Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@00:13:00 GMT

جمعیت روستایی خراسان رضوی ۰.۶ درصد رشد داشته است

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۴۲۸۶۷

جمعیت روستایی خراسان رضوی ۰.۶ درصد رشد داشته است

استاندار خراسان رضوی گفت: در طول سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ جمعیت روستایی ساکن در خراسان‌رضوی ۰.۶ درصد رشد داشته و این در حالی است که در تمام کشور این میزان ۰.۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید مخابرات خراسان‌رضوی اظهار داشت: هم‌اکنون در خراسان‌رضوی 2600 روستا بالای 20 خانوار و 3000 آبادی وجود دارد و علی‌رغم اینکه در تمام کشور جمعیت روستایی در طول سال‌های 1390 تا 1395 حدود 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد کاهش داشته در خراسان‌رضوی تعداد این جمعیت 0.6 درصد افزایش داشته است.

وی دولت الکترونیک را یکی از موضوعات اساسی در دولت تدبیر و امید دانست و خاطرنشان کرد: یکی از آثار بسیار مهم این موضوع کاهش فساد اداری بوده و علاوه بر این سبب تسهیل در روند کارهای اداری و گسترش ارتباطات می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی مشهد را شهری زیارتی و صنعتی به صورت توأم دانست و تأکید کرد: 270 دانشگاه و مرکز آموزش عالی، صدها حوزه علمیه و بیش از 6000 واحد صنعتی در خراسان‌رضوی فعالیت دارند که همه این موارد در کنار یکدیگر اهمیت تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را مشخص می‌کند.

رشیدیان با اشاره به اینکه مسئله تولید بدون کارخانه در خراسان رضوی در دست پیگیری است، خاطرنشان کرد: لازمه تحقق این موضوع هوشمندسازی شهر و تکمیل بودن زیرساخت‌های ارتباطی است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی در حال تبدیل‌شدن به نوعی مواد مخدر است، تصریح کرد: برخی از سیاه‌چاله‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد برای اخلاق و پیشرفت جامعه مضر هستند و در همین راستا پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات یکی از موضوعات بسیار مهم است که باید پیگیری شود که البته باید گفت که این موضوع در مشهدمقدس کلید خورده است.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: هوشمندسازی شهرهای زیارتی یکی از موضوعات بسیار مهم بوده و شهرهای قم، شیراز و مشهد باید در این حوزه در اولویت قرار گیرد تا زمینه راحتی زائران و گردشگران فراهم و با توجه به اینکه مشهدمقدس یکی از 5 کریدور علمی و فناوری کشور است باید فضای علمی در آن از فضای فیزیکی به فضای ارتباطی منتقل شود.

رشیدیان با اشاره به وجود یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت حاشیه‌نشین در مشهد تأکید کرد: خدمات مخابراتی و ارتباطاتی از مهم‌ترین خدماتی هستند که در حاشیه شهر مشهد به مردم ارائه داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه 2 میلیون نفر گردشگر خارجی به شهر مشهد سفر می‌کنند، تصریح کرد: این افراد جمهوری اسلامی ایران را در آیینه مشهد می‌بینند و به همین علت باید خدمات ارائه شده به آنها در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۲۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  مدیرکل صداوسیما خراسان رضوی گفت: با هدف گرم شدن تنور انتخابات پخش مناظرات تلویزیونی و پخش ویدئو تبلیغاتی در حوزه انتخابیه مشهدمقدس و کلات از امروز آغاز می‌شود.

محسن نصرپور افزود: بر اساس مصوبه ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما؛ مقرر شده تا مناظره‌ها و فیلم‌های ویدئویی تبلیغاتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در سیما و رادیوی استانی پخش شود.

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد