Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، به همت پایگاه حضرت زینب (س) مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اردکان جلسه تفسیر قرآن کریم با موضوع " رفتارهای مطلوب اجتماعی "در تاریخ 22مهر 1396 با حضور "حمیده دهستانی" از خواهران مبلغه در پایگاه برگزارشد .
در ابتدای جلسه دهستانی به شرح وتفسیرآیه 34 سوره فصلت درمورد احسان ونیکی به مردم ورفتارهای مطلوب اجتماعی پرداخت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به روش برخورد با مخالفان وتقسیم مخالفان و شیوه برخورد با هرگروه رابیان کرد .
دهستانی گفت : گاهی افراد به خاطرجهل ونادانی دربرابرحق ایستاده اند ودشمنی می کنند که این آیه اشاره به دستور محبت و برخورد احسن می دهد و در راستای این آیه به آیات 63 و73 سوره فرقان که به بزرگواری و برخورد مسالمت آمیز بیان شده است ؛ اشاره کرد .
وی ادامه داد: گاهی مخالفت افراد براساس شک وتردید است که باید با آنها ازطریق استدلال و برطرف کردن شبهات برخورد کرد.
دهستانی گفت : شک درمورد خدا(آیه 10 سوره ابراهیم) ، شک وتردید درمورد قیامت ورستاخیز(آیه 5 سوره حج) و شک وتردید درمورد نزول وحی وکتب آسمانی برپیامبر(ص) (آیه 23بقره) از موارد مخالفت براساس شک و تردید می باشد .
وی تصریح کرد : گاهی مخالفت براساس حسادت است که باید بااغماض برخورد کرد که در این رابطه به آیات 91 و92 سوره یوسف در مورد وعده آمرزش حضرت یوسف اشاره کرد .
وی در ادامه افزود : گاهی مخالفت به خاطر موقعیت ورفاه وکامیابی های مادی است که باید دربرخورد بااین افراد بنا بر آیات 91سوره انعام که آنان را به حال خود واگذارید و یا طبق آیات 63و81 نساء که از آنها روی گردان و دوری کنید ؛ اتمام حجت کافی داشت .
وی اظهار کرد : گاهی مخالفت درقالب کارشکنی ، هجو و تضعیف ایمان مردم است که رفتار بااین گروه طبق آیات 73 سوره توبه و 140 نساء و 51 مائده باید بر اساس برخورد شدید و قطع رابطه باشد .
دهستانی در پایان خطاب به طلاب بسیجی تاکید کرد که : در برخورد با مخلفان در زمینه امربه معروف ونهی از منکر ، اخلاق نیک کافی نمی باشد بلکه تهاجم اخلاقی لازم است(ادفع باللتی هی احسن) .

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن