Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرکل سلامت شهرداري تهران از راه اندازي مرکز فراموز ويژه کم بينايان و نابينايان در منطقه 12 خبر داد و گفت: اين مرکز با دارا بودن ظرفيت هاي آموزشي تجهيزاتي مناسب، مهارت هاي رفتاري را به افراد کم بينا و نابينا ارائه مي دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا و به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سمانه زماني ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: بر اساس آمار موجود نابينايان و کم بينايان 8 درصد جمعيت کشور را به خود اختصاص مي دهند که در استان تهران بالغ بر 14 هزار نفر و در شهر تهران 3هزار و پانصد نفر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به 23 مهر ماه روز جهاني نابينايان (عصاي سفيد) گفت: نابينايان و کم بينايان عزيز ما جزو گروهي از معلولين هستند که بايد حقوق آنان در سطح جامعه به رسميت شناخته شود که اين روز بهانه اي است تا ضمن توجه به توانمندي هاي عزيزان روشندل، نيازهاي آنان در سطح جامعه را مرتفع کنيم.
زماني با اشاره به رويکرد جديد شهرداري تهران خاطرنشان کرد: طرح شعار «تهران؛ شهر اميد، مشارکت و شکوفايي» از سوي شهردار محترم تهران بارقه هاي اميد را در دل عزيزان نابينا و کم بيناي ما ايجاد کرده که بناداريم با مشارکت خود اين عزيزان شاهد ايجاد شهري بدون مانع باشيم تا دسترسي به فضاهاي شهري از جمله اماکن تفريحي، آموزشي، درماني و ... را براي اين عزيزان تسهيل کنيم.
وي با اعلام راه اندازي مرکز ويژه نابينايان در منطقه 12 اظهارداشت: مرکز تحريکات حسي کودکان و نوجوانان نابينا و کم بينا با قابليت هايي چون تحريکات صوتي، نوري و لمسي وتجسم فضا، اجسام و حروف براي کودکان نابينا و کم بينا راه اندازي شده که با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته اين مرکز را با همکاري معاونت اجتماعي شهرداري منطقه 12 به مرکز فرآموز ويژه نابينايان و کم بينايان ارتقاء داديم.
مديرکل سلامت شهرداري تهران خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفيت هاي خاصي که اين مرکز داراست اميدواريم بتوانيم مهارت هاي رفتاري را ويژه افراد کم بينا و نابينا ارائه کنيم.
زماني در ادامه با اشاره به برنامه هاي روز جهاني نابينايان اعلام کرد: به مناسبت روز عصاي سفيد برنامه هاي مختلفي به منظور گراميداشت نابينايان و کم بينايان تدارک ديده شده که در قالب همايش و ويژه برنامه و تقدير از نخبگان اين قشر، آموزش هاي ويژه در حوزه مهارت هاي اجتماعي و آموزش خط بريل در سطح خانه هاي سلامت مناطق 22گانه برگزار مي شود.
وي با بيان اينکه 5 نفر از دبيران کانون هاي مناطق 22گانه ما از افراد نابينا هستند، افزود: شهرداري تهران براي فعاليت انجمن هاي نابينايان و کم بينايان فضاهايي براي آموزش در منطقه 4 و کارآفريني نابينايان در منطقه 16 در اختيار نابينايان عزيز قرار داده است.
زماني، مناسب سازي فضاهاي شهري را مورد توجه مديريت شهري در دوره جديد دانست و افزود: اين موضوع در پياده راه سازي ها و بوستان هاي در حال ساخت بويژه بوستان هاي دوستدار معلول رعايت مي شود و همچنين ايجاد مسيرهاي ويژه نابينايان و معرفي تابلوهاي راهنما و وسايل و تجهيزات بوستان ها با استفاده از خطوط بريل لحاظ شده است.
وي تاکيد کرد: همه مسئولين، سازمان ها و نهادهاي دست اندرکار بايد عزم خود را براي فراهم سازي شهر بدون مانع براي بهره مندي بهتر افراد داراي معلوليت بويژه نابينايان و کم بينايان جزم کنند که شهرداري تهران نيز در کنار ساير سازمان هاي مسئول مي تواند نقش تاثيرگذاري داشته باشد.
مديرکل سلامت شهرداري تهران افزود: شهرداري تهران بر اساس رسالت و مسئوليت خود اقدامات متعددي را در سطح شهر تهران براي تسهيل امور معلولين انجام داده که البته تا رسيدن به نقطه مطلوب و ايده آل فاصله زيادي وجود دارد اما با توجه به رويکرد مديريت شهري در دوره جديد اميدواريم با حضور و مشارکت افراد نابينا و ساير افراد داراي معلوليت و انجمن هاي مرتبط بتوانيم در راستاي فراهم کردن محيط مناسب براي زندگي آنان در پايتخت گام هاي مهمي برداريم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلانشهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۵۴ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه اسلام‌شهر با شاخص ۱۰۹، رباط کریم با شاخص ۱۰۷ و قرچک با شاخص ۱۱۵ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۵۱، باغستان شهریار با شاخص ۹۱، پارک رازی با شاخص ۵۸، پاسداران با شاخص ۷۳، پاکدشت با شاخص ۵۷، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۵۹، پیشوا با شاخص ۶۲، تهران پارک شکوفه با شاخص ۶۸، چشمه با شاخص ۵۹، دانشگاه تهران با شاخص ۶۶، سلامت با شاخص ۸۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۵۶، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۵۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۶۰، شهریار با شاخص ۶۱، فرمانداری شهرری با شاخص ۷۳، لواسانات با شاخص ۵۵، ملارد با شاخص ۷۹، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۲، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۰، ورامین با شاخص ۶۷ وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۲ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب ایستگاه ۳۹، آتی ساز با شاخص ۳۵، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۵، پردیس با شاخص ۳۹، پونک با شاخص ۴۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۰، دماوند با شاخص ۲۶، ژئوفیزیک با شاخص ۴۳، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۳۹، سرخه حصار با شاخص ۲۴، شهرداری منطقه دو با شاخص ۴۹، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۳۸، علم و صنعت با شاخص ۲۰، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۳۶، در موقعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 750245

دیگر خبرها

  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • شناگر کردستانی در مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان کشور درخشید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • صعود مناطق نفت خیز جنوب به لیگ برتر گلبال کشور
  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • آغاز مسابقات کریکت نابینایان ‌در مزار شریف