Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@16:58:23 GMT

دردهای تنشی در بین تهرانی ها شایع تر است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۶۷۴۶۲

دردهای تنشی در بین تهرانی ها شایع تر است

رئیس انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران گفت: دردهای تنشی در ساکنین تهران و کلان شهرها بیشتر از شهرهای کوچک مشاهده می شود. به گزارش جهان نيوز، دکتر معصومه ثابت کسایی ظهر یکشنبه در نشست خبری سیزدهمین کنگره بین المللی بررسی و مطالعه درد که قرار است از ۱۰ تا ۱۲ آبان ۹۶ در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود، اظهار داشت: درد یک مساله بسیار اساسی و مهم است به طوری که تمام رشته های پزشکی به نوعی با درد سر و کار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اهداف انجمن بررسی و مطالعه درد ایران در زمینه بومی سازی درد تاکید کرد: هر جامعه ای، طبقه ای و فرهنگی با یک فرم درد خاص دست به گریبان است و از همین رو می بایست درمان درد را بر اساس این مسائل مورد توجه قرار داد.

استاد گروه فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: با توجه به تخصص های مختلف راه های مختلفی نیز برای تسکین درد وجود دارد و هدف پزشکی این است که بیمار راحت تر با بیماری برخورد کند اینکه به چه نحوی از طریق علمی بتوانیم درد بیماران را تسکین دهیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ثابت کسایی با بیان اینکه دردهای جسمی و روانی تفکیک ناپذیرند، افزود: بسیاری از دردها منشا روانی دارند.

وی گفت: دردها معمولا با داروهای آرام بخش تسکین پیدا می کنند اما بین دردهایی که در هر جامعه ای وجود دارد تفاوت است به طوری که فرم دردها در تهران متفاوت از نقطه دیگر در کشور است.

وی با بیان اینکه سردردها و دردهای تنشی در تهران و کلان شهرها بیشتر از شهرهای کوچک است، افزود: مسائلی که روستاییان از آن رنج می برند متفاوت از مشکلاتی است که ساکنان شهری با آنها دست و پنجه نرم می کنند و این مسائل در حیطه بررسی درد قرار می گیرد.

در ادامه دکتر فریده محمدطاهری دبیر اجرایی سیزدهمین کنگره بررسی و مطالعه درد در ایران اظهار داشت: امروزه علم پزشکی به این سمت رفته که درد را به عنوان پنجمین علائم حیاتی در نظر بگیرد.

وی گفت: در ایران مثل کشورهای پیشرفته تربیت تلوشیپ های درد ۱۰ سال است که شروع شده و آموزش هایی که به این افراد داده می شود بر اساس درمان های کم تهاجمی برای کنترل درد است.

محمدطاهری با اعلام اینکه ۷۵ درصد کمردردها با استراحت و درمان های کم تهاجمی و غیرتهاجمی قابل درمان است، افزود: قرار است در کنگره پیش رو تازه ترین روش های مداخله ای برای کنترل درد ارائه شود.

همچنین دکتر جلال زرین قلم دبیر علمی کنگره با اعلام اینکه ۲۷۰ مقاله به کنگره ارائه شده که ۸۰ مورد آن در قالب سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه خواهد شد، گفت: در این کنگره ۷ میهمان خارجی از کشورهای آلمان، آمریکا و کانادا داریم که دو نفر از آنها متخصصین ایرانی مقیم خارج از کشور هستند.

وی گفت: در سیزدهمین کنگره بررسی و مطالعه درد در ایران قرار است دردهای حاد، مزمن و نوروپاتیک به صورت اختصاصی بحث شود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام حذفی عجیب: هوادار، تنها تهرانی یک چهارم!

به گزارش "ورزش سه"، جام حذفی که همواره به جام شگفتی‌ها معروف است در شرایطی که فصل گذشته با برگزاری دربی بزرگ تهران در فینال اعتبار و حال و هوای خاصی گرفته بود، امسال شرایط متفاوتی را دنبال می‌کند.

درحالی که استقلال تهران در مرحله اول از دور مسابقات کنار رفته بود حالا سه تیم تهرانی دیگر نیز در یک هشتم وداع کردند‌.

پرسپولیس حذف شده بزرگ این مرحله بود و در یک هشتم پیکان تهران و سایپا تهران نیز مقابل حریفان خود شکست خوردند تا تنها تیم تهرانی مرحله یک چهارم نهایی هوادار باشد که امروز با برتری برابر مس سونگون به جمع هشت تیم نهایی رسید.

دیگر خبرها

  • حمله به بازیگران زن معروف در تجمع امـروز دانشجویـان تهرانی | تصویر
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • جام حذفی عجیب: هوادار، تنها تهرانی یک چهارم!
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید