Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@14:05:11 GMT

بازار ارز، اخبار ترامپ را پیش‌خور کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۵۱۶۷۶

بازار ارز، اخبار ترامپ را پیش‌خور کرد

تحلیلگر اقتصاد بین‌الملل می‌گوید: معمولا بازارهای ایران اخبار را پیش‌خور می‌کنند و بخش عمده افزایش قیمت دلار در هفته‌های اخیر ناشی از پیش‌بینی بازار از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا در برابر برجام و پیش‌خور کردن آن بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابوذر نجمی گفت: با درست از آب درآمدن پیش‌بینی بازار از مواضع ترامپ، به نظر نمی‌رسد ظرفیتی برای واکنش بازار وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تحلیلگر اقتصاد بین‌الملل با اشاره به افزایش قیمت دلار آزاد در هفته‌های اخیر، گفت: بخش عمده این افزایش قیمت به‌ خاطر پیش‌بینی‌هایی بود که بازار از مواضع احتمالی ترامپ داشت و موجی از تقاضا را به سمت بازار ارز کشید.
ابوذر نجمی افزود: بازارهای ایران معمولاً اخبار و نتایج آن را پیش‌خور می‌کنند و چنانچه پیش‌بینی‌های بازار همان چیزی باشد که اتفاق می‌افتد، در عمل پس از وقوع حادثه یا آمدن خبر، بازار تأثیر چندانی نمی‌پذیرد همان طوری که در مورد موضع‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا در برابر برجام نیز، پیش‌بینی‌های بازار تقریباً همان چیزی بود که شب گذشته ترامپ به زبان آورد.
نجمی ادامه داد: از آنجا که صحبت‌های دیشب ترامپ ، تغییری در وضع قبلی ایران و برجام ایجاد نمی‌کند و بانک مرکزی نیز از اواخر هفته گذشته به بازی بازار ارز وارد شده و قیمت‌ها را تثبیت کرده است.
وی تصریح کرد : به نظر می‌رسد بازار واکنش زیادی به سخنان ترامپ نشان ندهد و حتی نرخ ارز اندکی کاهش یابد.
نجمی با اعتقاد به اینکه اظهارات ترامپ از لحاظ بنیادی تأثیری بر اقتصاد ایران ندارد ، گفت : پس از اجرایی شدن برجام، بخش عمده مبادلات و روابط اقتصادی ایران با کشورهای چین، روسیه و همچنین کشورهای اروپایی بوده است که در شرایط فعلی نیز این کشورها حمایت خود از برجام و تمایل به همکاری با ایران را اعلام کرده‌اند.
به گفته این تحلیلگر اقتصاد بین‌الملل افزایش اخیر نرخ ارز باید از امروز به بعد اتفاق می‌افتاد اما با پیش‌خور شدن اخبار، در عمل بازار کار خود را انجام داده است و اکنون باید به روال عادی برگردد.
نجمی با اشاره به سابقه افزایش سنتی نرخ ارز در بازه زمانی شهریور تا آذر هر سال، گفت: در شرایط فعلی به نظر می‌رسد بازار کمی از اسکناس دلار خالی شده و این مسئله به‌ویژه در نیمه دوم سال که عموماً بازار ارز رونق بیشتری دارد و تقاضا برای ارز بازرگانی نیز افزایش می‌یابد، توانسته است قدری بر قیمت بازار تأثیرگذار باشد.
وی با اشاره به نزدیک شدن مسافرت‌های اربعین، درباره اثرگذاری این مسئله بر قیمت ارز، تصریح کرد: با گشایش‌هایی که در روابط بانکی ایران و عراق رخ داده است و دارندگان کارت‌های بانکی قادرند با کارت عضو شتاب از خودپردازهای عراقی ارز مورد نیاز را دریافت کنند، به نظر نمی‌رسد تقاضای مسافران اربعین تأثیر تعیین‌کننده‌ای بر بازار ارز داشته باشد.

انتهای پیام/

R1010113/P1010113/S7,77,79/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مساله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش‌های متعدد اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس گفته برخی از کارشناسان فعال این است، تعداد معاملات بیش از هر چیز وابسته به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری و به‌ویژه نرخ ارز بود، با افزایش قیمت دلار حجم معاملات مسکن افزایش می‌یافت و با افزایش حجم معاملات مسکن نهایتاً قیمت‌ها در بازار املاک و مستغلات روند صعودی به خود می‌گرفت.

روند معاملات در سال ۱۴۰۲، متفاوت از همیشه شکل گرفت؛ زیرا در بسیاری از ماه‌های سال ۱۴۰۲ تعداد معاملات رسمی کمتر از ۲۰۰۰ یا بعضاً کمتر از ۱۰۰۰ معامله در ماه بود. حتی افزایش قیمت دلار در ماه های پایانی سال نتوانست تکانه جدی در حجم معاملات ایجاد کند.

کاهش قدرت خرید مسکن و افزایش مداوم قیمت‌ها در صنعت ساختمان موجب تعمیق رکود در بازار شده است.

یک آپارتمان ۸۲ متری دوخوابه در منطقه ۱۹ محله «خانی‌آباد نو» تهران با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۳ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۸۲) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۰ متری دوخوابه، ۲ سال ساخت در همین منطقه در محله «عبدل‌آباد» تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه خواهید بود.

قیمت رهن واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)

متراژ ساختمان

قیمت اجاره (تومان)

قیمت رهن (تومان)

اسفندیاری - بوستان ۶۳ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۶۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۸۲ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۸۰ _ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۸۰ _ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۸۲ ۳,۵۰۰,۰۰۰ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک شریعتی ۸۵ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6092329 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان