Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:26:30 GMT

مسابقه کتابخوانی نماز در قزوین برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۴۲۳۰۰

مسابقه کتابخوانی نماز در قزوین برگزار شد

قزوین- رئیس ستاد اقامه نماز شهرداری قزوین گفت:مسابقه کتابخوانی نماز ویژه کارکنان شهرداری قزوین و سازمان های تابعه برگزار شد.

حجت الاسلام عباداله قجر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۳۲۵ در این مسابقه کتابخوانی شرکت کردند که به ۳۵ نفر از نفرات برگزیده شدند که به آنان جوایزی اهدا خواهد شد.

وی افزود: منبع این مسابقه کتاب «اسرار نماز» به نویسندگی علی محمد باقی به صورت رایگان در اختیار کارکنان شهرداری قزوین و سازمان های تابعه قرار گرفته است و این مسابقه مهر ماه سالجاری به صورت الکترونیکی برگزار شد که تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های برگزاری این مسابقه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام قجر خاطرنشان کرد:مسابقه کتابخوانی یکی از شاخص های ارزیابی برای اعزام ۵۰نفر از کارکنان شهرداری قزوین و سازمان های تابعه به مشهد مقدس و کربلای معلی در طول سال جاری است.

وی آشنایی هرچه بیشتر با احکام، فضایل و اهمیت نماز، ترویج فرهنگ اقامه به موقع نماز و انس با این فریضه دینی را از جمله اهداف برگزاری این مسابقه برشمرد.

اقامه نماز جماعت در ۸ بوستان شهر قزوین

رئیس ستاد اقامه نماز شهرداری قزوین گفت: نماز جماعت مغرب و عشا در هشت بوستان شهر قزوین طی فصل تابستان برگزار شد.

وی اظهار کرد:بوستان‌های نرگس (بانوان)، باراجین(فدک)، پامچال «شهرک مینودر»، ارکیده «واقع در چهارصد دستگاه»، پونک، لاله «جانبازان»، ملاخلیلا «بلوار جمهوری اسلامی» و میرداماد بوستان‌هایی بودند که با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، بسیج سپاه ناحیه قزوین، موسسه گروه تبلیغی آینه ظهور، جمعی از هیات مذهبی و شهرداری قزوین در آن‌ها نماز مغرب و عشا برپا شد.

حجت الاسلام قجر افزود: همچنین در این بوستان‌ها نماز جماعت مغرب و عشا در طول سه ماه تابستان به طور منظم و سروقت برگزار گردید و به سؤالات شرعی نمازگزاران هم پاسخ داده شده و شبهات آنان در این موارد برطرف شد.

رئیس ستاد اقامه نماز شهرداری قزوین هدف از این اقدام را ترویج فرهنگ نماز اول وقت به صورت جماعت در جامعه برشمرد.

قجر همچنین دلیل انتخاب بوستان‌های یاد شده را فقدان مسجد در محله‌هایی که این پارک‌ها واقع شدند، اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال قبل استقبال خوبی از این طرح شد امسال با کمی تغییر در انتخاب پارک‌ها دوباره این طرح اجرا شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۲۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی چمران یک‌تنه پشت اقدامات جنجالی شهرداری در شهر تهران

چمران گفت: اجازه نخواهیم داد در پی ایجاد فرهنگسرا درختی در پارک لاله قطع شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله گفت: ما اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود، باید منتظر باشیم طرح ارایه شود.

مهر در خبری نوشت: مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود، اظهار کرد: برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

وی همچنین تصریح کرد: سامانه پایش مصوبات شورا که پیش از این پایه‌گذاری شده بود و متوقف مانده، به ثمر رسیده و امروز از این سامانه رونمایی شده و در آن کل مصوبات پایش خواهد شد و در دسترس قرار خواهد گرفت. در جلسه امروز گزارش سه ماهه حساب درآمد و هزینه شهرداری نیز ارائه خواهد شد.

چمران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله نیز یادآور شد: بعد از جشن ماه رمضان احساس شد که فضاهایی برای چنین طرح‌هایی مورد نیاز است. این موضوع مطرح شد که درختی قطع نمی‌شود و ما نیز اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود. باید منتظر باشیم طرح ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره سوم طرحی مصوب شد که در بوستان‌هایی با مساحت بیش از یک هکتار مسجد و کتابخانه احداث شود و ساختمان اداری منع شده است، گفت: البته طرح باید به شورا ارائه شود و هیأت موردنظر طرح را مورد بررسی قرار دهد و اگر نیاز بود احداث شود به شرطی که درختی قطع نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در منطقه ۱۵ بارندگی بوده و یک کارگر به دلیل تعصب کاری خود در حال بازگشایی نهر برای جلوگیری از سرریز شدن آب بوده که متأسفانه مفقود شده و هنوز پیدا نشده است. باید چنین اقداماتی با دقت صورت بگیرد و برنامه‌ریزی از قبل انجام شده باشد تا حادثه‌ای رخ ندهد.

چمران با بیان اینکه قراردادها منع انتشار داشته و هرکسی درخواست داشته قرارداد را تحویل گرفته است، گفت: قرارداد مشکلی ندارد و هریک از اعضا بخواهند در دسترس آنها قرار خواهد گرفت. وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و دیگر بخش‌ها قرارداد را در اختیار دارند. چنین قراردادی در سال ۹۶ نیز وجود داشته و مورد خاصی ندارد. در ساخت واگن‌ها تکنولوژی به کشور وارد می‌شود و این تفاوتی مترقی است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • گزارش زنده: گل‌گهر 0 - 0 شمس‌‌آذر
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • مهدی چمران یک‌تنه پشت اقدامات جنجالی شهرداری در شهر تهران
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • شهرداری حصار‌کشی در پارک لاله را متوقف می‌کند؟!