Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس‌جمهور با بيان اينکه شکستن ميز مذاکرات هنر نيست و بايد پايه‌هاي حل و فصل اختلافات جهاني از مسير گفت‌وگو تقويت شود، گفت: بي‌ترديد در آينده، تاريخ و مردم جهان و آمريکا بهتر قضاوت مي‌کنند راهي که دولتمردان کنوني انتخاب کرده‌اند، بي نتيجه و اشتباه بوده است.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس حسن روحاني رئيس‌جمهور کشورمان امروز شنبه با سفراي جديد کشورهاي نيجريه، نروژ، يونان، سوئيس و جمهوري چک ديدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن روحاني در ديدار «لاينتر» سفير جديد سوئيس در تهران با اشاره به اينکه شکستن ميز مذاکرات هنر نيست و بايد پايه‌هاي حل و فصل اختلافات جهاني از مسير گفت‌وگو تقويت شود، خاطر نشان کرد: بي‌ترديد در آينده، تاريخ و مردم جهان و آمريکا بهتر قضاوت خواهند کرد راهي که دولتمردان کنوني انتخاب کرده اند، بي نتيجه و اشتباه بوده است.
رئيس‌جمهور افزود: امروز در شرايط بسيار حساس و مهمي قرار گرفتيم و اين شرايط حساس تنها براي ايران و 1+5 نيست، بلکه آثار آن براي کل منطقه و جهان است، چرا که برجام آرامش بيشتري را در جهان و منطقه ايجاد کرد.
وي با بيان اينکه تهران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي همکاري داشته و آن را ادامه خواهد داد، اظهار داشت: فعاليت هسته‌اي تهران صلح‌آميز بوده و همواره صلح‌آميز خواهد بود و در برابر هم‌پيمانانمان در برجام و 1+5 تا زماني که طرف مقابل به آن پايبند بماند، ما ناقض ابتدايي اين توافقنامه نخواهيم بود.
رييس جمهور در ادامه با بيان اينکه سوئيس همواره جايگاه بسيار خوبي نزد مردم ايران داشته است، گفت: ايران همواره از روابط بسيار خوب با کشور دوست خود سوئيس استقبال مي کند و علاقمند توسعه روابط اقتصادي و همچنين علمي و فرهنگي با سوئيس هستيم.
روحاني با تأکيد بر اهميت برقراري مناسبات بانکي بين تهران – برن اظهار داشت: مذاکرات خوبي درباره تسهيل روابط بانکي بين دو کشور طي دو سال گذشته انجام شده است که لازم است هر چه زودتر اجرايي و عملياتي شود.
«لاينتر» سفير جديد سوئيس نيز در اين ديدار پس از تقديم استوارنامه خود با بيان اينکه مردم سوئيس احترام ويژه‌اي براي تاريخ، تمدن و فرهنگ ايران قائل هستند، اظهار داشت: سوئيس اهميت زيادي به برقراري روابط گسترده با ايران در همه زمينه‌ها قايل است و نقشه راهي را جهت تقويت مناسبات دو جانبه تدوين کرديم که مأموريت اصلي من اجراي آن است.
سفير جديد سوئيس همچنين بر اراده جدي کشورش در خصوص برقراري هر چه سريع‌تر روابط بانکي بين دو کشور تأکيد کرد.
لاينتر در ادامه، گفت: سوئيس از توافق برجام حمايت مي‌کند و معتقديم که تمامي طرف‌هاي اين توافق بايد به تعهدات خود عمل کند و عکس‌العمل حساب‌شده جنابعالي نشان‌دهنده پايبندي ايران به تعهدات بين‌المللي است.
برجام درها را براي مذاکره در مسائل مختلف منطقه‌اي و بين‌المللي گشوده است
رئيس‌جمهور کشورمان در ديدار «لارس نوردرم» سفير جديد نروژ، با بيان اينکه توافق برجام درها را براي مذاکره در خصوص مسايل مختلف منطقه‌اي و بين‌المللي گشوده است، گفت: اميدوارم همه کشورهاي عضو اتحاديه اروپا از جمله نروژ نقش سازنده خود را در حفظ اين توافق و بهره گيري از فرصت هاي همکاري ايفا کنند.
«لارس نوردرم» سفير جديد نروژ نيز در اين ديدار پس از تقديم استوارنامه خود ، با تأکيد بر اراده کشورش براي گسترش همکاري‌هاي اقتصادي با ايران، اظهار داشت: شرکت‌هاي نروژي توافق برجام را بسيار جدي تلقي کرده و آن را فرصتي براي برقراري همکاري‌هاي نزديک با ايران محسوب کرده‌اند و از زماني که به تهران آمده‌ام هر هفته پذيراي هيأت‌هاي مختلف نروژي بوده‌ايم.
نوردرم خاطر نشان کرد: اخيراً دولت نروژ ضمانت حکومتي يک ميليارد يورويي را براي ايران مصوب کرده و اين نشان‌دهنده اراده جدي نروژ در ارتقاء روابط با ايران است.
وي با تأکيد بر اينکه نروژ نسبت به اجراي توافق برجام تأکيد دارد، اظهار داشت: موضع نروژ، موضع اتحاديه اروپاست و بايد همه طرفها همچون جمهوري اسلامي ايران به تعهدات خود در برجام متعهد بماند.
برجام ثابت کرد که گفت‌وگو و همکاري بهترين راه حل براي اختلافات بين‌المللي است
حسن روحاني رئيس‌جمهور کشورمان روز شنبه در ديدار «ديميتري الکساندراکيس» سفير جديد يونان برقراري روابط نزديک‌تر و گسترده‌تر بين دو کشور را مورد تأکيد قرار داد و اظهارداشت: اراده جمهوري اسلامي ايران توسعه و برقراري روابط همه جانبه بين تهران و آتن است و دو کشور در عرصه‌هاي علمي، اقتصادي، فرهنگي و روابط بانکي و نيز در حوزه انرژي و ترانزيتي از ظرفيت‌هاي زيادي براي افزايش سطح همکاري به نفع دو ملت برخوردار هستند.
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به مواضع سازنده اتحاديه اروپا در قبال برجام، اظهار داشت: برجام ثابت کرد که گفت‌وگو و همکاري بهترين راه حل براي اختلافات بين المللي و به نفع جامعه جهاني از جمله اروپا و آمريکا است.
«ديميتري الکساندراکيس» سفير جديد يونان نيز در اين ديدار پس از تقديم استوارنامه خود، ايران و يونان را دو کشور باستاني و متمدن توصيف کرد و با اشاره به مناسبات سازنده و خوب دو کشور در طول ساليان متمادي، اظهار داشت: دستور کار و مأموريت ويژه من تعميق و تحکيم سطح روابط تهران و آتن در زمينه‌هاي مختلف از جمله در حوزه انرژي، علمي، فناوري، اقتصادي، فرهنگي و گردشگري است.
سفير جديد يونان با اشاره به اهميت اجراي برجام از سوي همه طرفين، تأکيد کرد: بسيار اهميت دارد که تمامي طرفين به تعهدات خود در برجام پايبند باشند و بايد به آنهايي که تعهدات خود را انجام نمي‌دهند، صراحتاً اعلام شود که اشتباه مي‌کنند.
آماده توسعه همکاري‌ با پراگ هستيم/ تا وقتي طرف‌هاي مقابل به برجام پايبند باشند، به آن پايبند خواهيم بود
حسن روحاني روز شنبه هنگام دريافت استوار نامه «سواتوپلک چومبا» سفير جديد جمهوري چک، با اشاره به اينکه پس از برجام شرايط بهتري براي گسترش روابط و همکاري‌هاي کشورهاي اروپايي با ايران فراهم شده است، گفت: معتقديم توافق هسته‌اي و برجام به توسعه صلح پايدار و امنيت و ثبات در منطقه و جهان کمک مي‌کند.
رئيس جمهور با بيان اينکه همه طرفها بايد به تعهدات خود در برجام عمل کنند، گفت: تا زماني که طرف‌هاي مقابل ايران نسبت به برجام پايبند و متعهد باشند، ما نيز پايبند به آن خواهيم بود.
روحاني رفع تحريم‌ها و بوجود آمدن فضاي همکاري، تجاري و اقتصادي، ميان ايران و اتحاديه اروپا را از آثار مثبت برجام برشمرد و گفت: بايد از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي موجود در ايران و چک در راستاي توسعه همه جانبه روابط و همکاري‌هاي في مابين در بخش‌هاي مختلف استفاده کنيم.
رئيس جمهور تسهيل در روابط بانکي را در توسعه مناسبات ايران و چک حائز اهميت برشمرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا روابط تجاري و اقتصادي خود با جمهوري چک را بيش از پيش گسترش دهد.
روحاني با اشاره به ضرورت همکاري بيشتر کشورهاي جهان براي حل و فصل مشکلات و معضلات بين‌المللي از جمله همکاري مشترک براي مبارزه با تروريسم، خاطرنشان کرد: امروز عده‌اي داعيه‌دار مبارزه با تروريسم هستند ‌اما در عمل به گونه ديگري برخورد مي‌کنند و اين در حالي است که همه بايد در مسير مبارزه با تروريسم، يکپارچه و در کنار هم باشيم.
«سواتوپلک چومبا» سفير جديد جمهوري چک نيز ضمن تقديم استوارنامه خود به رئيس جمهور کشورمان با اشاره به پويايي و توسعه روابط و همکاري‌هاي ايران و چک در سال‌هاي اخير، گفت: امروز تجار و فعالان اقتصادي دو کشور مناسبات خوبي با هم داشته و در راستاي توسعه روابط و همکاري‌هاي اقتصادي و تجاري برنامه‌ريزي‌هاي خوبي با هم دارند.
سفير جديد جمهوري چک با تأکيد بر اينکه اين کشور براي توسعه روابط و همکاري ها با جمهوري اسلامي ايران اهميت ويژه‌اي قايل است، خواستار گسترش مناسبات همه جانبه تهران – پراگ شد.
چومبا اظهار داشت: امروز بر همگان روشن است که راه‌حل مشکلات تنها از طريق مذاکره و احترام متقابل قابل دسترس خواهد بود.
شرکت‌هاي بزرگ ايراني آماده پيشبرد طرح‌هاي توسعه‌اي نيجريه هستند
روحاني روز شنبه هنگام دريافت استوارنامه «ابراهيم حمزه» سفير جديد نيجريه، گفت: اراده جمهوري اسلامي ايران، توسعه همکاري‌ها و روابط با کشور دوست و برادر نيجريه است.
رئيس‌جمهور با اشاره به ضرورت تلاش مسئولان دو کشور براي تسريع در اجرا و عملياتي شدن توافقات تهران – آبوجا، خاطر نشان کرد: بايد از توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي موجود در ايران و نيجريه در بخش‌هاي مختلف در راستاي توسعه روابط و مناسبات استفاده کنيم.
رئيس جمهور ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران آماده ارايه خدمات فني – مهندسي در بخش‌هاي مختلف جاده‌سازي، انرژي و توليد برق به نيجريه و نيز توسعه روابط فرهنگي، دانشگاهي، فناوري و اقتصادي با اين کشور است.
روحاني با اشاره به لزوم همکاري ايران و نيجريه در سازمان‌هاي بين‌المللي، گفت: امروز تروريسم خطري براي همه جهان بشمار مي‌رود و مبارزه با آن نيز نيازمند همکاري و اراده همه کشورها است.
«ابراهيم حمزه» سفير جديد نيجريه نيز در اين ديدار ضمن تقديم استوارنامه خود به رئيس جمهور کشورمان بر ضرورت توسعه مناسبات دو کشور در زمينه‌هاي مختلف اشاره و خواستار گسترش روابط و همکاري‌هاي همه جانبه با ايران شد.
سفير جديد نيجريه سخنان اخير رئيس جمهور آمريکا در مورد برجام و ايران را تأسف‌برانگيز دانست و گفت: امروز همه جهان يکپارچه عليه مخالفان برجام ايستاده‌اند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات نظامی مغرب و ناتو

وزیر دفاع مغرب با رئیس کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» درباره تقویت روابط دو جانبه گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف لودبی» وزیر دفاع مغرب در محل کار خود با دریادار «راب پاور» رئیس کمیته نظامی پیمان آتلانتیک شمالی «نانو» درباره تقویت همکاری دوجانبه در منطقه مدیترانه گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع مغرب، این دیدار در چارچوب تلاش ناتو برای تقویت همکاری با کشورهای حاشیه دریای مدیترانه در رباط صورت گرفت و طی آن وضعیت امنیت منطقه و فرصت‌های همکاری با ناتو مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی مغرب، در این دیدار دو طرف درباره ابعاد مختلف همکاری ناتو و مغرب در خصوص آموزش و ارتقای توانمندی‌ها با هدف تامین امنیت در منطقه مدیترانه گفت وگو کردند.

تجهیز مغرب به جنگ افزارهای آمریکایی

در بیانیه وزارت دفاع مغرب آمده‌ است: رئیس کمیته نظامی ناتو، مغرب را یک بازیگر مهم در برقراری ثبات و امنیت در منطقه و مقابله با چالش‌های آن  دانست و ابراز امیدواری کرد که اجرای راهبردهای اصلاحی پادشاهی مغرب سبب استقرار صلح و ثبات میان کشورهای ساحلی دریای مدیترانه شود.

در پایان این دیدار دو طرف بر اراده مشترک مغرب و ناتو برای تقویت همکاری‌های دو جانبه در آینده  تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو