Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن نوذری، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا بیان کرد: برداشت میوه های با ارزشی نظیر کلخونگ و بنه یا پسته وحشی هرسال در اواخر مهر و اوایل آبان آغاز می شود.

وی اذعان داشت: این گونه ها علاوه بر داشتن ارزش هایی همچون ارزش زیست محیطی و تاثیر بر جلوگیری از فرسایش خاک و داشتن نقش اساسی در تلطیف هوا از جهت سلامت نیز دارای خواص زیادی هستند و برای سلامت انسان مفید می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوذری تصریح کرد: از جمله خواص دارویی بنه یا پسته وحشی می توان به دفع سنگ کلیه، رفع خلط گلو، مفید برای سلامت استخوان ها و درد مفاصل و از جمله خواص کلخونگ نیز می توان به تاثیر در جلوگیری از ریزش مو، موثر در بیماری آسم و غیره اشاره کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا اظهار داشت: علاوه بر موارد دارویی می توان به ارزش اقتصادی این گونه ها نیز اشاره کرد، چرا که هر ساله جوامع محلی و عشایری شهرستان از این گونه های با ارزش علاوه بر رفع نیازهای مصرفی خود مازاد آن را روانه بازار می می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به رعایت نکات حفاظتی در هنگام برداشت این محصول گفت: جوامع محلی و عشایر که قصد برداشت دارند، ضمن رعایت اصول حفاظتی و به صورت صحیح اقدام کنند تا صدمه ای به این سرمایه های ملی و باارزش وارد نشود.

انتهای پیام/گ

برداشت پسته وحشی و کلخونگ آغاز شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده

ابوالحسن صداقت کیش در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی، احتمالاً فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات با شرایط بارندگی مواجه است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط و شورای برداشت باید پای کار باشند، تصریح کرد: در بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سطح استان ۹ مرکز خرید داریم که یکی از این مراکز در سال جدید اضافه شده است.

صداقت کیش بیان کرد: فعالیت دو مرکز خرید شهرستان کهگیلویه از هفته آینده با اولین برداشت در سطح مزارع آغاز خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش برداشت محصول داشته باشیم.

صداقت کیش با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن گندم در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: با توجه به مزارع خوب کشاورزان که مراحل کاشت و داشت خوبی داشته‌اند، امسال این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید حتماً گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند.

صداقت کیش همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و پانصد تومان و گندم دروم را ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت خرید محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: ما در اداره غله متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در تأمین نقدینگی نیز موظف به اقدام هستیم.

کد خبر 6097719

دیگر خبرها

  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • برداشت کلزا در مزارع میاندورود
  • آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران
  • گزارش تصویری سفر حجت الاسلام هدایی به شهرستان اندیکا
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار