Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:00:07 GMT

مراسم تجلیل از روشندلان موفق

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۶۳۶۷۶

مراسم تجلیل از روشندلان موفق

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیر کل بهزیستی استان قزوین در این مراسم که در فرمانداری قزوین برگزار شد گفت: بیش از ۴ هزار نفر در طیف معلولیت‌های بینایی تحت پوشش بهزیستی هستند.

علیرضا وارثی، میزان معلولیت نابینایی افراد تحت پوشش را ۳۷ درصد دچار نابینایی خفیف، ۲۵ درصد متوسط، ۲۴ درصد شدید و ۱۲ درصد خیلی شدید اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وارثی اضافه کرد: ۱۲ درصد اعتبارات توانبخشی امسال به گروه نابینایان و کم بینایان اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: ۷۰ درصد اختلالات بینایی در استان به دلیل مادر زادی و ازدواج‌های فامیلی است.

وارثی، مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و مراجعات پزشکی برای پیشگیری از اختلالات بینایی را موثر دانست و گفت: سازمان بهزیستی طرح تنبلی چشم برای کودکان سنین ۳ تا ۵ سال را اجرا می‌کند تا با مداخله بهنگام از نابینایی و کم بینایی جلوگیری کند.

وی ارائه وسایل کمک توانبخشی، ارائه خدمات به دانشجویان معلول و ارائه خدمات توانبخشی کم بینایی را از دیگر فعالیت‌های بهزیستی برای روشندلان نام برد.

وارثی اضافه کرد: ۲۳ پایگاه بینایی سنجی در سطح استان به افراد نیازمند خدمات بینایی ارائه می‌دهد که پارسال بالغ بر هزار نفر از این واحد‌ها خدمات دریافت کردند.

وی افزود: ۵۰۰ دانشجو تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد ۶۱ دانشجو با معلولیت بینایی هستند که پرداخت شهریه یکی از خدمات بهزیستی برای دانشجویان است.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان شهرستان قزوین با هزار و ۹۳۰ معلول بینایی بیشترین آمار معلولیت‌های اختلالات بینایی را در استان دارد.

پیگیری اشتغال معلولان

داوود محمدی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شواری اسلامی هم در این جلسه، بر پیشگیری از بروز معلولیت تاکید کرد و گفت: جامعه هدف معلولین هر سال باید محدودتر شود.

داوود محمدی اضافه کرد: مشکلات مربوط به حوزه اشتغال معلولین در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و مطابق با قانون معلولین سهم سه درصدی در حوزه اشتغال دارند.

محمدی همچنین به اشتغال خانگی و حمایت از تشکل‌های غیر دولتی برای توانمند سازی معلولین تاکید کرد و افزود: حضور مشاور در امور معلولین از جامعه خود معلولیت دستگاه‌های مختلف اجرایی ضروری است.

سیده حمیده زر آبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک هم در این مراسم گفت:: اشتغال معلولان را به مسولان دولتی متذکر و سهم سه درصدی اشتغال معلولان در دستگاه‌های اجرایی را خواستار شده است.

زرابادی اضافه کرد: با توجه به اینکه معلولان هم عوارض و مالیات پرداخت می‌کنند باید طراحی شهری به گونه‌ای باشد که جامعه معلولین به راحتی تردد کنند.

وی افزود: قانون عصای سفید باید در مدارس آموزش داده شود تا افراد عادی در برخورد با نابینایان و کم بینایان رفتار درست داشته باشند.

در این مراسم معلولان نابینا و کم بینا، سهم سه درصدی در حوزه اشتغال و مناسب سازی معتبر شهری برای عبور و مرور آسان را خواستار شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مدال‌آوران ورزش در سال ١۴٠٢ با حضور حضور رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور، روز سه‌شنبه هفته آینده با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

به گفته وزیر ورزش قرار است در این مراسم ۲۳۰ میلیارد تومان در قالب پاداش به مدال‌آوران اهدا شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • تجلیل از ۷۰ سال خدمت علمی آیت الله جوادی آملی
  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رئیس جمهور
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • تجلیل از مدال‌آوران ورزش در سال ١۴٠٢ با حضور حضور رئیس جمهور
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان