ای مفتوح دارد که در آن متهم به نسل‌کشی در غزه شده است.

بر اساس یک حکم موقت، قضات این دیوان در ماه ژانویه امسال به تل‌آویو دستور داد تا اقدامات مرتبط با نسل کشی را در غزه متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه اتخاذ کند.

دادگاه لاهه (دیوان بین المللی دادگستری)هنوز حکم نهایی را درباره پرونده شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل به اتهام ارتکاب به نسل کشی در غزه، صادر نکرده است.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نشست اضطراری در تل آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو حکم بازداشت نتانیاهو در آستانه صدور

دیگر خبرها

  • ستاره مشهور آمریکا: تیم کی‌روش اتحاد تیم 98 را نداشت
  • از مذاکره در تهران تا احیای برجام در واشنگتن؟!
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر