Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه لیست خرید، داشتن فهرست تصمیم‌های سال نو و فهرست کردن وظایف شغلی فواید بسیاری دارد. آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، در این مطلب که به تازگی در شبکه خبری بی‌بی‌سی منتشر شده با هفت فایده "فهرست کردن کارها" آشنا می‌شوید:

- داشتن فهرست به تمرکز کمک می‌کند

آیا درباره پدیده "زایگارنیک" در روانشناسی چیزی شنیده‌اید؟ ممکن است بدون آنکه بدانید، این حالت را تجربه کرده باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این قاعده روانشناسی، مغز انسان بیشتر درگیر کارهای ناتمام است تا کارها و وظایف انجام شده. نتیجه این می‌شود که وقتی ما سعی می‌کنیم روی کار مهمی تمرکز کنیم، اغلب ذهنمان منحرف کارهای ناتمام دیگر می‌شود.

از همین حالا دست به کار شوید و کارهای روزمره خود را فهرست کنید
برای جلوگیری از این مشکل، روانشناسان توصیه می‌کنند که فهرستی از کارهای انجام نشده تهیه کنیم. این کار باعث می‌شود مغز ما احساس کند که ما این کارها را انجام داده‌ایم و می‌توانیم روی کار اصلی تمرکز کنیم.

- داشتن فهرست باعث اعتماد به نفس می‌شود

اگر در زندگی از خودتان رضایت ندارید، فهرستی از کارها و موفقیت‌های کوچک و بزرگ زندگی‌تان تهیه کنید. این راه ساده ایست برای یادآوری آنچه انجام داده‌اید، از پیشرفت‌های تحصیلی تا موفقیت‌های شخصی، مانند کمک کردن به یک دوست یا تمام کردن یک کتاب دشوار.

یک موسسه غیردولتی ویژه سلامت روان پیشنهاد داده در صورتی که دچار احساس خودکم بینی شده‌اید بهتر است فهرستی از ۵۰ کاری که به خاطرش خودتان را دوست دارید تهیه کنید. حتی اگر این کار هفته‌ها طول بکشد یا لازم باشد که از دوستان و خانواده هم کمک بگیرید. بعد لازم است که هر روز نگاهی به این لیست بیاندازید تا قدر خودتان را بدانید.

- داشتن فهرست ذهن را باز می‌کند

بر اساس تحقیقات متخصصان اعصاب، ما هم زمان فقط می‌توانیم به موضوع‌های محدودی فکر کنیم، اما داشتن فهرست کمک می‌کند که فضای روانی ما آزاد شود. با داشتن فهرست وظایف، می‌توان انجام کارها را اولویت‌بندی کرد، برنامه داشت و زمان را مدیریت کرد. کارهای بزرگ را می‌توان به بخش‌های کوچک تقسیم کرد که انجام آن راحتتر باشد.

اگر در زندگی از خودتان رضایت ندارید، فهرستی از کارها و موفقیت‌های کوچک و بزرگ زندگی‌تان تهیه کنید
همچنین وقتی روی کارهای انجام شده خط می‌کشید، احساس رضایت خواهید کرد.

- داشتن فهرست باعث موفقیت بیشتر شما می‌شود

بر اساس تحقیق روانشناسان، دانشجویانی که کارهایشان را بر اساس یک برنامه کاری دنبال می‌کنند و فهرستی از هدف‌های آینده‌شان دارند، نتایج بهتری کسب می‌کنند. بر همین اساس داشتن فهرست، بهره‌وری کارمندان را هم تا ۱۰ درصد افزایش می‌‍دهد.

تهیه لیستی از گام‌هایی که در راستای رسیدن به هدف‌های شخصی طولانی مدت باید برداشته شود، هم عامل مهمی در موفقیت است.

- داشتن فهرست باعث کمتر خرج کردن می‌شود

اگر قبل از رفتن به فروشگاه، فهرستی از چیزهایی که لازم است بخرید تهیه کنید، احتمال اینکه بتوانید در خرید صرفه‌جویی کنید و چیزهای اضافه نخرید بیشتر است.

البته لازمه این کار داشتن کنترل بر نفس است. برای کنترل بیشتر می‌توانید برای خریدهای خود یک سقف مشخص تعیین کنید.

- داشتن فهرست مانع اشتباه کردن شما می‌شود

اینجا منظور ما همان "چک لیست" معروف است؛ فهرستی از وظایفی که نباید انجام آن فراموش شود چه برای یک مراسم ازدواج باشد، چه عوض کردن خانه یا آماده شدن برای یک سفر خارجی. این کار کمک می‌کند که مثلا همراه بردن پاسپورت موقع رفتن به فرودگاه را فراموش نکنید.

در بیمارستان‌ها که یک اشتباه کوچک ممکن است جبران ناپذیر باشد، چنین فهرست‌هایی حتی می‌تواند مانع مرگ افراد شود.

- داشتن فهرست، کارهای عقب افتاده را نشان می‌دهد

اگر قبل از رفتن به فروشگاه، فهرستی از چیزهایی که لازم است بخرید تهیه کنید، احتمال اینکه بتوانید در خرید صرفه‌جویی کنید و چیزهای اضافه نخرید بیشتر است
همه ما کارهایی داریم که انجام آنها را به تعویق انداخته‌ایم. وقت آن است که فهرستی از آنها تهیه کنیم.

انجام وظایف و کارها بر اساس فهرستی که تهیه کرده‌ایم به جز باری که از دوشمان بر می‌دارد باعث رضایت خاطر می‌شود.

پس تعلل نکنید. از همین حالا دست به کار شوید و کارهای روزمره خود را فهرست کنید.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،استاندار مازندران با بیان این که واردات محصولات کشاورزی باید به گونه ای باشد که کشاورز ضرر نکند، گفت: صادرات محصولات کیفی این استان به کشورهای حاشیه خزر مورد تاکید است.

یوسف نوری روز چهارشنبه همزمان با دیدار خانواده شهید سروی در جمع خبرنگاران ساری افزود:با برنامه های کوتاه مدت یک ساله و برنامه های بلند مدت برای پیشرفت این استان برنامه داریم.

وی اظهار داشت: برای اجرایی کردن برنامه های توسعه استان با همه صاحب نظران هم اندیشی خواهد شد و با بهره مندی از خرد جمعی گام های موثری برای آبادانی استان برمی داریم.

استاندار مازندران با بیان این که، توجه به اقتصاد دریا محور و صادرات محصولات کشاورزی استان از جمله برنامه های کوتاه مدت مورد تاکید است، افزود: برقراری تعادل در بخش محصولات کشاورزی برنج و مرکبات در این استان یک امر اجتناب ناپذیر است.

نوری افزود: گره گشایی در مسیر اجرای طرح ملی نهضت مسکن از نمونه های طرح های بلند مدت است که باید به سرعت در این استان گره گشایی کرد.

استاندار مازندران با ذکر این مطلب که در بخش مسکن در مازندران باوجود برخی موانع، کارهای خوبی انجام شد، گفت: بعد از پایان چهار سال مازندران در ساخت مسکن باید به همان میزان که سهم این استان اعلام شد، برسد.

نماینده عالی دولت در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران کارهای ضروری وجود دارد، که باید انجام شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: اقتصاد دریا محور یک ظرفیت خوب برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی است که باید در این بخش اهتمام داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • مردی که «کمجان» را زنده کرد/ دیدار با سیروس زارع که زندگی‌اش را وقف نجات یکی از تالاب‌های کشورمان کرده است
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم