Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی مرکز فراموز ویژه کم بینایان و نابینایان در منطقه 12 گفت: این مرکز با دارابودن ظرفیت های آموزشی تجهیزاتی مناسب، مهارت های رفتاری را به افراد کم بینا و نابینا ارائه خواهد داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سمانه زمانی اظهار کرد: مرکز تحریکات حسی کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینا با قابلیت هایی همچون تحریکات صوتی، نوری و لمسی و تجسم فضا، اجسام و حروف برای کودکان نابینا و کم بینا راه اندازی شده که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته این مرکز را با همکاری معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 12 به مرکز فرآموز ویژه نابینایان و کم بینایان ارتقا دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با توجه به ظرفیت های خاصی که این مرکز داراست امیدواریم بتوانیم مهارت های رفتاری را ویژه افراد کم بینا و نابینا ارائه کنیم.
زمانی با اشاره به اینکه بر اساس آمار موجود نابینایان و کم بینایان 8 درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص می دهند، افزود: در استان تهران بیش از 14 هزار نفر و در شهر تهران 3 هزار و پانصد نفر نابینا و کم بینا هستند.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به 23 مهرماه روز جهانی نابینایان (عصای سفید) اظهار کرد: نابینایان و کم بینایان جزو گروهی از معلولین هستند که باید حقوق آنان در سطح جامعه به رسمیت شناخته شود که این روز بهانه ای است تا ضمن توجه به توانمندی های روشندلان، نیازهای آنان در سطح جامعه را مرتفع کنیم.
وی درباره برنامه های روز جهانی نابینایان گفت: به مناسبت روز عصای سفید برنامه های مختلفی به منظور گرامیداشت نابینایان و کم بینایان تدارک دیده شده که در قالب همایش و ویژه برنامه و تقدیر از نخبگان این قشر، آموزش های ویژه در حوزه مهارت های اجتماعی و آموزش خط بریل در سطح خانه های سلامت مناطق 22 گانه برگزار می شود.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه 5 نفر از دبیران کانون های مناطق 22گانه این نهاد از افراد نابینا هستند، افزود: شهرداری تهران برای فعالیت انجمن های نابینایان و کم بینایان فضایی برای آموزش در منطقه چهار و کارآفرینی نابینایان در منطقه 16 در اختیار این انجمن ها قرار داده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۱۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ خانم بختیار خلج مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این آئین گفت: این مرکز ۵۱مین خانه بهداشت افتتاح شده در یکسال اخیر و درمجموع ۵۲۳ امین مرکز در استان است که با هدف ارتقاء سطح فرهنگ، بهداشت و ایمنی جامعه کارگری راه اندازی شد.

دیگر خبرها

  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • شناگر کردستانی در مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان کشور درخشید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • صعود مناطق نفت خیز جنوب به لیگ برتر گلبال کشور
  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آغاز مسابقات کریکت نابینایان ‌در مزار شریف