Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عدم اشاره به برنامه موشکي ايران در برجام و انقضاي برخي محدوديت‌هاي اعمال شده بر برنامه هسته‌اي اين کشور از جمله معايبي است که کاخ سفيد آن را مرتبط با اين توافق مي‌داند. به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري تسنيم، وزير امور خارجه آمريکا روز يکشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلويزيوني سي‌ان‌ان با تاکيد بر اينکه کاخ سفيد از کنگره درخواست اعمال تحريم‌هايي عليه ايران را ندارد که موجب لغو برجام شود؛ گفت: اگر اقدامي در خصوص اين توافق صورت نگيرد، رئيس جمهوري اصرار دارد که از آن خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«رکس تيلرسون» سپس ادامه داد: رئيس جمهوري راهبرد جامع‌تري در قبال ايران مي‌خواهد. براي مدت زماني طولاني و به ويژه در دولت پيشين، ما روابط با ايران را محدود به توافق هسته‌اي کرديم. اين توافق نقص ها و ضعف‌هايي دارد که ما نه تنها مي‌خواهيم به اين‌ها رسيدگي کنيم، بلکه قصد داريم مجموعه تهديد‌هاي بسيار ديگري هم که از جانب ايران متوجه منطقه است، مورد بررسي قرار دهيم.
وي افزود: حائز اهميت است که مردم به درستي متوجه اظهارات مطرح شده در سخنراني رئيس جمهوري شوند. يک توافق داريم که مي‌خواهيم تا با ديگر طرف‌ها براي رفع نقص هاي آن تلاش کنيم و امکان دارد که اين موارد را در توافق ديگري بگنجانيم.
تيلرسون با تکرار اظهارات خصمانه مقام‌هاي آمريکايي مدعي شد: برنامه موشک‌هاي بالستيک، حمايت تهران از گروه‌هاي تروريستي در منطقه نظير حزب‌الله و حماس و فعاليت‌هاي ثبات‌زداي ايران در يمن و سوريه را مي‌توان بخشي از مجموعه‌اي وسيع از تهديد‌هايي دانست که از جانب اين کشور وجود دارد.
وي ادامه داد: مي‌خواهيم امروز اين توافق را همانگونه که هست بپذيريم، آن را به طور کامل اجرا کنيم و از ايران بخواهيم تا به آن پايبند باشد؛ آنگاه فرآيند رسيدگي به نواقصي که مي‌بينيم را آغاز کنيم.
وزير امور خارجه آمريکا در ادامه صحبت‌هاي خود تصريح کرد: عدم اشاره به برنامه موشکي ايران در برجام و انقضاي برخي محدوديت‌هاي اعمال شده بر برنامه هسته‌اي اين کشور از جمله معايبي است که کاخ سفيد آن را مرتبط با اين توافق مي‌داند.
او در اين رابطه افزود: پيش از اين در دهه 90 نتيجه توافق‌هايي که به تدريج مفاد آن منقضي مي‌شود را ديده بوديم و اين توافق‌ها ما را به وضعيت امروز با کره شمالي رساند.
وي در خصوص اختلاف‌ها با کره شمالي افزود: تلاش‌هاي ديپلماتيک تا زمان پرتاب اولين بمب (و آغاز جنگ با پيونگ يانگ) ادامه خواهد يافت.
تيلرسون با تاکيد بر اينکه او پيش از سخنراني «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا، با ديگر طرف‌هاي برجام در خصوص مواضع واشنگتن گفتوگو کرده بود، گفت: زماني خواهد رسيد که ما نياز به تعامل با ايران خواهيم داشت.
تيلرسون تاکيد کرد که توافق هسته‌اي با ايران در راستاي منافع امنيت ملي آمريکا است و فکر مي‌کند که ترامپ هم چنين نظري داشته باشد.
اين در شرايطي است که رئيس جمهوري آمريکا در سخنراني روز جمعه خود از بيان اين موضوع سر باز زد و تصميم‌‌گيري در خصوص ماندن يا خروج از برجام را به کنگره اين کشور ارجاع داد.
اين رويکرد جديد ترامپ با اعتراض شديد بسياري از کشورها، نهادها و مقامات بين‌المللي مواجه شد. «فدريکا موگريني» مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا بالافاصله در واکنشي قاطع به ترامپ اعلام کرد: برجام يک توافق دوجانبه نيست و به هيچ کشوري تعلق ندارد و رئيس جمهوري هيچ کشوري نمي‌تواند به آن پايان بدهد.
به نقل از ايرنا، کنگره آمريکا 60 روز فرصت دارد تا براي اعمال مجدد تحريم‌ها و لغو برجام يا ادامه اجراي اين توافق تصميم‌گيري کند.
ايران بارها تاکيد کرده است که برنامه دفاع موشکي را حق مشروع خود مي‌داند و از آن قدمي عقب نخواهد نشست.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد

لاوروف گفت، احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالات متحده، روسیه را دشمن می‌دانند و بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تلاش خواهند کرد تا روسیه را شکست دهند.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی بوسنیایی ATV گفت: «به‌زودی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برگزار خواهد شد. هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد. رویکرد گروهی ممکن است سخت و گروه دیگری حتی سخت‌تر باشد، اما در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند.»

لاوروف ادامه داد: «برای هر دو، مهم نیست که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، ما در کل دشمن هستیم. اینکه ما دشمن باشیم یا نیروی متخاصم فرقی نمی‌کند. اما "شکست استراتژیک" که آنها می‌گویند باید به روسیه تحمیل شود، هدف تشکیلات آمریکایی است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوال مشابهی گفت، ما آماده خواهیم بود تا با هر کسی که مردم آمریکا انتخاب کنند، کار کنیم، مشروط بر اینکه تمایل متقابل وجود داشته باشد.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی کاندیداهای اصلی این انتخابات هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد
  • گروسی: مذاکرات با ایران برای حل مسائل پادمانی ادامه دارد؛ به‌زودی شاهد گام‌های ملموس خواهیم بود
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد