Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@19:18:20 GMT

بهانه هاي همسرم نااميدم کرده!

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۵۰۱۸۲

بهانه هاي همسرم نااميدم کرده!

خبرگزاري آريا -

زوجين توقع دارند زندگي مشترک، نيازها و تمايلات آنها را بر آورده کند
وقتي کاخ آرزوهاي زوجين با سوت شروع زندگي مشترک بنا مي شود،قرار است همه چيز خوب و زيبا باشد. همين که کمي از خط آغاز زندگي فاصله مي گيرند،قول و قرارها کمرنگ مي شود و توقعات يکي پس از ديگري به صف مي ايستد.
زوجين توقع دارند زندگي مشترک، نيازها و تمايلات آنها را بر آورده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها درباره زندگي زناشويي مفروضاتي دارند که گاه اين مفروضات کاملاً ايده آل گرايانه است.
حدوداً چند ماه از ازدواج من و همسرم مي گذرد. من و همسرم علي رغم مخالفت هاي زياد با هم ازدواج کرديم. من حدود يک سال و نيم از همسرم بزرگترم. شوهرم براي ازدواج با من در برابر خانواده خود ايستاد. دوران نامزدي بسيار سختي گذرانديم. مادر همسرم همواره مرا متهم مي کرد که دروغگو هستم و پسرش را فريب داده ام.
قبل از ازدواج در اطراف شهرمان خانه اي خريده بودم که براي پرداخت هزينه جهيزيه آن را فروختم. از آنجا که همسرم هم پس اندازي نداشت و خانواده اش هم حمايتش نکردند، بقيه پول حاصل از فروش خانه را خرج مراسم عروسي کردم. حال که چند ماه از ازدواجمان مي گذرد، اوضاع بدتر شده. خانواده همسرم بيشتر آزار و اذيت مان مي کنند. همسرم هم مانند قبل حامي من نيست. دائماً بهانه گيري مي کند ... . چرا بدون هماهنگي من خانه ات را فروختي.... چه لزومي داشت با اين وضعيت مالي عروسي بگيريم و...
همسرم را بسيار دوست دارم اما پر توقعي ها و بهانه گيرهايش نااميدم کرده ... .
تمام کساني که مي خواهند ازدواج کنند، قبل از شروع زندگي زناشويي، به تحقق زندگي مشترک پردوام و موفق اميدوارند. آنها علاقمندند خانواده شان سالم و سعادتمند باشند. توافق و تفاهم با همسر، رضايتمندي از زندگي و داشتن زندگي مشترک استوار و محکم از ديگر خواسته هاي کساني است که مي خواهند ازدواج موفق داشته باشند.اما واقعيت امر اين است که زندگي زناشويي هميشه در معرض خطر بروز اختلافات متعددي است که يکي از اين آفات و مشکلات جدي پر توقعي يکي از زوجين است. زندگي زناشويي را نمي توان به طور کامل در برابر اختلافات و مشکلات ارتباطي بيمه کرد. مرز بين چيزهايي که باعث پيشرفت و خرابي زندگي زناشويي مي شود، مرز باريکي است.
زندگي جايي براي خود پسندي و پرتوقعي نيست
در اين نوع زندگي، زن و شوهر بايد خطر کنند و با کسب مهارت هاي مناسب مي توانيد زندگي زناشويي خود را تا حدودي در برابر مشکلات بيمه کنيد.
در يادداشت فوق کاملاً روشن است که خانم با زياده روي هايي که در حمايت از همسرش نموده، به نوعي مردانگي و احساس ارزشمندي همسرش را زير سوال برده اند. پرداخت تمام هزينه هاي عروسي توسط دخترخانم نه تنها احساس مثبتي در همسرشان ايجاد نکرده است، بلکه غرور ايشان را هم مورد آسيب قرار داده است. خصوصاً که در زندگي اين دو نفر به خاطر مخالفت هاي جدي که والدين دو طرف داشته اند، اين سبک تصميم گيري و گرفتن يک مراسم مجلل اصلاً جايي نداشته است. به مرور اين ناراحتي ها بر روي هم انباشته شده و اين آقا براي بازگو کردن کدورت ها و ناراحتي خود به نوعي جبهه گيري کرده و به جاي پذيرش کاستي هاي واقعي، محبت هاي همسرش را به شدت زير سوال برده است.
البته در ابتداي زندگي مشترک اين سبک بي مهارتي ها زياد اتفاق مي افتد که با کسب مهارت هاي جديد مي توان زندگي مشترک را در برابر اين دست مشکلات محافظت کرد. در ادامه راهکارهايي ارائه مي دهيم که با توجه به آن زوجين بتوانند زندگي آرام و شادتري را تجربه کنند و از همنشيني با يکديگر لذت ببرند.
شايد بهتر است هنگام بروز مشکل و اختلاف نظر در رابطه تان به اين موارد توجه کنيد:
حل اختلاف نظرها
هر بار روي يکي از مشکلات، سوء تفاهم ها و اختلاف نظرها کار کنيد و سعي نکنيد تمام مشکلات را در يک نشست و در فاصله کوتاهي رفع کنيد. اين موارد به تدريج به اختلاف نظر مبدل شده اند و حل آنها زمان بر است.
يکديگر را تحليل نکنيد
وقتي حرف مي زنيد، فراموش نکنيد در حال ارزيابي رابطه تان هستيد. سعي کنيد ارتباط گر بهتري باشيد. ارتباط رد و بدل کردن يک مشت کلمه نيست، بلکه فرآيندي پوياست. شخصيت يکديگر را تحليل نکنيد. فقط مي توانيد خودتان را تغيير دهيد. حتي بدون همکاري يکديگر هم مي توانيد رابطه خود را بهتر کنيد، به شرط آنکه يکي از شما تغيير کند. وقتي يکي از طرفين رشد و تغيير کرد، ديگري هم انگيزه تغيير پيدا مي کند.
احساسات تان را بيان کنند
معضلات و مشکلات خود را طوري بيان کنيد که همسرتان فکر نکند او را تهديد مي کنيد. به جاي سرزنش همسرتان، احساسات تان را بيان کنيد و به همسرتان خوب گوش دهيد.
در کمال آرامش نظر دهيد
به آرامي و در مورد موضوعات واقعاً مهم، ابراز وجود کنيد. شما مي توانيد در کمال آرامش ، احساس و نظر و اقدام بعدي خود را بيان کنيد.
يک نفره تصميم نگيريد
روشي را دنبال کنيد که يک نفر مسئول کل تصميم ها و تبعات آن نباشد. وقتي هر دو شما در تصميم گيري ها دخالت کنيد، تصميمات با موفقيت همراه خواهند بود.
صحبت همسرتان را تکرار کنيد
براي اينکه مطمئن شويد منظور همسرتان را متوجه شده ايد، صحبت هاي او را تکرار کنيد. مثلاً وقتي همسرتان مي گويد: «تو فکر مي کني همه چيز را مي داني. تو هيچ وقت به حرف هاي من گوش نمي دهي» بگوييد: «اجازه بده ببينم منظورت را درست فهميدم. تو فکر مي کني هميشه خودم را بر حق مي دانم و به نظرات تو گوش نمي دهم؟»
به اين ترتيب مي توانيد منبع اختلاف نظر را به درستي بشناسيد و آن ها را رفع کنيد. يادتان باشد خيلي از موضوعات که به نظر، خود را به صورت پرتوقعي همسر نشان مي دهد، تنها اشتباهات رفتاري است که بر روي هم انباشته شده و حل نشده باقي مي ماند. پذيرفتن نظر همسرتان و صادقانه و راحت بحث کردن، در رفع مشکلات پيچيده بسيار لازم و تأثيرگذار است.
منبع:تبيان


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به بهانه الکلاسیکوی ایران؛ بریس نیکبخت و ضربه سر کریم باقری مقابل سپاهان / فیلم

پرسپولیس در فصل 88-87 در بازی رفت برابر سپاهان در ورزشگاه آزادی با بریس نیکبخت و کریم باقری به پیروزی رسید. دو گل سپاهان را عماد محمدرضا به ثمر رساند.

دانلود (69.1MB)

دیگر خبرها

  • به بهانه تقابل بایرن مونیخ و رئال مادرید؛ گل های کریستیانو رونالدو در آلیانز آرنا / فیلم
  • روز معلم و بهانه‌ای برای نوشتن روزگار معلمی 
  • افشای راز زن دوم مرد میانسال بعد از مرگش
  • به بهانه الکلاسیکوی ایران؛ بریس نیکبخت و ضربه سر کریم باقری مقابل سپاهان / فیلم
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • ◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست