Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدير دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري با ابراز خرسندي از برگزاري نخستين کنگره شعر کتاب دفاع مقدس، گفت: شاعران نسل جوان مي‌توانند با خوانش کتاب‌هاي ارزشمند اين حوزه و قدم زدن در حال و هواي دوران دفاع مقدس، آثاري فاخر توليد کنند.
به گزارش خبرگزاري فارس، نخستين کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با محوريت کتاب «وقتي مهتاب گم شد» خاطرات علي خوش لفظ، با هدف جامه عمل پوشاندن به منويات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري در پاسداشت ادبيات دفاع مقدس، کمک به رشد و اعتلاي فرهنگي کتابخواني عمومي به ويژه در ميان هنرمندان و شاعران و همچنين تشويق شاعران جوان به بهره‌گيري از گنجينه دفاع مقدس در خلق آثار ادبي، به همت نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور در حال برگزاري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضي سرهنگي، برگزاري اين کنگره شعر با محوريت کتاب‌هاي منتشر شده در حوزه دفاع مقدس را اقدامي ارزشمند براي پاسداشت دلاوري‌هاي رزمندگان اسلام براي دفاع از ميهن دانست و گفت: ين کنگره با ارائه کتابي ارزشمند در حوزه دفاع مقدس، ارزش‌هاي ناب دوران دفاع مقدس را با همه رنج‌ها و اميدهايش پيش روي شاعران جوان ما مي‌گذارد، تا ضمن ايجاد آشنايي بيشتر با اين ارزش‌ها، الهام‌بخش اين عزيزان براي سرايش اشعاري فاخر در اين حوزه باشد.
وي افزود: در سال 60 که خرمشهر و آبادان در اختيار دشمن بود، با شاعراني چون قيصر امين‌پور، سيد حسن حسيني و پرويز بيگي حبيب‌آبادي سفرهاي متعددي را به مناطق جنوب داشتيم. حضور شاعران باعث مي‌شد تا بارقه‌هاي تولد يک اشعاري فاخر در ذهن آنها رقم بخورد به طوري که شعر معروف «ياران چه غريبانه» سروده آقاي بيگي حبيب آبادي نيز از قدم زدن در همين مناطق جنگي سروده شد. بر همين اساس شاعران نسل جوان مي‌توانند با خوانش کتاب‌هاي ارزشمند اين حوزه و قدم زدن در حال و هواي دوران دفاع مقدس، آثاري فاخر توليد کنند.
مدير دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري با اشاره به تأکيدات و توجه مقام معظم رهبري به آثار ارزشمند حوزه دفاع مقدس گفت: برگزاري اين کنگره که از سوي نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور صورت گرفته، حرکتي براي برآورده کردن بخشي از انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامي است که از سويي به گسترش فعاليت‌هاي کتاب‌محور و از سويي به ترويج فرهنگ و ارزش‌هاي دفاع مقدس مي‌پردازد.
چهره برتر هنر انقلاب در سال 1393 با ابراز اميدواري از برگزاري مستمر اين کنگره در سال‌هاي آينده گفت: در حوزه دفاع مقدس کتاب‌هاي فاخر بسياري منتشر شده که مي‌تواند در سال‌هاي آينده محور برگزاري اين کنگره شعر قرار بگيرد؛ به خصوص کتاب‌هايي که شامل خاطرات بانوان و يا روايت بانوان از دوران دفاع مقدس بوده است.
لازم به ذکر است که نخستين کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با محوريت کتاب «وقتي مهتان گم شد» از مرداد ماه سال جاري آغاز شده و علاقه‌مندان براي شرکت در اين کنگره مي‌توانند تا پايان وقت اداري 25 مهر ماه فصت آثار خود را بر اساس ضوابط ارائه شده در فراخوان، از طريق پست الکترونيکي mahtabesheer@iranpl.ir به دبيرخانه اين کنگره ارسال کنند. 
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور،مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفتگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟