Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نماينده مردم خميني‌شهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: بعضي فکر مي‌کنند که نبايد اروپا را از دست داد، در حالي که به وزير امور خارجه هم گفته شده که اروپا هرگز بين ايران و آمريکا طرف ايران را نخواهد گرفت و در اين شکي نيست.
سيد محمدجواد ابطحي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص اظهارات سخيف رئيس جمهور آمريکا در رابطه با ايران اظهار داشت: آمريکا با ماهيت ذاتاً تروريستي خود و با حرکت‌هايي که دونالد ترامپ انجام مي‌دهد اين گفته امام سجاد(ع) را که مي‌فرمايند «الحمدلله الذي جعل اعدائنا من الحمقا» بيش از بيش براي ما ثابت و روشن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اگر مي‌خواستيم ميليون‌ها دلار مصرف کنيم به منظور ايجاد شبکه‌هاي اينترنتي و ماهواره‌اي براي اين‌که نشان دهيم که به آمريکا نمي‌شود اعتماد کرد باز هم عده‌اي بودند که با خوش‌خيالي و خوش‌بيني به آمريکا اعتماد داشتند و آن را کدخدا مي‌دانستند.
نماينده مردم خميني‌شهر در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اين افراد با صحبت‌هاي اخير ترامپ متوجه شدند که مذاکره با آمريکا اتلاف وقت است و به تضمين‌هاي اين‌ها هم نبايد توجه و اعتماد کرد و اين بزرگترين دستاوردي بود که موجب شد نسل جوان ما که مبارزات انقلابي و ابتداي انقلاب و زياده‌خواهي‌هاي آمريکا را نديده بودند به چشم خود اين مسأله را ديدند.
*با پدر و مادر تحريم‌ها هم نمي‌توانند کاري انجام دهند
وي اضافه کرد: اما اينکه آمريکا با مادر و پدر تحريم‌ها مي‌تواند کاري انجام دهد، بيهوده و اين غلط زيادي است، آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند، اينها در داخل آمريکا اينقدر گرفتاري دارند که پرداختن به مسائل ديگر مثل کسي است که در باتلاق گير کرده و فروتر برود.
ابطحي تصريح کرد: ملتي هستيم که در برهه‌هاي مختلف و حساس زندگي اجتماعي، سياسي و اقتصادي خود نشان داده‌ايم که مي‌توانيم روي پاي خودمان بايستيم و اگر به لحاظ اقتصادي ما را تحريم کنند ما فرزند رمضان هستيم و اگر جنگ هم پيش بيايد فرزند محرم هستيم؛ الآن در ماه محرم هستيم و شهيد حججي‌ها نمونه‌اي از نسل جديد ما هستند که به دنيا نشان داده مي‌شوند.
وي همچنين خاطرنشان کرد: تهديدهاي آمريکا توخالي است و نمي‌تواند گزندي به ما برساند با اين شرط که مسؤولان ما از آمريکا قطع اميد کرده باشند و به فرامين مقام معظم رهبري و ظرفيت‌هاي داخلي کشور توجه کنند؛ مسؤولان اين را هم بدانند که ملت همواره از مسؤولانشان در مقابله با مسائلي که ممکن است آمريکا براي ما نقشه کشيده باشد و بخواهد اجرا کند، حمايت مي‌کنند.
*تهديد آمريکايي‌ها را بايد با تهديد خروج از ان.پي.تي پاسخ دهيم
نماينده مردم خميني‌شهر در مجلس شوراي اسلامي در ادامه در خصوص راهکارهاي عملي ايران در مقابله با اين تهديدها و تحريم‌ها اضافه کرد: اين موضوع در جلسه علني مجلس مطرح شد و دوستان ديگر هم شايد گفته باشند، معتقدم در جواب اين تهديدها ما هم بايد تهديد به خروج از ان.پي.تي کنيم، به نظر نمايندگان مجلس هم تا حد زيادي به اين مسأله راغب هستند که در مقابل تهديدها ما هم تهديد مي‌کنيم.
وي همچنين بيان کرد: وقتي ان.پي.تي و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي براي ما جز ضرر چيز ديگري نداشته باشد بايد از ان.پي.تي خارج شويم، برجام که مرده است.
ابطحي در ادامه ابراز کرد: واکنش عملي که در مقابل اين تهديدها و تحريم‌ها انجام مي‌دهيم اين است که بايد تمام بازرسان و جاسوسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را اخراج کنيم و به غني‌سازي خودمان برگرديم که حداقل نيازمند غني‌سازي 50 درصدي اورانيوم براي زيردريايي‌هايمان هستيم.
وي تأکيد کرد: سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و بحث اصلاح الگوي مصرف را بايد جدي بگيريم و همچنين بايد جلوي هزينه‌هاي متفرقه‌اي که جز ريخت و پاش چيز ديگري نيست مثل سمينارها، سفرهاي بيهوده خارجي را بگيريم تا بتوانيم از اين مرحله هم عبور کنيم.
نماينده مردم خميني‌شهر در مجلس شوراي اسلامي در ادامه بيان کرد: مسلماً همواره ديده‌ايم که تحريم‌ها باعث استوارتر شدن ملت ما شده و اختراعات و ابتکارات فرزندان و متخصصان ايران بيشتر شود، بالأخره وقتي نيازي پيدا کرديم اين نياز را دانشمندان و جوانان ما برآورده مي‌کنند و بر اين عقيده‌ايم که تحريم هم براي ما نعمتي است هرچند که مشکلاتي به دنبال دارد.
*بعضي فکر مي‌کنند که نبايد اروپا را از دست داد
وي در ادامه در خصوص خروج ايران از برجام و لزوم اعلام رسمي توسط مسؤولان گفت: مسؤولان دولتي از جمله رئيس جمهور و وزير امور خارجه هم به زبان بي‌زباني و گاهي به صراحت و گاهي به کنايه به اين مسأله اشاره کرده‌اند و به نوعي خود هم اين مورد را گفته‌اند.
ابطحي افزود: بعضي‌ها فکر مي‌کنند که نبايد اروپا را از دست داد، در حالي که به وزير امور خارجه هم گفته شده که اروپا هرگز بين ايران و آمريکا طرف ايران را نخواهد گرفت و در اين شکي نيست، بنابراين نبايد به مواضع ظاهري اروپا دلخوش کنيم در صورتي که اين‌ها در باطن با آمريکايي‌ها هستند و طبق نظر آن‌ها اقدام مي‌کنند.
وي در ادامه اظهار کرد: من معتقد هستم که همانطور که بعضي کشورها از جمله رژيم منحوس صهيونيستي، پاکستان و ديگران عضو ان.پي.تي و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيستند و اقدامات هسته‌اي انجام مي‌دهند ما هم بايد قيد اين‌ها را بزنيم چون جز ضرر چيزي براي ما ندارند.
*لزوم اجرايي کردن بند 3 و 7 اقدامات متقابل ايران
نماينده مردم خميني‌شهر در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: ورود ما در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به اين دليل بود که از کمک‌هاي فني آن‌ها و هموار کردن مسير براي دستيابي به انرژي هسته‌اي استفاده کنيم، وقتي که نمي‌گذارند ما فعاليت‌هاي علمي و تحقيقاتي خود را انجام دهيم چه هزينه و حق عضويتي است که به آژانس بدهيم.
وي خاطرنشان کرد: معتقد هستم با رويکردي که دولت آمريکا دارد بايد جواب محکم‌تري به تهديدهايش داده شود.
ابطحي در خصوص اقدامات رسمي مقابله‌اي مجلس گفت: تلاش مي‌کنيم قانون اقدامات متقابل به خصوص بند 3 و 7 اين قانون را اجرايي کنيم و هم اگر زمينه آماده شد طرحي براي خروج از ان.پي.تي تهيه خواهيم کرد که زمان عملي کردن آن بستگي به رايزني با ساير نمايندگان و رصد حوادث منطقه‌اي و جهاني دارد.
وي در پايان در خصوص موافقت و همراهي ساير نمايندگان با قانون اقدامات متقابل بيان کرد: از نظر بنده اکثريت قابل توجهي از نمايندگان مواضع ضدآمريکايي دارند و اين طرح را همراهي خواهند کرد.
انتهاي پيام/و

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا

محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌)، بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشور‌های غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه‌های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیرو‌های پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا محکوم شد
  • «مجلس» یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا را محکوم کرد
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است