Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در هفتمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: یکی از برنامه های دولت برای ایجاد اشتغال طرح کارورزی است و سهمیه استان سمنان در این طرح یکهزار و 914 نفر تعیین شده است.
وی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار و ایجاد انگیزه کار آفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان را از اهداف اجرای این طرح ذکرکرد و اظهارداشت : کمک هزینه آموزشی کارورزی تا سقف معادل یک سوم دستکم دستمزد قانون کار است که توسط دستگاه ناظر پرداخت می شود و اگر کارفرمایان بعد از کارورزی فرد کارورز را جذب کنند، 2 سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایان معاف می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار سمنان خاطرنشان کرد : باید تلاش کنیم تا افراد مهارت دیده نسبت به افراد فاقد مهارت بیشتر جذب بازار کار شوند و در این زمینه سازمان فنی و حرفه ای باید جدی تر در این زمینه ورود پیدا کند.
خباز یادآور شد : ایجاد اشتغال واقعیت بسیار دشواری است که علاوه بر حمایت دولت ، نیازمند همراهی همه جانبه دستگاه های اجرایی به ویژه بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار است.
استاندارسمنان تصریح کرد : امروز همه ما باید تلاش کنیم مهارت را در بین جوانان و کشاورزان ارتقاء دهیم تا علاقه برای انجام کارهای دستی و سپس تولید افزایش پیدا کند و در این صورت می توانیم موفقیت های بیشتری در زمینه اشتغال زایی به دست آوریم.
وی اضافه کرد : از هر فکر و اندیشه ای که دل در گرو سربلندی کشور و ایجاد اشتغال نسل جوان و اصلاح امور دارد، استقبال می کنیم چرا که شعار سال جاری، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است.
در این نشست علاالدین ازوجی مشاور وزیر و مدیرکل دفترتوسعه،اشتغال و سیاستگذاری بازار کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، محمد همتیان معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری،اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، 65 درصد جمعیت استان سمنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی است و سهم اشتغال استان در بخش خدمات حدود 48 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود 37 درصد و در کشاورزی حدود 15 درصد است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت و هزار و 700 واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره برداری است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی جو پایدار در استان سمنان

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، در ۲۴ ساعت آینده در غالب نقاط استان جو نسبتا پایدار و در برخی نقاط همراه با وزش باد شدید است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • پیش بینی جو پایدار در استان سمنان
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت