Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، پژمان نیک اقبالی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشست شورای ترافیک گفت: وانت‌بارهای سیار از سمت اصفهان و شیراز به شهر یاسوج، ترافیک سنگینی را ایجاد کرده‌اند.

نیک اقبالی افزود: در گذشته برای ساماندهی وضعیت این وانت‌بارهای مکانی ایجاد شد، این درحالی است که ایجاد مکان مشخص برای دستفروشان در قانون و استانی صورت نگرفت، اما بازهم تعداد این وانت‌بارها رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: متاسفانه وانت‌بارها برای اینکه توسط پلیس شناسایی و جریمه نشوند، به قانون جسارت کرده و پلاک خودروی خود را می‌پوشانند، که این وضعیت نامناسب در شهر یاسوج به معضلی تبدیل‌شده است.

وی با بیان اینکه از مسئولان استانی و دستگاه‌های قضایی خواستارم تا هرچه زودتر برای ساماندهی این وانت‌ها دست به کار شوند، گفت: در آینده ساماندهی این وانت‌ها از دست مسئولان استانی بیرون رفته، و جمع‌آوری و برخورد با آن‌ها سخت‌تر می‌شود.

نیک اقبالی بابیان اینکه دست‌فروشان شهر را به جمعه‌بازار دائمی تبدیل کرده‌اند، گفت: متاسفانه مأموران شهرداری یاسوج با بانوان دست‌فروش گیاهان کوهی برخورد می‌کند، اما با دست‌فروشان پوشاک قاچاق برخورد جدی نمی‌شود.

به گزارش کبنا، الماس گشتاسبی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این نشست نیز گفت: برای ساماندهی وانت‌بارها و دست‌فروشان سد معبر در سطح شهر یاسوج مسئولان استان و دستگاه قضایی باید به‌طور جد باهم متحد شوند.

گشتاسبی اظهار کرد: متاسفانه وقتی با دست‌فروشان و مخلان نظم شهر برخورد قانونی می‌شود، برخی با تجمع خود مقابل استانداری مدافع و دلسوز این افراد می‌شوند.

وی بیان داشت: برخی از وانت‌بارها برای اینکه توسط پلیس جریمه نشوند پلاک خودروی خود را مخدوش می‌کنند که با این افراد متخلف و مجرم باید برخورد قانونی شود.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی مأموران شهرداری گردآوری و برخورد با سد معبر است، گفت: باید با مخلان نظم برخورد و به‌صورت مرتب جریمه شوند.

وی با اشاره به کارت پارک در شهر یاسوج، اظهار کرد: فعالیت پارکبانان در سطح شهر یاسوج غیرقانونی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: میوه‌های این دست‌فروشان غیربهداشتی است که ضروری است مراکز بهداشت و درمان برای سلامت عمومی مردم با این افراد برخوردهای لازم را داشته باشد.

به گزارش کبنا، سید کرامت‌الله فرج‌زاده معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد در این نشست نیز بابیان اینکه کیوسک‌های شهر یاسوج ساماندهی شود، گفت: سال گذشته عضو شورای سابق شهر یاسوج کیوسکی بدون مجوز را در مقابل بیمارستان بهشتی یاسوج ایجاد کرد، که این کیوسک بعد از انتصاب سرپرست شهردار جدید به پارکینگ شهرداری انتقال یافت.

فرج‌زاده اظهار کرد: کیوسک‌های دارای مجوز در سطح شهر نیاز به تفکیک دارد، همچنین از فرمانداری آماری دارم که چندین کیوسک بدون مجوز در مسیر شهر سی‌سخت ایجادشده است.

وی بیان داشت: سرمایه‌گذار کارت پارک مکان‌هایی را در شهر مشخص کرده و پارکبانان هزینه‌ای از مردم می‌گیرند، که این اقدام خارج از مصوبات قانون کارت پارک است.

وی بیان داشت: متاسفانه پیاده‌رو عابران در ورودی شهر یاسوج توسط مصالح‌فروشان اشغال است، که برای شهروندان سد معبر ایجاد کرده‌اند.

901

پژمان نیک اقبالی کهگیلویه وبویراحمد معاون امور عمرانی استاندار شورای ترافیک

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در نخستین نشست خبری با خبرنگاران در سال ۱۴۰۳ گفت : توسعه فناوری در کشور وظیفه اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری است و در این راستا؛ برنامه ستاد توسعه هوش مصنوعی این معاونت کمک به دانشگاه ها، محققان و شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه فناوری‌ها و کاربست هوش مصنوعی در ایران با استفاده از ابزار اپراتور است. معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اعلام اینکه اساسنامه مرکز ملی هوش مصنوعی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین است، افزود : پیش بینی می‌شود امسال جریان اکوسیستمی هوش مصنوعی در کشور راه می‌افتد و به صد‌ها جی پی یو (GPU واحد‌های پردازش گرافیک) دست پیدا می‌کنیم. رئیس بنیاد ملی نخبگان به رایزنی با رئیس جمهور و بسیاری دستگاه‌ها از جمله سازمان برنامه و بودجه برای راه اندازی مرکز توسعه هوش مصنوعی در کشور و در کنار آن شورای راهبری هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت : برای این کار مدل‌های مختلف در بسیاری کشور‌ها بررسی شد. دهقانی فیروزآبادی افزود : بررسی‌ها نشان داد که بعضا برخی کشور‌ها ، وزارتخانه و برخی هم شورای راهبری برای هوش مصنوعی ذیل ریاست جمهوری ایجاد کرده اند. وی گفت : با ساعت‌ها رایزنی و مشورت با متخصصان و صاحب‌نظران هوش مصنوعی و شبکه‌ها به این جمع بندی رسیدیم که در کشور باید یک مرکز تحت عنوان مرکز ملی هوش مصنوعی داشته باشیم تا وظیفه کلانی را در این حوزه از جمله نظارت و تنظیم گری و همچنین توسعه زیرساخت‌های کلان عهده دار شود و شورایی هم به عنوان راهبر و هیات امنا بالا سر این مجموعه شکل بگیرد. معاون علمی رئیس جمهور افزود: اسفند ماه ۱۴۰۲ مرکز ملی هوش مصنوعی تاسیس شد و حکم ریاست آن نیز توسط رئیس جمهور صادر شد و اعضای شورای راهبری این مرکز نیز معرفی شدند، اساسنامه مرکز ملی هوش مصنوعی د رحال حاضر در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تنظیم آست. دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد : این مرکز در حوزه هوش مصنوعی فراتر از معاونت علمی ریاست جمهوری است و همه دستگاه‌ها در قبال این مرکز از یک ماموریت اختصاصی برخوردار هستند. وی از برگزاری جلسات مختلف با طرف‌های تاثیرگذار در حوزه هوش مصنوعی همچون سرمایه گذاران مختلف، بخش‌های دولتی و صندوق‌ها خبر داد و افزود : در این راستا صندوق پژوهش و فناوری توسعه هوش مصنوعی نیز تصویب و دایر شد. رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این صندوق با سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای فعالیت برنامه ریزی شده است، افزود: بخش خوبی از این سرمایه را نهاد‌هایی مثل صندوق توسعه ملی و چندین مودی مالیاتی بزرگ در حوزه اپراتور‌ها تقبل کرده اند که پرداخت کنند بنابراین اقدامات عملیاتی بسیار خوب پیش رفته است و برنامه ریزی‌ها این است که مرکز ملی هوش مصنوعی در اولین گام یک کاربر هوش مصنوعی یا اصطلاحا یک اپراتور هوش مصنوعی در کشور راه اندازی کند. دهقانی فیروزآبادی گفت : طبق برنامه ریزی انجام شده این اپراتور هوش مصنوعی سه خدمت اصلی را عرضه می‌کند: یک مزرعه پردازشی بزرگ که چگونگی ابعاد و اندازه آن در حال بحث است. یک مرکز داده یا دیتا سنتر بزرگ برای تولید داده‌ها و همچنین کتابخانه بزرگ زبانی و تصویری که اینها مجموعه‌هایی هستند که قرار است در اپراتور اصلی مدیریت شوند.  

دیگر خبرها

  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • برنا : بازداشت برادرزاده شمخانی
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی