Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت:مردم باید از سلامت برنج و غلاتی که از مبادی قانونی وارد کشور می شوند، مطمئن باشند و به شایعات در این حوزه توجه نکنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن هاشمی روز یکشنبه در همایش روز جهانی غذا در سالن همایش صدا و سیما افزود: موضوع غذا صرفا به وزارت بهداشت مربوط نیست اگرچه طبق قانون ، ناظر این حوزه است و در مواردی نیز سازمان ملی استاندارد ، همکاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خوشحالم که در دوران ریاست جمهوری روحانی، همکاری خوبی بین دو دستگاه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد شکل گرفته است ؛ البته وزارت صنعت ، جهاد کشاورزی و سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقش مهمی در این حوز دارند.
وی خاطرنشان کرد: نظارت وزارت بهداشت در سطح کشور مربوط به مواردی است که از مبادی قانونی، وارد کشور می شوند و مردم باید درباره این محصولات مطمئن باشند و به شایعات توجه نکنند اما مشکلات کم و بیش هست.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت ثابت کرده در مورد سلامت مردم طبق وظیفه قانونی، بدون رودربایستی عمل می کند و اهل مسامحه نیست اما مواردی هست که قاچاق در بازار پیدا می شود و آنها از دید ما و از حوزه مسئولیت ما خارج است اگرچه که مطالبه گری ما باید مداوم باشد.
هاشمی افزود: در طول یک سال گذشته موفق شدیم مجمع ملی سلامت را با حضور رئیس جمهور برگزار کنیم و آیین نامه هایی تدوین شده که در همه استان ها این مجمع ها برگزار شود؛ یکی از کارهای مهم مجمع ملی سلامت ، نظارت بر بهداشت حرفه ای و محیط و توجه به غذای مردم اعم از کارخانه و خرده فروشی و مراکز توزیع مواد غذایی است.
وی ادامه داد: در شورای عالی سلامت امنیت با حضور 9 عضو کابینه دولت در مورد مصرف نمک و شکر تصمیم گیری های خوبی شده است و درست است که 10 درصد مصرف نمک را کم کردیم اما مصرف نسبت به استاندارد سازمان جهانی بهداشت زیاد است و بیش از دو برابر مصرف نمک داریم .
وزیر بهداشت اظهار داشت: مصرف نمک ایرانی ها، 85 گرم در روز است که باید 25 گرم را کاهش دهیم که این هدف را ظرف چهار سال آینده دنبال می کنیم.
هاشمی افزود: شورای عالی سلامت در مورد روغن نیز تصمیم گرفت تا اسید های چرب را به صفر کاهش دهد که شدنی است.

**کاهش واردات روغن پالم
هاشمی اضافه کرد: روغن پالم نیز از لبنیات و مواد لبنی پاک شد ؛ البته تبلیغات اشتباهی در جامعه در مورد روغن پالم انجام شد و آن را سرطان زا معرفی کردند درحالیکه مصرف زیاد آن مانند نمک یا شکر، مضر است.
وزیر بهداشت گفت: واردات روغن پالم از 750 هزار تن به کمتر از 400 هزار تن در سال کاهش یافته است .
وی تصریح کرد: برخی صنایع مانند شیرینی ، بستنی و شکلات نمی توانند بدون استفاده از پالم ، این صنایع را ادامه دهند اما کاهش واردات پالم، موفقیت بزرگی برای نظام سلامت به شمار می رود و علاوه بر آن تعرفه پالم را نیز توانستیم افزایش دهیم.
وزیر بهداشت گفت: غنی سازی آرد ادامه دارد و شرایطمان بهتر از گذشته است اما نانواها شاکی هستند که وقتی که صرفا آرد ایرانی در اختیارشان قرار می گیرد ، خمیر شل می شود؛ نانواها درمورد چسبندگی نان اعتراض دارند و می گویند حتما باید گندم ترکیبی استفاده شود تا نمک بیشتری نزنیم .
هاشمی افزود: نرخ جهانی گندم بین 650 تومان است و ما 1300 می خریم و مابه التفاوت می دهیم و نمک را هم نانوا اضافه می کند . در تولید گندم مستقل شدیم و غیروابسته است ولی شاید بشود بخشی از گندم را صادر کرد و در مقابل آن گندمی وارد کنیم که نیاز به نمک در پخت آن نداشته باشیم.
وزیر بهداشت در ادامه به کالاهای آسیب رسان به سلامت اشاره کرد و گفت: فهرستی از این کالاها تهیه شده اما ساز و کاری که مجلس برای وضع عوارض به کالاهای آسیب رسان به سلامت تعیین کرده، مناسب نیست و اقتصادی ها در اکثریت هستند و آنها اجازه نخواهند داد به نفع سلامت مردم تصمیم گرفته شود؛ دولت با وضع عوارض براین کالاها می تواند مصرف را کنترل کند و درآمد را افزایش دهد.
اجتمام**9185**1569**خبرنگار: سادات حسینی خواه ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۸۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام

همان گونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در پیام شهادت دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند که به موازات اهتمام وزارت دفاع و حمایت‌های ستادکل نیرو‌های مسلح و دولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که با همفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را در دستور کار قرار داد و با تاکید جناب عالی و نقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرا در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.

با قدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی در تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در رسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین و در راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با رویکرد «تولید علم، شکستن مرز‌های دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتلتیکو مادرید ۳ - ۱ اتلتیک بیلبائو/ خیال شاگردان سیمئونه از بابت کسب سهمیه راحت شد+ فیلم
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • دیدار‌ چهره به چهره وزیر بهداشت با مردم منطقه ۱۸ تهران
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد