Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در حالي که عراقي‌ها منتظرند ببينند که بعد از هشدار و ضرب‌الاجل تعيين شده از سوي دولت بغداد براي دولت اقليم جهت تخليه چاه‌هاي نفت کرکوک چه اتفاقي خواهد افتاد، يک مقام امنيتي کرد به رويترز گفت: نيروهاي پيشمرگ هشدار نيروهاي شبه نظامي عراقي را مبني بر خروج از مناطق مهم در جنوب کرکوک نمي‌پذيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ايسنا، اين مسؤول شوراي امنيتي دولت کردستان عراق خبرگزاري رويترز اعلام کرد، نيروهاي حشد شعبي اساسا از سوي ايران آموزش داده شده‌اند و تا بامداد امروز (يکشنبه) به وقت گرينويچ به پيشمرگ‌ها مهلت داده بودند از موقعيت‌هاي خود در شمال چهارراه‌هايي که به "مکتب خالد" معروف است، عقب‌نشيني کنند.
اين مسؤول افزود: اين موقعيت امکان دسترسي به پايگاهي هوايي و برخي ميادين نفتي واقع در منطقه‌ کرکوک را فراهم مي‌کند اما کردها بر شهر کرکوک و اطراف آن از جمله ميادين نفتي تسلط دارند.
از سوي ديگر، سعد الحديثي، سخنگوي حيدر العبادي، نخست وزير عراق تکذيب کرده که مهلتي به نيروهاي پيشمرگ کرد براي عقب‌نشيني از مقرهايشان در استان کرکوک داده باشد.
اما وي در عين حال به اسکاي نيوز عربي گفت: نيروهاي عراقي مجددا در استان کرکوک و در مواضعي که قبل از سال 2014 بودند، مستقر خواهند شد.
پيشتر يک مقام کرد گفته بود، نيروهاي عراقي که مشخص نکرده بود حشد شعبي بوده‌اند يا نيروهاي ارتش عراق به پيشمرگ‌ها تا پايان شب گذشته مهلت داده بودند از مواضعي که در سال 2014 بر آن مسلط شدند، عقب‌نشيني کنند تا درگيري احتمالي رخ ندهد.
البته نيروهاي عراقي بدون هيچ درگيري به همراه کارواني از تانک و ديگر تجهيزات طي چند روز گذشته برخي مواضعي که در دست نيروهاي پيشمرگ در مناطق تازه و بشير در جنوب کرکوک بود، به دست گرفتند و نيروهاي پيشمرگ از اين مواضع عقب‌نشيني کردند.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب الله

حمله هوایی رژیم اسرائیل به شهرکی در جنوب لبنان منجر به شهادت دستکم سه نفر شد و این رژیم از بیم واکنش حزب الله به این حمله، برخی از شهرک‌های اشغالی را تخلیه کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ به دنبال حمله هوایی رژیم اسرائیل به شهرک «میس الجبل» واقع در جنوب لبنان و شهید و زخمی شدن شماری از لبنانی‌ها، رژیم اسرائیل از بیم واکنش حزب الله به این حمله، شهرک‌های مرزی را تخلیه کرده است.

خبرگزاری لبنان گزارش داد که حداقل سه تن از شهروندان غیرنظامی این کشور در حمله هوایی رژیم اسرایئل به محله «الجعافره» در شهرک «میس الجبل» واقع در جنوب لبنان به شهادت رسیده و 5 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

.

 

 سازمان دفاع مدنی لبنان در خبر اولیه اعلام کرده بود که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهر میس الجبل در جنوب لبنان دو غیرنظامی شهید و 3 نفر دیگر زخمی شدند. احتمال می‌رود شمار شهدا و مجروحان این حمله بیشتر نیز شود.

حملات موشکی سنگین از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالیروز 205 طوفان‌الاقصی|بمباران مرکز نوار غزه و جنوب لبنان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل رژیم صهیونیستی برای تخلیه ساکنان شرق رفح
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • رویترز: ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان رفح را به عنوان مقدمه حمله زمینی آغاز کرد
  • تخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب الله
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • بارش‌های سیل‌آسا در لرستان/ هشدار تخلیه روستای کمندان