Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:14:06 GMT

اگر جایی مجبور شویم درب صنایع هرمزگان را می‌بندیم

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۶۰۳۷۷

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به اینکه معتقد به آرامش هستیم اما اگر جایی مجبور شویم درب صنایع را می‌بندیم، اضافه کرد: آلایندگی صنایع برای شهر بندرعباس ضرر دارد اما چه سودی برای شهر داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، حسین هاشمی تختی صبح امروز در نشستی خبری، افزود: اصحاب رسانه وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی در استان و سطح ملی به نحو مطلوب انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها هستند که مسئولین را وادار به برطرف کردن غفلت و نواقص از سوی مسئولین می‌کند، اظهار کرد: رسانه می‌تواند پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باشد، نواقص و مشکلات جامعه را به مسئولین منتقل کند و هم خدمات دولت را به مردم منعکس کند.

حتی حاضرم زیر سؤال بروم اما وفاق و همدلی از بین نرود

هاشمی تختی تصریح کرد: با حضور استاندار جدید فضایی مناسب و مطلوب در استان هرمزگان فراهم‌شده است.

این نماینده مجلس با تأکید بر شعار انتخاباتی‌اش مبنی بر موج همدلی، خاطرنشان کرد: به این شعار اعتقاد دارم و برای پایبندی به آن هزینه داده‌ام و حتی عده‌ای مرا مقصر جلوه داده‌اند اما مبنای کار و موفقیت همدلی است و از این مسیر عبور می‌کند.

هاشمی تختی بابیان اینکه با یکدستی و وحدت به موفقیت و اهداف خود می‌رسیم، اضافه کرد: حتی حاضرم زیر سؤال بروم اما وفاق و همدلی از بین نرود.

به استاندار نخواهیم گفت چه کسی را منتصب یا بردارد

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه با حضور استاندار جدید هرمزگان فضای همدلی استان تقویت شد، عنوان کرد: باید مراقب بود حاشیه‌ای ایجاد نشود تا این فضای همدلی از بین برود و در دوره چهارساله دولت تدبیر و امید این فضای همدلی از بین نرود.

وی ادامه داد: پس از حضور استاندار جدید عصر همان روز جلسه مجمع نمایندگان برگزار و با استاندار هرمزگان بیان کردیم که راه‌های کمک و همدلی چیست؟

هاشمی تختی افزود: همان‌طور که مرادی، نماینده هرمزگان در مجلس اعلام کرد به استاندار نخواهیم گفت چه کسی را منتصب یا بردارد و هرکسی وی انتصاب کند مدیر ما هم هست اما باید نیرو سالم و پاک دست باشد و کار و تلاش کند تا هرمزگان در مسیر توسعه قرار گیرد.

مجمع نمایندگان استان از روند انتصاب استاندار مطلع بود

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس اظهار کرد: اگر مدیر نتواند کار کند به‌طور حتم تذکر می‌دهیم که تذکر اول خصوصی اما تذکر دوم اعلام عمومی و به مقامات بالاتر است.

وی با اشاره به فرآیند انتخاب استاندار هرمزگان عنوان کرد: پیشنهادمان به دولت استفاده از نیروی ماندگار استان هرمزگان بود که تعداد 5 نفر را مشخص و مجمع نمایندگان آن را به دولت تحویل داد و اسامی براساس حروف الفبا نوشته شد و اولویت خاصی مدنظر نگرفتیم.

هاشمی تختی بابیان اینکه دولت اعلام کرد که استاندار بومی جایی منصوب نمی‌شود، اضافه کرد: تاکنون هم دولت بر این وعده خود پایبند بوده و استانی از استاندار بومی استفاده نمی‌کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه همگی از همتی به نیکی یاد می‌کردند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که از وزارت کشور اعلام شد، وی به‌عنوان استاندار هرمزگان منصوب خواهد شد، از این روند مطلع بودیم و با مجمع نمایندگان مشورت کرده و اعلام رضایت کردیم.

وی با رد اینکه وی مجمع نمایندگان استان از روند انتخاب استاندار اطلاع نداشته‌اند، اضافه کرد: به‌هیچ‌وجه این موضوع نبود و مجمع نمایندگان مطلع بود و اکنون همگی مسئولان کشور وجود همتی را غنیمت دانستند و تاکنون هم‌روند خوبی استاندار جدید هرمزگان طی کرده است.

مطالب ترامپ جاهلانه و دیوانه‌وار بود

هاشمی تختی وظیفه نمایندگان مجلس را مشورت صحیح به استاندار هرمزگان دانست و اعلام کرد: انتخاب در خصوص هر موضوعی بر عهده استاندار است و نمایندگان تنها مشورت می‌دهند.

وی ادامه داد: به‌طور مثال مشورت دادیم که کشاورزان در خصوص مشکلات آب و زمین مشکل‌دارند که استاندار سریعاً جلسه برگزار و راهکار برطرف شدن آن را داد یا پیشنهاد حضور همگی نمایندگان با استاندار در مناطق استان را دادیم که عملیاتی شد گرچه به استاندار قبلی هم گفتیم و موافقت شد اما هیچ‌گاه انجام نشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس با اشاره به ادبیات گستاخانه ترامپ، تصریح کرد: وقتی مطلع شدیم قرار شد ترامپ سخنانی را بر زبان بیاورد، وزیر امور خارجه در مجلس حاضر و در 90 دقیقه این مسائل را مطرح کرد.

وی ادامه داد: مطالب ترامپ جاهلانه و دیوانه‌وار بود که حتی موردنقد مسئولان آمریکایی و کشورهای غربی قرار گرفت.

هاشمی تختی بابیان اینکه قیدهای نظامی در برجام نیست و از روز اول حتی بازدید از صنایع دفاعی هم را نپذیرفتیم، افزود: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند بوده و معتقدم بهتر از این هم می‌شد برجام را به تصویب رساند و ضمانت اجرایی قوی‌تری می‌گرفت.

برخی برجام را ترکمن چای و برخی فتح الفتوح دانستند

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به برجام پایبند است، خاطرنشان کرد: برخی این سند را ترکمن چای و برخی فتح الفتوح دانستند اما هیچ‌کدام از این‌ها نیست و دولتمردان زحمت خود را کشیدند و هرچه هست ما پذیرفته‌ایم و به آن پایبندیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه اضافه کردن هیچ تبصره‌ای به برجام نمی‌پذیریم، تصریح کرد: این سخنان ترامپ سبب تقویت همدلی و وحدت تمامی جریان‌های سیاسی و آحاد مردم شد تا صدای واحدی از جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته به گوش برسد.

وی با تقدیر از حمایت‌های قاطعانه رئیس‌جمهور از سپاه پاسداران، اضافه کرد: سخنتان دکتر روحانی قوی و مستحکم بود که قابل‌تقدیر است.

هاشمی تختی با اشاره به اینکه حضور سپاه پاسداران در کشورهای عراق و سوریه برای دفاع از مظلومین و عدم تعرض به خاک کشورمان است، اظهار کرد: دشمنان تلاش کردند نقاط مختلف کشور را نا امن کنند اما هرگز نتوانستند به خواسته خود دست یابند و رصدهای دستگاه اطلاعاتی، نظامی و امنیتی کشورمان تمامی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس ادامه داد: حتی اگر برجام هم لغو شود جمهوری اسلامی به برنامه‌های خود ادامه می‌دهد و هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

هنوز مقصر سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگان در داراب مشخص نشده است

عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به سؤال ایسنا در خصوص سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگان در داراب، تصریح کرد: این موضوع در کمیسیون علوم و تحقیقات و کمیسیون عمران بحث شد.

وی ادامه داد: دو موضوع پیگیری می‌شود یکی چه اقداماتی انجام شود تا دیگر رخ ندهد و دیگری اینکه مقصرین شناسایی شوند.

هاشمی تختی بابیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش موظف شد تا نحوه برگزاری اردوها را ساماندهی و طبق آیین‌نامه اجرا کند، اضافه کرد: تعطیل کردن اردوها به صلاح نیست اما شرایط باید بررسی شود که چرا دانش آموزان را شب به اردو بردند و دانش‌آموزانی که ظهر به بندرعباس رسیدند چه شده که تا ساعت 23 در بندرعباس مانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ساعت 23 به بعد امکان تصادف 30 درصد بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: اتوبوس برای کاهش هزینه لیستی مشخص نکرده و هنوز مقصر اصلی معرفی نشده، گرچه افراد نباید کنار گذاشت و به مقصر جلوه داد تا بر روی مسائله سرپوش گذاشته شود.

این نماینده مجلس بابیان اینکه باید نظارت بر رانندگان و شرکت‌های اتوبوسرانی افزایش یابد، اظهار کرد: باید مشخص شود مسئول بستن کمربند در اتوبوس چه کسی است تا بتوان قضاوت کرد اما هنوز به نتیجه قطعی در خصوص مقصر این حادثه نرسیده‌ایم و تمامی دستگاه‌ها در حال رصد این موضوع تا حصول نتیجه هستند.

از عدم سخنرانی نماینده هرمزگان در مجلس در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد کیش گله مندم

وی در پاسخ به سؤال دیگر ایسنا در خصوص ثمرات مناطق آزاد قشم و کیش برای استان هرمزگان با حضور استاندار جدید در دولت دوازدهم، افزود: مشکلی که در کشور وجود دارد، مناطق آزاد خود را مستقل می‌دانند و چون مدیرعامل مناطق آزاد با تصویب دولت منصوب می‌شود، خود را زیرمجموعه استان نمی‌دانند.

هاشمی تختی با اشاره به اینکه به استاندار اعلام کردم با مجمع نمایندگان استان هرمزگان به تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد کیش برویم، تصریح کرد: گله‌دارم چرا به یکی از نمایندگان استان اجازه نطق در این مراسم ندادند(ما به نتیجه رسیده بودیم آقای شریفی به نمایندگی از حوزه انتخابیه غرب هرمزگان به نطق بپردازد) اما پیشنهاد داریم که رئیس هیئت‌مدیره مناطق آزاد از استانداران گذاشته شوند تا بتوانیم شاهد ثمرات آن برای استان باشیم.

وی در خصوص پلاک منطقه آزاد قشم و تردد در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: نامه‌ای با امضاء مجمع نمایندگان استان به معاون اول رئیس‌جمهور داده شد تا این امر عملیاتی شود و چرا بین هرمزگان و سایر استان‌ها باید تبعیض شود؟

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با انتقاد از گرفتن عوارض از اهالی بومی جزیره قشم، تصریح کرد: باید سازوکاری فراهم شود تا این عوارض از افراد ساکن قشم گرفته نشود.

معتقد به آرامش هستیم اما اگر جایی مجبور شویم درب صنایع را می‌بندیم

وی با بیان اینکه چه زمانی که استاندار بودم چه اکنون نماینده مجلس هستم همواره معتقد بودم که صنایع استان خود را تافته جدا بافته می‌دانند، تصریح کرد: این صنایع آمادگی برای کمک کردن به استان ندارند، در حالی که فولاد مبارکه اصفهان خود تیم لیگ برتری دارد اما در اینجا با کلی منت و خواهش 100 میلیون می‌دهند.

هاشمی تختی با اشاره به اینکه معتقد به آرامش هستیم اما اگر جایی مجبور شویم درب صنایع را می‌بندیم، اضافه کرد: آلایندگی صنایع برای شهر بندرعباس ضرر دارد اما چه سودی برای شهر دارند.

وی با انتقاد از ساخت بیمارستان شرکت نفت در شیراز در حالی که پالایشگاه در بندرعباس است، عنوان کرد: باید برای جذب نیرو چارچوب گذاشته شود به‌طور مثال سامانه‌ای راه‌اندازی شود؛ در حال حاضر بین نمایندگان هم رقابت شده است، فردی می‌آید و اعلام می‌کند فلان نماینده سفارش کرد، چرا شما نمی‌توانی و من باید چه کنم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه نباید رفاقت‌ها عامل به‌کارگیری افراد باشد، خاطرنشان کرد: استاندار باید ابتدا رصد شود، صنایع اعلام کنند در جذب نیرو چه میزان بومی چه میزان غیربومی‌اند و دیگر اینکه سامانه‌ای راه‌اندازی شود تا تعداد بیکاران استان، تخصص آن‌ها و نیاز دستگاه‌ها و صنایع شناسایی و با نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط نیروها به کار گرفته شوند.

هاشمی تختی بابیان اینکه استاندار قول پیگیری این خواسته‌ها را داده است، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه تصویب کردیم که وزارت نفت در جذب نیرو هم در پیمانکاری و هم نیرو اولویت با استان است و در صورت نبود نیروی بومی متخصص از خارج از استان جذب شود.

به دنبال افزایش دو نماینده از هرمزگان در مجلس هستیم

وی با اشاره به اینکه آلومینیوم المهدی هرمزگان در دو موضوع ایراد داشتیم که ابتدا به میزان ارزشش واگذار شود و اختلاف فاحش نداشته باشد و دیگری نیروهای بومی و شاغل در آن بیرون نکنند، افزود: به‌صرف اضافه بودن اخراج نیرو به‌هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه طرح بررسی افزایش تعداد نمایندگان مجلس، عنوان کرد: باید دور قبل این افزایش را شاهد بودیم که قرار بود یک نماینده به شرق هرمزگان اضافه شود و زمانی که استاندار بودم پیشنهاد دادم که یا دو نماینده برای کل شرق یا شرق استان را به دو منطقه تقسیم و هرکدام یک نماینده داشته باشند و اکنون پیشنهاد ما دو نماینده برای کل استان است که یکی برای حوزه مرکزی و دیگری برای حوزه شرق استان که نیاز به رایزنی دارد و امیدواریم این امر رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا پایه تعداد نمایندگان استان کم بوده است، اظهار کرد: حوزه آبادان سه نماینده دارد اما هرمزگان اکنون به 5 نفر رسیده است که امیدواریم این عدالت رفع شود.

همتی عملگراتر و سعه صدری بیشتری نسبت به جادری دارد

هاشمی تختی در خصوص تفاوت عملکرد استاندار سابق و جدید هرمزگان در این مدت می‌بینید، خاطرنشان کرد: معتقدم همتی، استانداری عملکرد است و با سعه‌صدر بیشتری عمل می‌کند و عمل‌گراتر بودنش از قزوین به یادگار داریم و شنیده‌ایم و سعه‌صدرش را در این مدت شاهد بودیم.

وی ادامه داد: توجه به پیشنهاد‌ها به‌خصوص جمعی دارد و عملیاتی می‌کند و نمایندگان به‌عمد گفتند در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنیم تا فردا عملکردها را بتوانیم بررسی کنیم.

فردی هستم مستقل و وابسته به کسی نیستم

این نماینده مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ریشه شائبه دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌های مدیران اجرایی در استان هرمزگان، افزود: هرکدام از نمایندگان دوست دارند کسی باشد با خودش همراه‌تر باشد اما بنده اعتقاددارم هر فردی کارآمد و توانمند باشد بنده حامی او هستم زیرا بنده فردی هستم مستقل و وابسته به کسی نیستم.

وی بابیان اینکه هرکسی تمایل دارد که فردی نصب شود که با خودش همراه‌تر باشد، تصریح کرد: درست است که دوست داریم فرد دیگری فرماندار شود اما فردی دیگر هم باشد توانمند و کارآمد مشکلی ندارم و حمایت هم خواهیم کرد.

هاشمی تختی با اشاره به اینکه اکنون فضا به سمتی رفته که نمایندگان تلاشی ندارند که مدیر اجرایی با یک نفر همراه باشد، اضافه کرد: بلکه تصمیم جمعی می‌گیریم و مشورت می‌دهیم و من رئیس مجمع باید از همه بیشتر کوتاه بیایم چون نمی‌خواهم اعمال‌نظر خاصی کنم.

مرادی رئیس آینده مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس است

وی با بیان اینکه تا پایان آبان ماه بنده رئیس مجمع هستم و پس از بنده احمد مرادی، رئیس مجمع را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: 9 ماه بنده بودم که پس‌ازآن ذوالقدر باز اعلام کرد بنده باشم و اکنون برای دور سوم آقای مرادی، سپس آقای آشوری و دوره آخر آقای شریفی است.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به تغییر رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان تعدادی افراد را مشخص و طی نامه‌ای پیشنهاد داده‌اند که از بین این افراد رئیس جدید منصوب شود.

وی با بیان اینکه نیاز به تغییر در دستگاه‌های اجرایی است، تصریح کرد: گرچه اولویتی نداده‌ایم و به استاندار فشار نیاوردیم اما از وی کار و تلاش خواسته‌ایم تا به اشتغال و افزایش تولید برسیم.

هاشمی تختی با اشاره به سفرش به کره جنوبی، اظهار کرد: آنجا سرمایه‌گذاران گله می‌کردند که در ایران طرح‌ها به نتیجه نمی‌رسد و سرگردان می‌شویم که استاندار هرمزگان در این مسیر با اتخاذ مهلت 15 روزه به مدیران اقدام مناسبی انجام داده است.

استاندار را محدود به انتصاب معاونین و نیروهایش نمی‌کنیم

این نماینده مجلس بابیان اینکه استاندار را به محدود کردن انتصاب معاونین و نیروهایش نمی‌کنیم، افزود: به استاندار گفته‌ایم نیروها را اتوبوسی نیاورد اما کسی را که به‌طور حتم نیاز دارد، مشکلی ندارد اما نه اینکه تمام نیروها از خارج استان بیایند.

وی در خصوص لیست مجمع نمایندگان استان هرمزگان برای انتصاب استاندار هرمزگان، اظهار کرد: ابراهیم امینی پور، علی معلمی پور و منصور آرامی سه گزینه از پنج گزینه استانداری بودند و امیدوارم دولت به وعده‌اش در خصوص انتصاب یک استاندار هرمزگانی در کشور پایبند باشد و به رأی بالای مردم هرمزگان به دولت دبیر و امید نیز اهمیت دهد.

ارتقای بخش فین از آرزوهایم است

هاشمی تختی ارتقای بخش فین را از آرزوهایش دانست و عنوان کرد: اطلاع داریم که بخش‌های دیگر با جمعیت پایین‌تر به شهرستان تبدیل شد، بخش مهر در دولت اصلاحات به شهرستان تبدیل شد یا در دولت نهم بخش سرخه حصار تبدیل به شهرستان شد.

وی ادامه داد: از بعد امنیتی و پدافند غیرعامل نیاز به شهرستان فین داریم که در حال تلاش برای عملیاتی شدن آن هستیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه جدایی سیاهو از بخش فین در قبل از استانداری بنده فرآیندش طی شده بود و بنده تنها اجراکننده مصوبه بودم، اضافه کرد: حق مردم فین را ارتقای این بخش می‌دانم یا هشتبندی جمعیت بالایی دارد و نیاز به ارتقا دارد.

وی با بیان اینکه در خصوص تقسیمات کشوری بحث زیادی داریم، تصریح کرد: یکی تعرض به نوار مرز ساحلی استان هرمزگان و دیگری ارتقای بخش‌ها به شهرستان است که هر دو موضوع را با همکاری استاندار در حال پیگیری هستیم.

ماجرای درگیری لفظی هاشمی تختی و احمدی نژاد بر سر پارسیان

هاشمی تختی با اشاره به اینکه در زمان استانداری‌ام حتی با دکتر احمدی‌نژاد بابت جدایی پارسیان به درگیر لفظی پرداختم، اظهار کرد: حتی استاندار فارس تماس گرفت که در سفر رئیس‌جمهور دیگر جدایی قطعی است اما بنده مخالفت کردم و دکتر احمدی‌نژاد در سفر به استان فارس این موضوع را اعلام نکرد اما عزیزی، استاندار دولت دهم در هرمزگان با این موضوع موافقت کرد و این مصوبه ابلاغ شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مخالفتی با توسعه و عمران هیچ منطقه‌ای نداریم، مگر خاک ایران، هرمزگان و فارس دارد، اگر قرار است دولت سبب پیشرفت شود، می‌توان با جذب سرمایه‌گذار و اختصاص بودجه سبب پیشرفت شود.

پیشنهاد دکتر معلمی را برای معاونت وزارت نیرو داده‌ایم

وی با بیان اینکه اگر استان فارس به دنبال پیشرفت و آبادانی است، مناطق محروم خود را توسعه دهد، اظهار کرد: هم‌اکنون سازمان محیط‌زیست بر روی منطقه اعلام‌شده دست گذاشته که منطقه حفاظت‌ شده است.

هاشمی تختی از به‌کارگیری نیروهای هرمزگانی در سطح کشور نه امیدواریم نه ناامیدیم، اضافه کرد: نمایندگان دست‌تنها هستند و امیدواریم نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان هم کمک مجمع نمایندگان استان باشد و به این موضوع ورود کند و اکنون استاندار جدید هرمزگان همراه است و این موضوع را دنبال می‌کند و حتی پیشنهاد دکتر معلمی را برای معاونت وزارت نیرو داده‌ایم.

هرمزگان خاکش دامن‌گیر است و دامن خود مدیران بومی را گرفته است

وی با بیان اینکه از کشور می‌گویند هرمزگان، استانی ملی است و باید منافع کشور را ببینیم، اظهار کرد: در حال ایجاد فضایی هستیم تا سهم ویژه‌ای برای هرمزگانی‌ها به‌ویژه در پایانه بار قائل باشیم تا حقی از نیروهای بومی ‌گرفته نشود و دیگران نادیده گرفته نشوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه معافیت مضاعف را در خصوص ارزش‌افزوده را از آن‌ها حذف کردیم، خاطرنشان کرد: در سازمان بنادر و دریانوردی کارهای خوبی در حال انجام است و اکنون در شرف جذب 200 نیرو در سازمان بنادر و دریانوردی هستیم، قول داده‌شده که سهم خوبی در حدود 25 درصد به استان هرمزگان اعطا شود.

هاشمی تختی بابیان اینکه پیشنهاد سامانه‌ای شامل دستگاه ذی‌ربط بخش حمل‌ونقل بندری در جهت تسهیل حوزه تجارت دادیم، تصریح کرد: رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور خود از باتجربه‌های این حوزه است و به دنبال این موضوع هستیم تا افراد بومی در سطح ملی رشد کنند.

وی با اشاره به اینکه خط هوایی هرمز ایر در حال پیگیری است، اظهار کرد: امتیازش خریداری‌شده و جلسه‌ای با اتاق بازرگانی گرفته‌شده اما مشخص نیست به‌صرفه باشد این موضوع عملیاتی شود یا خیر.

هاشمی تختی بابیان اینکه می‌گویند هرمزگان خاکش دامن‌گیر است دامن خود مدیران بومی را گرفته است، اظهار کرد: هر مدیر بومی مهاجرت کرده و آموزش‌ دیده است، موفق بوده و با انجام این امر محقق می‌شود.

یک نماینده به‌اندازه یک بخشدار هم امکانات ندارد اما تأثیرگذاری‌اش در سطح کلان کشوری است

وی با اشاره به اینکه نمایندگی مجلس سخت‌تر است، تصریح کرد: یک نماینده به‌اندازه یک بخشدار هم امکانات ندارد و اجرا هم‌دستش نیست و از آن‌طرف تأثیرگذاری‌اش در سطح کلان کشوری است و رسانه‌ها باید کمک کنند که از نماینده کار کوچک نخواهند.

هاشمی تختی اضافه کرد: هزینه اعزام به مشهد مقدس یا سیستم صوتی یک اماکن مذهبی و ورزشی از نماینده می‌خواهند و اگر انجام ندهیم رأی ما ریزش می‌کند و مجبور به انجام هستیم اما کسی نمی‌گوید چند قانون برای تسهیل امور مردم به مصوب رسانده‌اید.

70 درصد نطق نمایندگان در مجلس برای رأی گرفتن است

وی با بیان اینکه 70 درصد نطق نمایندگان در مجلس برای رأی گرفتن است، تصریح کرد: باید کار کارشناسی صورت گیرد و به فکر مردم باشیم و قوانین تسهیل‌کننده تصویب کنیم.

این نماینده مجلس گفت: باید واقعیت‌های جامعه را بپذیریم و اگر یک مصرف‌کننده مواد مخدر بیمار است باید امکان درمان را برایش فراهم کنیم و سرجمع کشفیات و مبارزه با مواد مخدر که خود سابقه 20 ساله در این راه دارم، چه ثمری داشته و باید به فکر راه علاج باشیم.

برای گرفتن رأی مجبور به خرید سیستم صوتی هستم!

وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 600 جوان کشور در این راه شهید شدند، اضافه کرد: معضلات مواد مخدر به همه‌چیز رخنه می‌کند و اگر مشکل مواد مخدر در جامعه حل شود، 50 درصد مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

هاشمی تختی در پایان گفت: به دنبال حل مشکل جامعه باشیم و نه اینکه سیستم صوتی یا خواسته‌های کوچک خواسته شود و برای گرفتن دو رأی حلال باید سیستم صوتی بخریم.

تهیه و تنظیم از: امیرحسین طالبی، خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۶۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، جمعی از منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در رسانه ملی از بخش‌های مختلف تولید خبر و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بازدید کردند.

نمایندگان مجلس بر تعامل و هم اندیشی اهالی خانه ملت و رسانه برای پیگیری مطالبات مردم تأکید کردند. 

ملیحه پژمان گزارش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما
  • استاندار هرمزگان:جذب سهمیه استخدامی معلمان وظیفه ما است
  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون