Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد هاشمی متخلص به تربت، شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به کار‌های متعددی که هر ساله در خصوص عاشورا به نگارش درآمده و تدوین می‌شوند، اشاره کرد و اظهار داشت:برخی از کتاب‌های تدوین شده‌ای که به موضوع عاشورا می‌پردازند، فقط جوابگوی سال انتشار خود هستند و ماندگاری چندانی ندارند البته شاهد انتشار آثاری نیز بوده‌ایم که با گذشت چند دهه از انتشارشان، هنوز ماندگار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:بدون سند بودن برخی از اشعار آیینی آزاردهنده است و فضای مجازی نیز به این امر دامن می‌زند به عنوان مثال با نگاه کارشناسانه به کتاب «من می‌گویم، شما بگریید» متوجه می‌شویم که در بخشی از این کتاب شعر جیحون یزدی با شعر نیر یزدی جابجا شده است.
این شاعر گفت:یکی از کار‌هایی که مؤلف خوب باید انجام بدهد این است که اشعار مستند را در کتاب خود بیاورد. کار کیفی دیگر دسته‌بندی اشعار ذکر شده، است. وسعت دایره تحقیق مؤلف نیز مهم است و جمع‌آوری کیفی در حوزه شعر عاشورایی می‌تواند دایره تحقیق مؤلف آثار مرتبط با این حوزه را گسترش دهد.
هاشمی در بخش دیگری از سخنانش از قرارگیری کتاب جمع‌آوری اشعار مؤید خراسانی در مراحل پر پیچ و خم انتشار خبر داد و تصریح کرد:مجموعه اشعار ولایی و آیینی محتشم کاشانی نیز به عنوان دومین کتاب از سری کتاب‌های مجموعه اشعار ولایی و آیینی در دست انتشار قرار گرفته است. این کتاب بنابر پیشبینی‌های انجام شده در سال آینده منتشر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد:اولین کتاب از سری کتاب‌های مجموعه اشعار ولایی و آیینی قبلا با عنوان مجموعه اشعار ولایی و آیینی صائب تبریزی روانه بازار کتاب شده و در دسترس مخاطبانش قرار گرفته است.
یادآور می‌شود هاشمی در سال گذشته و به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی کتابی با عنوان «به ایوب می‌رسد» را منتشر کرده بود. اشعار آمده در این کتاب وزن اشعار محتشم کاشانی را داشتند و با ردیف کربا سروده شده بودند، اما موضوعشان آزاد است. این کتاب دربرگیرنده اشعاری است که هم از کتب چاپ شده جمع‌آوری شده‌اند و هم از شعرا به صورت دست به دست گرفته شده‌اند. مؤلف در گردآوری کتاب «به ایوب می‌رسد» از نسخ خطی نیز استفاده کرده است.


انتهای پیام/

مجموعه اشعار ولایی و آیینی محتشم کاشانی در دست انتشار است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی  فارس اعلام کرد: علاقه‌مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب تا ۳۱ خرداد امسال (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.
آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG ارسال شود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر شماره‌های تماس ۰۲۱۶۶۷۳۵۷۹۲ (داخلی ۲۱۶۱) و تماس بگیرند و ۰۹۱۰۵۰۳۹۳۲۰ و پست الکترونیک info@booktoon.ir در دسترس است.
محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.
علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.
شرکت در این رقابت برای هنرمندان حرفه‌ای و مبتدی آزاد است و هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر در موضوعات تعیین شده به سامانه جشنواره ارسال کند.
در بخش حرفه‌ای برگزیدگان این جشنواره (نفرات اول تا سوم)، علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی (به ترتیب ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۵۰۰ یورو) و ۳ نفر شایسته تقدیر علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی ۸۰ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد.
۶ نفر در بخش مبتدی، لوح تقدیر و هدیه نقدی ۵۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند.
لازم به ذکر است، برگزیدگان ایرانی این جشنواره، معادل ریالی جایزه را دریافت خواهند کرد.
به شرکت‌کنندگانی که آثار آنها به مرحله اول راه پیدا کند، گواهی الکترونیکی حضور و به برگزیدگان نسخه چاپی کتاب آثار تعلق می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است