Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: مانور مقابله با شرایط اضطرار ناشی از بروز حریق در پایانه های نفتی بدون اعلام قبلی و با هدف ارتقاء توان و آمادگی نیروهای مرکز ایمنی و آتش نشانی و نیروهای عملیاتی پایانه نفتی بندرامام خمینی(ره) جهت مقابله با چهارکانون حریق، به صورت همزمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان،«گرایلو»، ضمن اعلام این خبر افزود: باتوجه به سرمایه گذاری های بخش خصوصی در زمینه ی احداث پایانه های و مخازن نفتی به منظور تخلیه و بارگیری انواع فرآورده های سبک و سنگین نفتی در این مجتمع بندری، ارتقاء سطح ایمنی برای تداوم فعالیت های عملیاتی این نوع کالا بیش از پیش ضرورت پیدا می کند.

وی تصریح کرد: این مانور غیرمترقبه در تداوم مانورهای ادواری با هدف ارتقاء توان و آمادگی نیروهای آتش نشانی و افزایش هماهنگی با نیروهای فعال در پایانه های نفتی برگزار شده و در جریان آن نقاط ضعف و آسیب پذیر حین بروز حوادث بررسی گردید.

گرایلو در ادامه با اشاره به مشارکت دو گروه نیروهای مرکز ایمنی و آتش نشانی و نیروهای آتش نشانی بخش خصوصی فعال در پایانه نفتی، افزود: هر دو گروه از نیروهای شرکت کننده در مانور، ضمن ایفای نقش های محوله، انجام کارهای گروهی را به منظور کاهش دامنه ی حریق و به حداقل رساندن خسارت های احتمالی تمرین کردند.

وی ادامه داد: انجام عملیات اطفاء حریق اولیه با استفاده از خاموش کننده های دستی، در سرویس قراردادن سیستم آتش نشانی و انجام عملیات با استفاده از فوم آتش نشانی، انجام عملیات COOLING بر روی مخازن نگهداری مواد نفتی در معرض خطر را از جمله اقداماتی برشمرد که توسط نیروهای عملیاتی فعال در پایانه نفتی تمرین شد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با اشاره به انجام بررسی های اولیه و تبادل اطلاعات بین فرمانده آتش نشانی و فرمانده تیم واکنش در شرایط اضطرار پایانه نفتی، تشکیل و اعزام تیم امدادی به منظور خارج نمودن مصدومین از محل حادثه، اعزام تیم های اطفایی جهت انجام عملیات آتش نشانی در قسمت موتورخانه و اعزام تیم پشتیبان به منظور پوشش مناسب تیم آتش نشان را از اقدامات آنان برشمرده و در ادامه بیان داشت: خارج نمودن مصدومین از محل حادثه و تحویل آنان به نیروهای درمانگاه از جمله دیگر مراحل مهم در حین اجرای این مانور بود که همزمان برای کنترل و اطفای چهار کانون حریق صورت گرفت.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت

محمدجعفر امامیان مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاهبا اشاره به آغاز دهه کرامت از ۲۱ اردیبهشت و ادامه آن تا ۳۱ اردیبهشت ماه گفت : برنامه‌های امسال این دهه با شعار اقدام و عمل جهادی با پیروی از سبک زندگی اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه امسال میزبان دو کاروان خدام حرم رضوی حامل پرچم متبرک حرم است، عنوان کرد: این کاروان‌ها در ۲۰۰ محفل و همایش در بیمارستان‌ها، پادگان‌ها، مراکز نظامی، ادارات، زندان‌ها و ... حضور پیدا می‌کنند.

امامیان با اشاره به برگزاری مراسم ولادت حضرت معصومه (ص) و جشن روز دختر در کرمانشاه گفت: علاوه بر این جشن، جشن بزرگ دیگری به مناسبت ولادت امام رضا (ع) در روز دهم خرداد ماه برگزار خواهد شد.

مدیرکانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه با بیان اینکه با راه‌اندازی پویش «همه خادم الرضاییم» به دنبال مردمی کردن برنامه‌ها هستیم، افزود: از همه دستگاه‌ها نیز انتظار می‌رود برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های این دهه همکاری کنند تا فضایی شاد و پویا در استان ایجاد شود.

وی عنوان کرد: برپایی سفره‌های اطعام نیازمندان در روز میلاد امام رضا (ع)، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در پنج محله به مدت پنج شب، برگزاری ویژه برنامه عصر شعر ملکوت هشتم، برپایی پیاده‌روی خانوادگی، اطعام ۳۰ هزار نفر و ... از دیگر برنامه‌های در حال تدارک برای برگزاری در دهه کرامت در استان است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • (ویدیو) نجات زنی گرفتار میان دیوار بعد از چهار روز
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب