Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@05:12:46 GMT

مرکز ناباروری استان مرکزی مجهز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۴۵۰۹۴

مرکز ناباروری استان مرکزی مجهز می‌شود

معاون غذا و دارو علوم‌ پزشکی استان مرکزی گفت: قصد داریم مرکز ناباروری استان را تجهیز کنیم و در این راستا ۹۰ درصد تجهیزات این مرکز آماده شده است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مصطفی دلاوری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی غذا با اشاره به نقش رسانه در زمینه اصلاح الگوی سالم غذایی اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند با آگاه‌سازی مردم در راستای اصلاح الگوی سالم غذایی مردم جامعه گام بردارند تا وضعیت جامعه از شرایط فعلی خارج شود و بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصمیم داریم که جامعه را به سمت‌وسویی ببریم که هر فرد در جامعه یک متخصص تغذیه برای خود باشد زیرا معضلاتی اعم از اضافه‌وزن و بیماری‌های غیرواگیر که امروزه در جامعه ترویج یافته ریشه در شیوه ناصحیح مصرف غذایی ما دارد که در این زمینه باید بکوشیم تا مردم را با استفاده از نشانگر تغذیه آشنا کنیم تا مواد غذایی معادل وضعیت بدنی خود انتخاب و مصرف کنند.

معاون غذا و دارو علوم‌پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: امسال شعار روز جهانی غذا تغییر آینده مهاجرت، سرمایه‌گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی و شعار امسال هفته ملی غذا تغییر اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت انتخاب شده تا حول این حور فعالیت‌ها و برنامه‌هایمان را پیش ببریم.

دلاوری ادامه داد: هفته ملی غذا از تاریخ 22 مهرماه آغاز و برنامه‌های نخستین روز از این هفته با برگزاری مراسم صبحانه سلامت در جلسه هیئت رئیسه معاونت دارو و غذا دانشگاه علوم‌پزشکی، برگزاری نشست خبری معاونت‌های غذا و دارو در سراسر کشور و افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صنایع غذایی استان مرکزی با محوریت شعار ملی این هفته آغاز شد.

وی عنوان کرد: برنامه تعیین شده برای دومین روز از این هفته شرکت معاون، روسا و کارشناسان حوزه غذا در همایش کشوری بزرگداشت روز جهانی غذا است که همزمان با این مراسم جلسه آموزشی آشنایی با ایمنی غذا در سطح عرضه و مبرزه با عرضه کالاهای قاچاق با هماهنگی معاونت بهداشت و اطلاع‌رسانی و آموزش توسط کارشناسان معاونت‌ها در مراکز درمانی مانند دیابت، قلب و عروق به انجام می‌رسد.

معاون غذا و دارو علوم‌پزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: سومین روز از این هفته برنامه‌هایی اعم از اطلاع‌رسانی و آموزشبرای کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی وتشکیل غرفه و ایستگاه‌های فرهنگی و پایگاه اطلاع‌رسانی به اجرا می‌رسد.

دلاوری بیان کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی غذا و معرفی و تقدیر از واحدهای برگزیده برای چهارمین روز از این هفته، اجرای طرح صبحانه سلامت در مدارس استان مرکزی با همکاری آموزش‌ و پرورش استان مرکزی برای پنجمین روز از این هفته و برگزاری جلسات آموزشی و اطلاع‌رسانی مسئولان فنی و رابطان بهداشت و توسط کارشناسان نظارت بر مواد غذایی شبکه‌های بهداشتی تابعه برای ششمین روز از این هفته در دستورکار قرار گرفته است، ایجاد ایستگاه فرهنگی در نماز جمعه با پخش بروشور در سطح استان و هماهنگی با ائمه جماعات آخرین برنامه تنظیم شده برای این هفته است.

وی افزود: تعداد 300 واحد آرایشی و بهداشتی استان مرکزی زیر نظر معاونت غذا و دارو درحال فعالیت هستند که تعدادی از آنها موفق به دریافت رتبه برتر کیفیت شده‌اند، تعداد 108 داروخانه خصوصی، 15 داروخانه دولتی، 120 مرکز درمان سوء مصرف مواد تحت پوشش، 14 شرکت توزیعی و پخش دارو درون استان و 15 شرکت در استان‌های همجوار، دو شرکت تولیدکننده لوازم مصرفی پزشکی و 297 کارخانه غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تحت نظر معاونت غذا و داروی استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

معاون غذا و دارو علوم‌پزشکی استان مرکزی ادامه داد: ساختار معاونت غذا و داروی استان مرکزی به چهار زیرمجموعه شامل مدیریت نظارت بر دارو و موادمخدر، مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، مدیریت آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و اداره تجهیزات پزشکی و واحد مصرف منطقی دارو تفکیک می‌شود، همچنین درحال حاضر فعالیت کارخانجات غذایی ساوه زیر نظر مجموعه اراک انجام می‌شود اما بخش داروی این شهر مستقل شده و شهرستان خمین هم در شروف مستقل شدن است.

دلاوری عنوان کرد: تنها آزمایشگاه کنترل مواد غذایی استان مرکزی در مرکز شهر اراک مستقر شده و تا پایان سال 95 تعداد هشت هزار و 694 نمونه به این آزمایشگاه ارجاع داده شده که از این تعداد هفت هزار و 770 نمونه قابل قبول، 426 نمونه غیرقابل مصرف، 498 نمونه غیرقابل قبول، تعداد کل آزمایشات انجام شده بر روی نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه تعداد 57 هزار و 495، 559 نمونه طرح پی.ام.سی و تعداد دو هزار و 61 آزمایش بر روی نمونه‌های طرح پی.ام.سی به انجام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه معاونت غذایی و دارویی استان مرکزی سال گذشته موفق شد تا رتبه سوم دانشگاهی تیپ دو کشوری را برای دومین سال متوالی به دست آورد و سال گذشته نسبت به سال 94 ارتقاء پنج نمره‌ای داشتیم، استان مرکزی در این حوزه در سال 85 رتبه 15 و آخر را داشت که سال 95 توانست رتبه نخست را کسب کند.

معاون غذا و دارو علوم‌ پزشکی استان مرکزی بیان کرد: در راستای نظارت و کنترل فعالیت ساندویچی‌ها در حال نمونه‌گیری از روغن‌های مصرفی آنها هستیم که پس از آزمایش اگر با مورد مشکوکی روبه‌رو شدیم برخورد کنیم.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین عوامل ناباروری در بانوان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مواد غذایی موثر در کنترل استرس ناباروری (فیلم) تسهیلگری مجلس برای درمان ناباروری (فیلم) ترکیبات هورمونی در بدن‌سازان چه عوارضی دارد؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • مهم‌ترین عوامل ناباروری در بانوان (فیلم)
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان