Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: سردار شهید لک‌ زایی تا آخرین لحظات عمرش خدمتگزار مردم بود و مردمداری و ولایتمداری مهم ترین رمز موفقیت این شهید والامقام بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از تفتان ما، سرهنگ عوضعلی فقیری در پنجمین یادواره سردار شهید حاج حبیب لک زایی که در کانون فرهنگی اجتماعی سپاه خاش برگزار شد، با بیان اینکه سردار لک زایی الگوی استقامت، صبوری، مهربانی و وحدت میان شیعه و سنی در استان بود، اظهار کرد: سردار شهید حاج حبیب لک زایی اسوه و الگوی نمونه فرهنگی و اخلاقی مردمان این دیار بود که همواره در پیروی از منویات رهبر انقلاب اسلامی شبانه روزی در راستای تقویت وحدت میان برادران شیعه و سنی تلاش می کند و این مسئله مهم را سرلوحه کار خود قرار داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهید حبیب لک زایی نه تنها حبیب دلها بلکه حبیب جان ها بود، گفت: سردار لک زایی در زنده نگه داشتن فریضه مهم و حیاتی امر به معروف و نهی از منکر بسیار تلاش کرد.

سرهنگ پاسدار فقیری با اشاره به شخصیت و ویژگی های شهید لک زایی، بیان کرد: سردار شهید حاج حبیب لک زایی در بسیاری از مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی فردی فعال و تلاشگر بود.

وی خاطرنشان کرد: قومیت، مذهب و شیعه و سنی برای سردار شهید لک زایی فرقی نداشت و همواره هر کاری که از دستش بر می آمد انجام می داد و دریغ نمی ورزید.

* شهید لک زایی فردی با تواضع، ساده زیست، فروتن و با احساس مسئولیت بود

فرمانده سپاه شهرستان خاش نیز در ادامه این مراسم، با بیان اینکه شهید لک زایی فردی با تواضع، ساده زیست، فروتن و با احساس مسئولیت بود، گفت: شهید حبیب لک زایی هر زمان و در هر مکانی که شخصی نیاز به کمک داشت و کاری از دستش برمی آمد حتی از حقوق خود می گذشت تا کار آن فرد را انجام دهد.

سرهنگ پاسدار حسن فضلی بیان کرد: سردار لک زایی سربازی آماده در همه صحنه ها و نبردها بود و بصیرت و دشمن شناسی این شهید والامقام همیشه زبانزد خاص و عام است و باید زحمات، رشادت ها، فداکاری ها و ایثارگری های این سردار بزرگ را به نسل های آتی منتقل کنیم.

* سردار لک زایی جایگاه ویژه و مهمی در میان بسیجیان و پاسداران و مردم منطقه داشت

وی با بیان اینکه سردار لک زایی جایگاه ویژه و مهمی در میان بسیجیان و پاسداران و مردم منطقه داشت، افزود: حضور امروز شما در این مراسم نشان از تعلق خاطر به این بزرگمرد است.

سرهنگ پاسدار فضلی اظهار کرد: شهید لک زایی از خادمان قرآن بود و این شهید والامقام مقتدر در راه اجرای فرامین دینی و همواره پیرو رهبر بود و برای خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ نمی کرد.

* سردار شهید حاج حبیب لک زایی شخصیتی خستگی ناپذیر، دلیر و شجاع بود

امام جمعه شهرستان خاش نیز در ادامه این مراسم، گفت: سردار شهید حاج حبیب لک زایی شخصیتی خستگی ناپذیر، دلیر و شجاع بود و معتقد بود که اگر افراد جامعه فریضه مهم و حیاتی امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند جامعه ما به سمت توسعه و پیشرفت و پویایی حرکت می کند و فسادها و مصیبت ها در جامعه کاهش می یابد.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان بیان کرد: سردار شهید لک زایی در همه ابعاد مختلف اعم از فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی استعداد بالقوه داشت و این شهید والامقام از لحاظ علمی از بهترین افراد بود.

* امنیت امروز سیستان و بلوچستان مدیون شهید لک زایی و شهدای وحدت است

وی خاطرنشان کرد: امنیت امروز سیستان و بلوچستان مدیون شهید لک زایی و شهدای وحدت است و سردار شهید لک زایی همیشه بر مسئله شیعه و سنی تاکید داشت و در حقیقت وحدت را لازمه توسعه این استان می دانست.

حجت الاسلام دهقان با بیان اینکه شهید لک زایی فردی با اخلاص و خوش اخلاق بود، گفت: این دو ویژگی مهم همواره در قلب ها نفوذ می کرد و به خصوص قشر جوان جامعه را بسیار جذب می کرد و آنها را ارشاد و راهنمایی می کرد.

* سردار شهید لک زایی با وجود اینکه ترکش های بسیاری در بدن داشتند

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش نیز در ادامه بیان کرد: سردار شهید حاج حبیب لک زایی با وجود اینکه ترکش های بسیاری در بدن داشتند ولی هرگز دست از کار و تلاتش در راستای خدمات رسانی به مردم بر نمی داشت و تا آخرین لحظات عمر با برکت خود خودش را وقف نظام و اسلام کرده بود.

مولوی محمدعلی شهنوازی گفت: هرآنچه را که امروز در جامعه داریم مدیون و مرهون خون پاک شهداء هستیم و لذا برای قدردانی از این نعمات راهشان را ادامه دهیم و رشادت ها و فداکاری های این شهداء را سرلوحه کاری خود قرار دهیم.

وی اظهار کرد: شهید لک زایی از شهدای خدمت و وحدت استان بود و این شهید از مفاخر انقلاب و دلسوز شیعه و سنی و عاشق رهبری بودند.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم که با حضور گسترده و عظیم علماء و روحانیون، مسئولان، سران طوای، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در کانون فرهنگی اجتماعی سپاه خاش برگزار شد، محمدزهی مقاله ای را در وصف شهید لک‌زایی برای حاضران قرائت کرد و همچنین نمایشگاه عکسی به همین مناسبت در این مراسم برپا شد و در پایان از سلمان لک زایی فرزند شهید لک زایی با اهداء هدیه ای، تقدیر و تشکر شد.

به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ سردار شهید اسلام «حاج حبیب لک‌زایی»، جانشین فرمانده سپاه سلمان، 25 مهر سال 1391، در سالروز شهادت امام جواد (ع) و همزمان با سومین سالگرد شهدای وحدت پس از تحمل 24 سال رنج ناشی از جراحات و مصدومیت‌های دوران جنگ و دوری از یاران شهیدش، در حالی که بیش از 60 ترکش در بدن داشت، در بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش ‌ به سوی همرزمان عرش‌نشینش پر پرواز گشود.

سردار شهید حبیب لکزایی در سال 1358 وارد سپاه پاسداران شد و تا پیش از شهادت، در سمت‌های جانشین و فرمانده سپاه شهرستان زابل، معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان، جانشین سپاه سلمان، رئیس هیئت امنای گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهر ادیمی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج ) سیستان و بلوچستان انجام وظیفه کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز

در این مراسم که امروز در سپاه عاشورا ترتیب یافت، یاد و خاطره سردار شهید شفیع‌زاده گرامی داشته شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: شهید شفیع‌زاده مردی بود که نه تنها فرماندهان سپاه بلکه تمام ملت ایران مدیون این شهید والامقام هستند و فعالیت‌های او باعث اقتدار و افتخار سبزپوشان انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: شهید شفیع‌زاده صبور، تواضع و گشاده رو بود و از خود ایثار و گذشت از خود نشان می‌داد و در همه امور خودش پیشقدم می‌شد.

وی یکی از ویژگی‌های آن شهید را شرح صدر و جمع کردن تمام ظرفیت‌های بالقوه در زیر یک چتر مدیریتی دانست و گفت: وی در تصمیم‌گیری‌ها از نظرات دیگران و در برخورد‌ها و قضاوت عدالت را رعایت می‌کرد.

وی سهم شهید شفیع‌زاده در تأسیس و کارکرد توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس را بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: رسته توپخانه‌ایده و انگیزه وی بود و امروز ثمره فعالیت او در جمهوری اسلامی یک توپخانه قوی و قدرتمند است و همین پیروزی در عملیات وعده صادق ریشه در ابتکارات دفاع مقدس دارد.

سردار چهارباغی از فرماندهان موشکی سپاه و همرزم شهید شفیع‌زاده نیز در این مراسم قدرت و توان موشکی کشور را مدیون تلاش‌های سردارانی، چون شفیع‌زاده و تهرانی مقدم دانست و شاگردان این شهدای والامقام در موشکباران عین الاسد و اسرائیل کمر و هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکستند.

سردار بابازاده فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا هم گفت: شهدا در اوج مظلومیت امام و اسلام جان بر کف به میدان آمدند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و همه باید در جهت پاسداشت یاد شهیدان مسئولیت خود را ادا کنند.

شهید شفیع‌زاده در تاریخ هشتم اردیبهشت سال ۶۶ در منطقه عملیاتی کربلای ۱۰ در منطقه عمومی ماووت در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، خودروی وی مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرار گرفت و به آرزوی دیرینه خود نایل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت