Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر حفظ آثار سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و رئیس خانه سرباز صلح ایران باگرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، آنان را از شایسته ترین الگوهای اجتماعی برای نسل جوان دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ قاسم رحیمی روز دوشنبه در نخستین یادواره 485 شهید ارتش جمهوری اسلامی درمنطقه شرق گلستان که در سربازخانه سرلشکر شهید هوشنگ اسدالله پور گنبدکاووس برگزار شد، گفت: شهدا از شایسته ترین الگوهای جاودان اجتماعی هستند که جوانان می توانند آنان را الگوی خویش قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تاریخ دفاع مقدس سرشار از فداکاری و از خودگذشتگی اقوام ایرانی در راه دفاع از میهن و سربلندی ایران عزیز است که باوجود تفاوت نژادی، قومی، دینی و مذهبی، با خون و غیرت ایرانی در برابر دشمنان و متجاوزان به میهن ایستادند و جانانه دفاع کردند.
سرهنگ رحیمی اضافه کرد: امروز در جای جای ایران اسلامی بویژه منطقه گلستان رساترین فریادهای وحدت و همدلی شنیده و دیده می شود و این نشان از عشق و علاقه اقوام ساکن در این سرزمین به ایران اسلامی است.
وی با اشاره به وجود امنیت پایدار در ایران اسلامی و استان گلستان، تصریح کرد: این امنیت به برکت شجاعت مردان و جوانانی است که درسال های دفاع مقدس از گوشه و کنار ایران و منطقه شرق گلستان با وجود هزار کیلومتر فاصله با میدان جنگ، به جبهه ها اعزام شدند و سرسختانه با دشمن متجاوز جنگیدند.
رئیس خانه سرباز صلح ایران همچنین یادآور شد: آنچه جوانان ما را برای دفاع از مرز و بوم در برابر دشمنان مصمم می ساخت، ارزش های دینی و ملی بود که به ما آموخت برای دفاع از کیان میهن، فقط ایرانی بودن کافی است.
سرهنگ رحیمی با قدردانی از تلاش و زحمت خانواده های شهدا برای تربیت فرزندان خود، گفت: امروز تکریم خانواده معظم شهدا و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای والامقام یک وظیفه همگانی بالاخص ازسوی مسئولان و متولیان امور شهیدان است.
وی، شهیدان را از بهترین الگوهای جاودان اجتماعی برای نسل جوان دانست و افزود: امروز دشمنان به دنبال الگو سازی و جریان سازی فرهنگ منحط غربی به جوانان ایرانی و نیز دیگر امت های اسلامی هستند که باید مراقب و هوشیار بود.
سرهنگ رحیمی اضافه کرد: تنها راه جلوگیری از آسیب های فرهنگ منحط غربی، تمسک جستن و برجسته نمودن الگوهای اجتماعی جامعه است که دراین بین شهیدان از شایسته ترین الگوها هستند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم امام جمعه دهستان دوزین مرکز بخش کوهسارات شهرستان مینودشت نیز درسخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی بویژه شهدای ارتش جمهوری اسلامی، گفت: شهیدان ما با تاسی از مکتب عاشورای امام حسین (ع) در دفاع از ایران اسلامی جان خویش را نثار کردند.
حجت الاسلام مهدی خانلری با تاکید برضرورت ادامه راه شهیدان، افزود: امروز دشمنان و استکبار جهانی که درجنگ تحمیلی متحمل شکست شدند از طریق تهاجم فرهنگی به دنبال آسیب زدن به جامعه و جوانان هستند.
وی با اشاره به سخنان چند روز پیش رئیس جمهوری آمریکا، گفت: این سخنان احمقانه ناشی از عصبانیت آنان به دلیل شکست سیاست هایشان درمنطقه است و بدانند که ملت ایران از تهدید و تحریم که چیزی جدیدی نیست، نمی ترسد.
حجت الاسلام خانلری، دفاع از مظلوم را یک وظیفه انسانی و اسلامی دانست و اضافه کرد: ملت ایران براساس تعالیم دینی و آموزه های آن، از مظلوم در هر کجای کره خاکی که باشد، دفاع می کند.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم که با مداحی نیز همراه بود و علاوه بر مسئولان منطقه شرق گلستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرمانده تیپ 230 شهید متاجی نیز درآن حضور داشت، از برخی خانواده های معظم شاهد و پرسنل سربازخانه سرلشکر شهید هوشنگ اسدالله پور گنبدکاووس با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
قرائت پیام امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی توسط سرهنگ علی اصغر شهریور مشاور فرماندهی نزاجا در امور ایثارگران و خیرمقدم گویی توسط سرهنگ اسماعیل نامنی فرمانده سربازخانه سرلشکر شهید هوشنگ اسدالله پور گنبدکاووس از دیگر برنامه های این مراسم بود.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند و از این منطقه 485 شهید در کسوت پرسنل ارتش جمهوری اسلامی تقدیم انقلاب اسلامی شده است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق، تحولات عظیمی را در دنیا ایجاد کردند

ایسنا/کرمان معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، تحولات عظیمی را در منطقه و دنیا ایجاد کردند و اکنون یهودیان نیز جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

سیدمحمد حسینی امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در نشست اساتید، اعضای هیئت علمی و بسیج اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: در زمان حمله ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد خیلی‌ها اذعان ‌کردند که تاکنون کشوری به صورت مستقیم به آمریکا شلیک نکرده است.

وی افزود: قبل از عملیات وعده صادق هم رجزخوانی دشمن برای جمهوری اسلامی ایران زیاد بود، اما این عملیات با موفقیت انجام شد.

حسینی تصریح کرد: عملیات وعده صادق به دنبال حمله مستقیم به کنسولگری ایران انجام شد و نه تنها برای جمهوری اسلامی ایران بلکه برای جهان اسلام موجب افتخار شد.

معاون رئیس جمهور در ادامه عملیات طوفان الاقصی را در اجرای عملیات وعده صادق موثر دانست و گفت: صهیونیست‌ها علی‌رغم جنایاتی که در غزه داشتند، اما نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

وی گفت: اتفاقات روزهای اخیر از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های دنیا در حمایت از فلسطین، نشان می‌دهد که دنیا با ما همراه شده است.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و روز معلم گفت: بزرگانی چون شهید مطهری در سخنرانی‌های متعدد خود بر حقانیت فلسطین تاکید کردند و اکنون همه دنیا فهمیده که مواضع جمهوری اسلامی ایران به حق بوده و غرب‌زده‌های داخلی هم اکنون نمی‌توانند چهره آمریکا را بزک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلیس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز است
  • عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق، تحولات عظیمی را در دنیا ایجاد کردند
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان تبیین شود
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد