Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:51:08 GMT

آخرین تحولات کرکوک/ ارتش عراق در حال پیشروی است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۷۳۹۳۲

آخرین تحولات کرکوک/ ارتش عراق در حال پیشروی است

بغداد-ایرنا- فرماندهی عملیات مشترک نظامی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات پیشروی نیروهای عراق به سمت اهداف پیش بینی شده همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، این فرماندهی امروز دوشنبه با انتشار بیانیه ای با اشاره به مناطق آزاد شده ظرف ساعات گذشته اعلام کرد که عملیات پیشروی نیروهای عراق به سمت اهداف پیش بینی شده همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق این بیانیه، نیروهای عراق از دو محور جنوب غربی و جنوب کرکوک پیشروهای خود را آغاز کرده اند.
مسیر جاده منتهی به پل خالد، مسیر بخش الریاض به الخالد، راه مریم بیک و ایست بازرسی بخش الرشاد به منطقه مریم بیک تا میدان تکریت، محله الصناعی، ترکلان، بخش یایجی (نزدیک به چاه های نفت بای حسن) به علاوه تاسیسات گاز شمال و نیروگاه تولید برق کرکوک و پالایشگاه نزدیک به آن، طی پیشروی های دیشب نیروهای عراق آزاد شده اند.
از طرفی ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی مشترک نیز در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد که نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم پایگاه نظامی 'کی وان' را در شمال کرکوک تحت کنترل درآورده اند.
پایگاه نظامی کی وان در نزدیکی چاه های نفت 'بابا گرگر' یکی از مهمترین و قدیمی ترین چاه های نفت کرکوک واقع شده است.
همچنین فرماندهی مشترک نظامی عراق از تمامی کارکنان دولتی به ویژه کارکنان و نیروهای دستگاه های امنیتی از جمله پلیس محلی کرکوک خواسته است که به سر کار خود برگشته و فعالیت عادی خود را از سر گیرند.
در همین راستا، منابع محلی گفته اند که نیروهای عراق کنترل کامل شهر طوزخورماتو از توابع استان صلاح الدین در 70 کیلومتری جنوب کرکوک را به دست گرفتند.
همچنین خبر می رسد که جاده مواصلاتی بغداد – کرکوک از بامداد امروز دوشنبه بسته شده است.
همسو با تحولات جاری در کرکوک و حومه آن، ستاد ارتش ترکیه با انتشار بیانیه ای از بمباران مخفیگاه ها و مقرهای عناصر مسلح حزب کارگران کرد ترکیه در منطقه 'زاب' در شمال عراق خبرداد.
نیروهای مسلح عراق از اولین ساعات بامداد امروز عملیات پیشروی خود را برای بازپس گیری کنترل شهر کرکوک و چاه های نفت آن را آغاز کردند که گزارش ها حاکیست تاکنون بخش های زیادی از مناطق آزاد شده اند.
برخی از رسانه های کرد زبان شمال عراق امروز با انتشار صحنه هایی از وضعیت نیروهای پیشمرگه کرد، وضعیت یاس را در چهره های آنها به نمایش گذاشتند.
در یکی از این نوارهای ویدئویی یکی از نیروهای پیشمرگه کرد در گفت وگو با شبکه تلویزیونی 'کردستان 24' در حالی که گریه می کرد، می گوید که فرماندهان پیشمرگه آنها را به حال خود رها کرده و فرار کرده اند.
خاورم *4*353*1770*380

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه کنترل کامل شهرک «اوچریتینو» واقع در دونتسک را به دست گرفتند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: کارگاه های تولید سوخت موشک و سلاح برای پهپادهای اوکراینی نیز مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: نیروهای مسلح روسیه مواضع خود را در خط مقدم بهبود بخشیدند؛ ۶ حمله نیروهای مسلح اوکراین در لوهانسک دفع شد و دشمن ۳۰۵ نظامی را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اوکراین در یک روز ۳۸۰ پرسنل نظامی و یک تانک آبرامز را در منطقه تحت مسئولیت یگان «مرکز» ارتش روسیه از دست داد. نیروهای روسیه یک انبار تسلیحات موشکی ساخت غرب را در نزدیکی اودسا منهدم کردند.

گفتنی است که روسیه از زمان عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲، ادوات و تجهیزات ارسالی غرب برای نیروهای اوکراینی از جمله تانک‌ های لئوپارد۲ آلمانی و نیز ادوات زرهی آمریکایی و انگلیسی و نیز تانک‌ ها و تجهیزات ارسال شده از سوی ناتو به اوکراین را منهدم کرده است.

کد خبر 6097530

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشکباران کردیم
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان