Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای طرح کد یکتا با هدف استاندارد کردن اقلام اطلاعاتی و نظارت پیشگیرانه درحوزه رشته شخص ثالث و حوادث سرنشین از اول مهرماه با ابلاغ بخشنامه ای از سوی بیمه مرکزی به شرکت های بیمه کلید خورد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سید قاسم نعمتی با ارائه گزارشی از روند اجرای این طرح گفت: نظارت پیشگیرانه، یکی از اهداف مورد نظر بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای راه اندازی سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی (سنهاب)، بود که تا حد ممکن، بخش هایی از وظایف نظارتی بیمه مرکزی، به گونه ای همزمان با صدور هر بیمه نامه یا پرداخت خسارت به انجام رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا مطالعات و اقدام هایی در توسعه سامانه سنهاب انجام شد و رشته شخص ثالث و حوادث راننده، هم به لحاظ میزان پرتفو و دارا بودن ملاحظات قانونی و هم به لحاظ اهمیت آن، برای آغاز عملیات مکانیزه و پیشگیرانه نمودن نظارت انتخاب شد.

وی افزود: چشم انداز طرح، دریافت اطلاعات صدور قبل از چاپ بیمه نامه شخص ثالث از شرکت های بیمه و بررسی و ارائه کد یکتا و چاپ آن بر روی بیمه نامه ها توسط شرکت بود که با رهنمود و حمایت های ریاست کل، هیات عامل بیمه مرکزی و همکاری مجدانه همه شرکت های بیمه مقدمات اجرای طرح فراهم شد و با صدور بخشنامه ای از تاریخ ۱۳۹۶.۰۷.۰۱ این طرح اجرایی شد.

نعمتی در تشریح جزئیات این طرح، استاندارد کردن اقلام اطلاعاتی و نظارت پیشگیرانه در حوزه رشته شخص ثالث و حوادث سرنشین، ایجاد زیرساخت لازم برای اجرای تکالیف قانونی مرتبط به بیمه شخص ثالث (طرح تحول صنعت بیمه و موضوع بیمه الکترونیک، تکالیف موصوف در قانون بیمه شخص ثالث، تکالیف مرتبط به مدیریت حمل نقل و سوخت، تکالیف مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ...)، شناسایی و پیشگیری از برخی تقلب،اشراف اطلاعاتی صنعت بیمه و بیمه مرکزی در رشته شخص ثالث (برای تصمیم گیری ها، تحقیقات، دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق و بموقع و ...) و فراهم نمودن زیرساخت لازم برای طرح های مبتنی بر اینترنت، از جمله بیمه الکترونیک در رشته شخص ثالث، امکان پاسخ دهی آنلاین به استعلام ها، کارتی نمودن بیمه نامه شخص ثالث را از مهمترین اهداف طرح کد یکتا دانست.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی افزود: از زمان آغاز طرح تا کنون، تعداد ۱,۰۵۶,۸۳۸ بیمه نامه شخص ثالث کنترل و کد یکتای بیمه مرکزی دریافت نموده اند و تعداد ۱۵۵ مورد بیمه نامه فاقد شرایط تخصیص کد بوده اند.

لازم به ذکر است، از آنجا که در ادامه تحقق اهداف دولت الکترونیک، سامانه فوق، مبنای مراوده اطلاعاتی بین صنعت بیمه با سایر صنایع و دستگاه ها اعم از قوه قضائیه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ناجا، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و ... خواهد بود و صرفا بیمه نامه های دارای کد یکتای بیمه مرکزی معتبر و در مراودات فوق لحاظ خواهد شد، لازم است بیمه گزاران محترم هنگام دریافت بیمه نامه از شرکت های بیمه، وجود کد یکتا بر روی بیمه نامه خود را کنترل نمایند و می توانند با مراجعه به سایت بیمه مرکزی به آدرس www.centinsur.ir از اصالت بیمه نامه و کد یکتای آن اطمینان حاصل نمایند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۹۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟

به گزارش همشهری آنلاین، به دلیل عدم آگاهی بسیاری از مردم، برخی افراد با سوء استفاده از این مساله اقدام به دریافت پول از شهروندان می‌کنند. به طوری که در برخی شهرها، افراد وقتی به کافی‌نت مراجعه می‌کنند از آنها مبلغی را مطالبه و عنوان می‌شود که درصد اندکی سهم کافی‌نت و مابقی سهم اتاق اصناف برای صدور مجوز است. این در حالی است که قانون تاکید دارد که دریافت مجوز الکترونیکی یا همان شناسه یکتا رایگان است

برای گرفتن شناسه یکتا به آدرس www.g۴b.ir مراجعه و روی گزینه شناسه یکتا برای مجوزهای قدیمی کلیک کند. پس از آن در منوی جستجو، موضوع فعالیت صنفی‌تان را تایپ کرده و گزینه دریافت شناسه یکتا را فشار دهید. ۳ گزینه پیش روی شماست، اگر کسب و کارتان شخصی است وارد گزینه اشخاص حقیقی شده و از آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانیsso.my.gov.ir/login شماره موبایل را وارد کرده و رمز ورود را بزنید. در اینجا دیگر شما خودتان می‌توانید در چند ثانیه شناسه یکتا بگیرید. کاملا رایگان.

کد خبر 849412 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها شاخص کسب و کار اصناف دولت الکترونیک

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • آخرین مهلت الکترونیکی کردن مجوز‌های کسب وکار و دریافت شناسه یکتا
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت دریافت شناسه یکتا در لرستان
  • چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟
  • اگر مجوز کاغذی و قدیمی را به الکترونیک تبدیل نکنیم، چه می‌شود؟
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • «شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود