Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان در هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع ) گفت: همه سخنان و اندیشه‌های ائمه اطهار (ع) برای ما معیار، چارچوب و شاخص است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز خلیج فارس، فریدون همتی درهفتمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در هرمزگان افزود: اگر در طول زندگی و مسئولیت‌ها بتوانیم اعمال، رفتار و اندیشه هایمان را با آن بزرگواران تطبیق دهیم، در مسیر درست قرار گرفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: گفتار و سیره ائمه سراسر نور، رحمت، ژرف، پرمعنا و انسان ساز است و مسیر رسیدن به کمال را بدنبال دارد.
استاندار هرمزگان گفت: همه ما می‌توانیم سیره و سلوک و اندیشه‌های ائمه اطهار (ع) را بعنوان الگو برای خود برگزینیم.
همتی افزود: با اندیشیدن به قیام امام حسین (ع) درس فداکاری، ایثار، شهادت و ازخود گذشتگی می‌آموزیم.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس نیز، اتصال به این منبع عظیم توانست روح و روان ما را صیقل دهد و جوانان ما را آماده شهادت و ایثار کند.
استاندار هرمزگان گفت: امروز به لطف خدوند و اتصال به این منبع عظیم، خانواده‌ها و پدر و مادر‌ها فرزندان خود را آماده دفاع از ارزش‌ها در آنسوی مرز‌ها می‌کنند، زیرا عشق و راه امام حسین (ع) که راه ایستادگی و ایثار بود همچنان باقی هستند.
همتی افزود: تا این اتصال باقی است قدرت ماندن و استقامت در برابر دشمن را داریم.
وی گفت: یکی دیگر از راه‌های رسیدن به سعادت دستیابی به علم و دانش است که در این زمینه هم جهاد و تلاش‌های امام محمد باقر (ع) الگوی مناسبی برای ماست.
استاندار هرمزگان گفت: نظام جمهوری اسلامی وکشور عزیرمان ایران برای بی نیازی از دشمن و بیگانگان، باید در جهاد علمی و کسب دانش و فناوری تلاش کند و راه سعادت را بیابد.
فریدون همتی افزود: امام سجاد (ع) به امر الهی با بیماری جسمی در کنار زینب کبری (س) شاهد آن صحنه‌های دلخراش و سخت بودند، پس باید صبر و استقامت در مقابل ناگواری‌ها و سختی‌ها را از ایشان بیاموزیم.
وی گفت: معارف ائمه اطهار (ع) مانند گنجی است که نیاز به راهنما و نقشه دارد و آن نقشه به دست علما است که به جامعه ارائه می‌شود.
استاندار هرمزگان گفت: این راهنما و نقشه راه نعمتی بزرگ و معادن غنی است که امروز در اختیار جوانان و جامعه اسلامی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال

امام جمعه تیران و کرون گفت: حمایت از جامعه کارگری و توجه به نیازهای این نیروهای مولد برای تحقق شعار سال لازم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین رشیدیان ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز کار و کارگر اظهار کرد: جوهره زندگی بشری کار بوده و به واسطه تلاش و کوشش موفقیت‌ها حاصل می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که کارگران در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند، افزود: حمایت و توجه به نیازهای جامعه کارگری برای جهش تولید و تحقق سیاست‌های کلان اقتصادی کشور لازم است و نباید دغدغه‌های آنان مغفول بماند.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) دست کارگران را بوسیدند که این نشان از اهمیت موضوع کار و تلاش برای رفع نیازهای فردی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام رشیدیان به روز مقام معلم و استاد نیز اشاره کرد و اذعان داشت: امروز فرآیندهای آموزشی و علم‌آموزی بر عهده این قشر قرار گرفته و باید قدرشناس آنان و تلاش‌های اساتید و معلمان در عرصه علم و دانش باشیم.

وی با بیان اینکه شهید مطهری الگوی کامل علم آموزی بود، تصریح کرد: اساتید و معلمان این شخصیت وارسته را الگوی رفتاری و عملی خود قرار دهند و توصیه و اندیشه‌های او را در وجود خود جاری کنند.

امام جمعه تیران و کرون اضافه کرد: اندیشه‌های شهید مطهری برای اقشار مختلف چاره ساز بوده و می‌تواند بسیاری از مشکلات را بهبود ببخشد و در امر تربیت حائز اهمیت است.

حجت الاسلام رشیدیان خاطرنشان کرد: اولین معلم انسان پروردگار عالم و دومین آموزگار ائمه معصومین هستند که توصیه‌های آنان برای بشر مایه هدایت و سعادت خواهد بود و هر چقدر از این اندیشه‌ها دور شویم عاقبت بدی را تجربه می‌کنیم.

وی در بخشی از خطبه‌ها همچنین به روز شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: این نهاد برای خدمت به مردم از طریق افراد جامعه تشکیل شده اما اختلافات بین اعضا که تبدیل به چالش برای اداره شهر می‌شود آنگاه آسیب دارد.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی شهر اختلافات را کنار بگذارند و با احترام رأی مردم به شهر و شهروندان خدمت کنند و اگر شرایط فراهم نیست از مسئولیت خود کناره‌گیری کنند.

کد خبر 748081

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • قرآن همه چیز ماست
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان