Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که ۲۳ روز از آغاز سال تحصیلی جدید می گذرد، کودکان پیش دبستانی و مهد کودکی شهر بایگ تربت حیدریه به علت تعطیلی تنها مهد کودک این شهر همچنان در خواب اجباری به سر می برند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، درشرایطی که ۲۳ روز از آغاز سال تحصیلی جدید می گذرد، کودکان پیش دبستانی و مهد کودکی شهر بایگ از توابع تربت حیدریه به علت بی تدبیری مسئولان بهزیستی سردرگم مانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رغم ثبت نام بیش از 35 کودک درمجتمع بهزیستی شهید رجایی بایگ توسط خانواده ها متاسفانه فعالیت این مجتمع هنوز آغازنشده و صحبت هایی مبنی برتعطیلی این مجتمع به گوش می رسد.

والدین این کودکان درگفتگو با خبرنگار ما با انتقاد از وضعیت موجود ومشکلات پیش روی خانواده ها درتربیت وآموزش کودکان در این سن حساس، خواهان توجه مسئولان ومتولیان جهت فعال شدن هرچه سریعتر این مرکز شدند.

یکی از شهروندان بایگ گفت: ما قبل از آغاز سال تحصیلی جدید کودکان خود را ثبت نام و وسایل مورد نیاز آنها را نیز مهیا کردیم و فرزندانمان با ذوق و شوق فراوان منتظر بازگشایی مهد کودک بودند؛ اما اکنون ۲۳ روز از آغاز سال تحصیلی جدید گذشته و خبری از بازگشایی پیش دبستانی نیست.

وی بیان داشت: از آنجایی که پیش دبستانی کودکان قبل از آغاز تحصیل مورد تاکید قرار گرفته و کودکان را با فضای تعلیم و تربیت آشنا می کند تعطیلی تنها پیش دبستانی بایگ والدین را نگران کرده است.

وی اظهار کرد: چندی پیش موضوع خصوصی کردن این مهد کودک مطرح بود؛ اما علی رغم اینکه هنوز این مرکز تعطیل است مسئولان باید پاسخ دهند که اگر چنین موضوعی مطرح بوده چرا قبل از ثبت نام به اطلاع خانواده ها نرسیده است.

وی اضافه کرد: خصوصی سازی مهدهای کودک به دور از نظارت سازمان و یا نهادهای تربیتی ممکن است به نوع تعلیم و تربیت فرزندان آسیب برساند و اگر قرار بر چنین اقدامی است باید برنامه ها و نوع نظارتها نیز مشخص باشد‌.

بازگشایی پیش دبستانی بایگ شاید تا یک ماه آینده

رئیس اداره بهزیستی تربت حیدریه با بیان اینکه تصمیم به تعطیلی مهد کودک شهر بایگ چند روز قبل از انتصاب وی بوده، افزود: در اوایل آغاز بکار در بهزیستی شهرستان با ستاد استان صحبت کردم که نظر آنان به تعطیلی این مرکز بود.

زهره اقبال نیا گفت: با توجه به ثبت نام 35 مهد کودکی و پیش دبستانی در مرکز شهید رجایی بایگ نشستی با معاونان مدیر کل بهزیستی در مشهد برگزار و قرار شد تا با همکاری ستاد و فرایندی که حدود یک سال به طول می انجامد این مهد کودک به صورت دائم بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه مسئول شاغل در مهد کودک بایگ به علت مسائل شخصی در آستانه سال تحصیلی جدید جابجا می شود، افزود: در حال حاضر باید یک لیسانس مرتبط با حوزه کاری معرفی تا کارها را به سرانجام برساند، بنابراین قول مساعد داده شده تا برای امسال حداقل تا یک ماه آینده این مهد کودک موقتا بازگشایی شود.

رئیس بهزیستی تربت حیدریه اظهار کرد: سیاست سازمان بهزیستی خصوصی سازی مهدهای کودک و پیش دبستانی است و در حال حاضر از مجموع 67 مهد کودک فعال در شهرستان تربت حیدریه، فقط مهد کودک شهرهای بایگ و رباط سنگ در خراسان رضوی بهصورت دولتی اداره می شوند.

اقبال نیا خاطرنشان کرد: تمام مراحل اعم از اخذ مجوز، استخدام مربی و آموزش در مهدهای کودک، تحت نظارت سازمان بهزیستی انجام و حداقل هر سه ماه یکبار این نظارتها انجام می شود، از طرفی مهدهای شهری ارزشیابی و درجه بندی نیز می شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل