Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت روان نقش مهمی در زندگی و محیط کار دارد، موضوعی که در رابطه کارفرما و نیروی کار در کشور ما مورد توجه کافی قرار نگرفته است به همین علت نقش افسردگی در بروز سایر بیماری ها در ایران و جهان رو به افزایش است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سید حسن هاشمی، در یادداشتی که در کانال تلگرام خود منتشر کرد،نوشت: با توجه به پی‌آمدهای منفی اختلالات سلامت روان بر زندگی انسان، سازمان جهانی بهداشت در «روز جهانی سلامت» به مردم سراسر دنیا اعلام کرد برای داشتن زندگی سالم‌تر، خوب است با هم در مورد افسردگی صحبت کنند و اگر نیاز به حمایت بیشتر دارند، از افراد متخصص کمک بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر بهداشت افزود: لزوم توجه به موضوع سلامت روان آن‌گاه روشن‌تر می‌شود که بدانیم بیش از 300 میلیون نفر در جهان دچار افسردگی و بیش از 260 میلیون نفر دچار اختلالات اضطرابی هستند که بسیاری از این افراد هر دو این اختلالات را تجربه می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030، افسردگی به‌تنهایی مهم‌ترین عامل ایجاد بار بیماری‌ها باشد.
هاشمی اضافه کرد: امسال شعار روز جهانی سلامت روان هم «سلامت روان در محیط کار» است و ما در ایران، طی یک هفته (24 تا 30 مهر) به زوایای مختلف این موضوع می‌پردازیم.
وزیر بهداشت ادامه داد: تقریبا نیمی از عمر افراد در محل کارشان سپری می‌شود و طبیعی است که رابطه‌ای قوی بین سلامت روان با کار و محیط کار وجود داشته باشد. با این حال، این رابطه هنوز چنان که باید توسط کارفرما و‌ نیروی کار مورد توجه قرار نگرفته است.
وی نوشت: دقت در مختصات محیط کار سالم و تربیت کارشناسان و نیروهای متخصص در این زمینه از جمله نیازهایی است که باید در کنار سایر مسائل بهداشتی و درمانی سلامت روان به آن پرداخته شود.
هاشمی افزود: همه ما باید این موضوع را مرتب تکرار و یادآوری کنیم که توجه به سلامت روان و ارتقای آن ضرورتی انکارناپذیر است و این مهم ممکن نخواهد شد، مگر با مشارکت تمام بخش‌های جامعه و‌ حاکمیت.
هاشمی تاکید کرد: اگر خواهان کاهش اختلالات روان و تبعات و آسیب‌های اجتماعی آن هستیم، باید به عوامل کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، مانند فقر، بیکاری، تبعیض و شکاف اجتماعی در جامعه و آرامش و امنیت و شایسته سالاری در محیط کار توجهی جدی داشته باشیم.
وزیر بهداشت افزود: در این مسیر، تدوین برنامه‌های درازمدت در جهت اصلاح و تعدیل شرایط، برنامه‌های کوتاه‌مدت برای حمایت از گروه‌های در معرض آسیب و اطلاع‌رسانی مناسب، از مهمترین اقداماتی هستند که باید با دقت و سرعت انجام شوند.
خبرنگار: افشین شاعری ** انتشار: علی حبیبی
اجتمام 3063 ** 1569
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی گفت: لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در کمیسیون مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

صولت مرتضوی در پایان جلسه هیات دولت درباره لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران گفت: این موضوع در کمیسیون اصلی مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیمه کارگران عنوان کرد: افزایش حقوق را انجام دادیم نماینده کارگران و کارفرمایان در جلسات مربوطه پیشنهاد داده بودند که افزایش بیمه طبق مبنای درستی انجام شود تا در دوران بازنشستگی کارگران اثر داشته باشد. بر همین اساس افزایش‌ها را در ردیف‌های مبنا انجام دادیم که بیش از ۳۵ درصد است و نسبت به سال قبل ۹ درصد امسال بیش از سال قبل افزایش داشته است. امیدواریم با مدیریت اقتصادی از سوی دولت و مهار تورم و کمک های معیشیتی بتوانیم قدری از مشکلات کارگران عزیز را برطرف کنیم.

 

 

وی در خصوص مسکن کارگری بیان کرد: در این خصوص قرارگاه مسکن تشکیل داده شد و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مدیران کارخانجات تلاش می‌کنند تا فرآیندها کوتاه شود. بانک رفاه کارگران هم متولی تسهیلات تعاونی‌های کارگری شد که گام مهمی به جلو است.

مرتضوی درباره لایحه جامع اشتغال اظهار داشت: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند و در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ببینید | مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید