Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - پس از تولد ناایمن نوزاد افغانی در منزل و از بین رفتن هوشیاری و علائم حیاتی این نوزاد، عملیات احیاء انجام شد تا گریه نوزاد خنده‌ای بر لبان مادر بنشاند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - نامجو زحمتکش: فرزند سومشان بود، پاسی از شب گذشته بود که صدای گریه‌اش سکوت خانه نورمحمد را شکست و آهنگ خوش و دلنشینش، خنده بر لبان نازنین نشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعتی از این لحضات خوش نگذشته بود که رنگ رخساره نوزاد کبود شد و نازنین را نگران کرد؛ نورمحمد نوزاد را فورا به بهداری شهر رساند.

نوزاد علایم حیاتی نداشت

مهنا امیری پزشک مرکز خدمات جامع سلامت آبدان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه بود که یک تبعه افغانستانی ساکن شهر آبدان در حالی‌که قنداق نوزادی در دست داشت سراسیمه وارد مرکز خدمات جامع سلامت این شهر شد و درخواست کمک کرد که بلافاصله بیمار پذیرش و معاینه شد.

وی افزود: بیمار نوزادی پسر بود که دقایقی قبل در شرایط کاملا غیر ایمن و بهداشتی در منزل متولد شده بود که به دنبال آن و به دلیل شرایط سخت زایمان و عدم تجهیزات پزشکی و نبود مامای حاذق و دوره دیده با مشکل جدی مواجه بود.

وی اضافه کرد: نوزاد کاملا سیانوز، فاقد عکس العمل، هوشیاری و نبض محیطی و به طور کلی بدون علائم حیاتی بود که بلافاصله اقدامات کامل درمانی و احیاء آغاز شد.

احیاء موفق نوزاد

سرپرست تیم احیا مرکز خدمات جامع سلامت آبدان در شرح اقدامات انجام شده برای احیاء قلبی و ریوی (CPR) این نوزاد افغانی گفت: سریعا عملیات CPR با ماسک‌بک، اکسیژن‌تراپی و انجام ماساژ فلبی آغاز شد، سپس بیمار اینتوبه و داروی اپی‌نفرین تزریق شد.

پدر در گوشه‌ای از راهرو مرکز دست به دعا بلند کرده بود و چشمانش بر در اتاق CPR متوقف شده بود که صدای گریه‌های نوزادش حاکی از برآورده شدن دعا و حاجتش می‌داد، فوری به سمت اتاق CPR خیز برداشت تا خبری دقیق بگیرد.

نوزاد احیاء شده بود ولی همچنان کاهش سطح هوشیاری داشت و در معاینه، مردمک‌ها به اصطلاح دیالته بودند، اینها را پزشک سرپرست تیم احیاء می‌گوید و ادامه داد: خوشبختانه با عنایت پروردگار متعال و تلاش موثر همکارانم و وجود تجهیزات مناسب و پیشرفته و با انجام CPR، اینتوبیشن، دارو درمانی، تنفس بیمار و نبض وی برگشت و عملیات احیا با موفقیت انجام شد.

وی افزود: عملیات احیاء بر روی این نوزاد افغانی حدود ۴۰ دقیقه ادامه داشت که بلافاصله بعداز برگشت نبض بیمار، نوزاد با حمایت تنفسی ،با ماسک‌بک به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اعزام شد.

گریه‌ای که خنده بر لبان مادر نشاند

امیری زیباترین لحظه زندگی کاری هر پزشک را درمان موفقیت آمیز بیمارش دانست و گفت: خوشحالی لحظه احیا و درمان بیماران برای پزشک و کادر درمانی قابل وصف نیست و همه بیمارانی که برای درمان به ما مراجعه می‌کنند را یکی از اعضاء خانواده خود در نظر می‌گیریم و از تمام توان خود برای درمان آنها استفاده می‌کنیم.

این پزشک مرکز خدمات جامع سلامت آبدان اضافه کرد: احیای نوزادان یکی از شایع‌ترین و مشکل‌ترین اقدامات در پزشکی است که اگر عملیات احیا بدرستی انجام نشود نوزادان دچار عوارض عصبی، انواع معلولیت‌ها و حتی مرگ می‌شود.

ارایه خدمات سلامت ارتباطی به ملیت ندارد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز با تقدیر از تیم احیاء مرکز خدمات جامع سلامت آبدان گفت: در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش اتاق احیاء ایجاد و به دستگاه‌های پیشرفته تجهیز شده‌اند.

احمد آخوندی با بیان اینکه حوزه سلامت به تمامی ساکنین شهرستان دیر خدمات بهداشتی درمانی ارایه می‌کند، گفت: ارایه خدمات بهداشتی درمانی ارتباطی به نوع ملیت ندارد و به تمامی ساکنین شهرستان و مراجعبن به مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان‌ها خدمات درخواستی به طور کامل ارایه می‌شود.

وی افزود: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر غیر ایرانی در شهرستان دیر ساکن‌اند که برای تمامی آنها پرونده سلامت الکترونیک همانند افراد ایرانی تشکیل شده و به صورت روتین خدمات بهداشتی درمانی دریافت می‌کنند.

ارائه خدمات رایگان به ۳۵ مادر باردار غیر ایرانی

وی درخصوص مراقبت‌های مادران و کودکان غیر ایرانی گفت: ارایه خدمات مراقبتی به مادران و کودکان غیرایرانی با حساسیت ویژه دنبال می‌شود و بهورزان و مراقبین بهداشتی شاغل در خانه‌های بهداشت و پایگاه سلامت به این مسئله اهتمام ویژه دارند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: اکنون ۳۵ مادر باردار غیر ایرانی که بیشتر نیز تیعه افغانستان هستند در این شهرستان خدمات سلامت به صورت رایگان دریافت می‌کنند و در ارایه خدمات سلامت به آنها ،تفاوتی با مادران ایرانی نیست.

وی با بیان اینکه در ۷ ماهه اخیر تعداد ۵ زایمان در منزل انجام شده است گفت: انجام زایمان در واحد تسهیلات زایمانی با حضور ماما و به صورت رایگان انجام می‌شود لذا مادران از ترس فقر اقتصادی سلامت خود و نوزادشان را به خطر نیندازند.

ارائه خدمات بیمه‌ای به اتباع

آخوندی افزود: افراد غیر ایرانی که کارت اقامت دارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر بیمه اقدام به اخذ دفترچه بیمه کنند و از خدمات بیمه‌ای همچون افراد ایرانی بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت بروز مشکلات درمانی با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و اکیپ فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ شهرستان دیر در تمامی ۲۴ ساعت شبانه‌روز آماده ارائه خدمات به صورت رایگان به مصدومین احتمالی در همه نقاط شهرستان است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)

 

مقامات چین تلاش دارند تا از حجم سنگین تکالیف منزل دانش‌آموزان بکاهند اما ظاهرا دستورالعمل‌های آنها تا کنون موثر واقع نشده است.

به گزارش عصرایران به نقل از ان اچ کی ورلد، دانش‌آموزان چینی در یک محیط رقابتی شدید برای آینده خود سخت تلاش می‌کنند و مجبور به انجام تکالیف زیاد در خانه هستند.

این در حالیست که مقامات چینی حدود 3 سال پیش در دستورالعمل های خود خواهان کاهش تکالیف منزل دانش‌آموزان به خصوص در مقاطع ابتدایی شدند.

در روزهای گذشته انتشار تصاویری از محصلان بیمار و زیر سرم مقاطع ابتدایی در بیمارستان دولتی جیانگسوی چین که در حال انجام تکالیف خود بودند، توجه کاربران فضای مجازی را برانگیخت.

اما ظاهرا والدین و دانش آموزان برای دستیابی به موقعیت مناسب کاری مجبور به نادیده گرفتن این دستورالعمل ها و تلاش و خواندن درس بیشتر هستند.

برخی از دانش‌آموزان می‌گویند گاهی حدود 6 ساعت را به انجام تکالیف خود در منزل می‌گذرانند.

کاری که فشار زیادی بر محصلان و هزینه‌های زیادی برای خانواده‌ها در بر دارد.

جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اقدام متفاوت چین برای مقابله با فرهنگ کاری 6-9-9 جوانان چینی به دنبال کار کمتر/ کارشناسان: مغایر ارزش های سوسیالیستی است ببینید| کامپیوترها خطاب به کارمندان شرکت هندی: «لطفا به  خانه بروید»/ کار زیاد انسان‌ها را می‌کُشد

دیگر خبرها

  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد