Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@09:03:32 GMT

کاهش دما و بارش باران در نیمه شمالی ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۵۸۹۳۵

کاهش دما و بارش باران در نیمه شمالی ایران

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، احد وظیفه گفت‌: براساس تحلیل آخرین نقشه‌ های پیش‌ یابی و داده های هواشناسی، از فردا (۲۴مهر) با نفوذ سامانه بارشی ابتدا برای استان‌ های واقع در شمال غرب و بتدریج سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. در روز سه شنبه (۲۵مهر) به علت استقرار سامانه بارشی روی شمال کشور برای مناطق شمالی استان‌ های شمال غرب، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق بارش به صورت رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید،کاهش محسوس دما به اندازه ۵ تا۱۰ درجه به ویژه برای نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از بعدازظهر دوشنبه (۲۴مهر) و روز سه شنبه (۲۵مهر) برای استان‌ های تهران، قزوین، زنجان، قم، سمنان و شمال استان‌ های اصفهان و مرکزی، شرق استان‌ های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شمال سیستان بلوچستان وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌ بینی می‌ شود و در اواخر وقت روزهای دوشنبه و سه شنبه شدت زیاد بارش در سواحل دریای خزر به‌ ویژه استان‌ های گیلان و مازندران منجر به آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، سه‌شنبه دریای خزر مواج می‌شود.

وی درباره وضعیت هوای تهران در روزهای آینده گفت:برای تهران روز دوشنبه (۲۴مهر) آسمانی صاف تا کمی ابری و وزش باد دربعدازظهر، وزش باد شدید اوایل شب و افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۲۴ و ۱۶ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (۲۵مهر) آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای۲۰ و ۱۰ سانتیگرادپیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی طی هشداری اعلام کرد: از اواخر وقت دوشنبه (۲۴مهر) با نفوذ جریان‌های شمالی در استان‌ های گیلان، مازندران، اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و سه شنبه (۲۵مهر) در شرق مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی، رگبار باران گاهی رعد برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود که انتظار می رود پیامد آن آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق باشد. همچنین روز سه شنبه (۲۵مهر) کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۲ درجه در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین دریای خزر طی روزهای دوشنبه (۲۴مهر) و سه شنبه (۲۵مهر) مواج خواهد بود. از این رو توصیه می شود شناورهای سبک و تفریحی احتیاط لازم را به کار گیرند.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۵۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «شدت بارش‌های هشدار نارنجی امروز شنبه ( ۱۵ اردیبهشت) استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب غرب فارس، نیمه شمالی خراسان جنوبی، شرق و شمال شرق سمنان، نیمه جنوبی بوشهر، شمال غرب کردستان، جنوب غرب آذربایجان غربی است و برای روز دوشنبه (۱۵ اردیبهشت) رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و شمال قزوین پیش‌بینی می‌شود.»
در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
امین حسین نقشینه افزود: «علاوه بر هشدار نارنجی در استان‌هایی که گفته شد در حقیقت از امروز تا سه‌شنبه در کل کشور شاهد بارش باران خواهیم بود. امروز شنبه ( ۱۵ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی خزر، خراسان‌های شمالی رضوی، نقاط شمال غرب، غرب، جنوب غرب کشور، بوشهر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز شاهد بارش هستند. یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در شمال غرب و شمال کشور بارش‌های پراکنده خواهیم داشت.»
نقشینه ادامه داد: «دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) موج بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) نیز نیمه شمالی کشور بارش خواهد داشت.»
بارش پراکنده و گاهی رگبار باران در تهران همچنان ادامه دارد و به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بعد از ظهر امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت) وزش باد شدید در تهران نیز پیش‌بینی می‌شود.» بیشینه دمای تهران ۲۴ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:
بارش‌های فراوان بهاری ادامه دارد ؛ صدور هشدار نارنجی برای این استان‌ها

کد خبر 849034 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي استان خراسان رضوی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۶ استان
  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • پیش بینی بارش باران و‌کاهش محسوس دما در استان البرز
  • پیش‌بینی بارش باران در قم
  • بارانِ بهاری در راه ۱۸ استان
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب