Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@17:48:27 GMT

سومین محفل خاطره پایداری در یزد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۷۸۶۳۳

سومین محفل خاطره پایداری در یزد برگزار شد

همزمان با سالگرد عملیات تک زید سومین محفل خاطره پایداری با حضور جمعی از راویان و رزمندگان یزدی در حوزه هنری یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، به مناسبت فرا رسیدن 25 مهرماه سالروز عملیات تک زید که در سال 1363 با محوریت تیپ الغدیر یزد در منطقه پاسگاه زید به وقوع پیوست، سومین محفل ماهانه خاطره پایداری با حضور فرماندهان، راویان، رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رضا هدایتی در این محفل به بیان خاطراتی از این عملیات ظفرمندانه پرداخت و از جانفشانی، ایثار و رشادت رزمندگان اسلام در این نبرد مطالبی را بیان کرد.

وی با قدردانی از کسانی که در حوزه دفاع مقدس قلم می‌زنند و نسبت به ثبت و ضبط خاطرات آن دوران اهتمام می‌ورزند، اظهار داشت: تداوم راه شهدا با تبیین خاطرات و رشادت‌های آن عزیزان و ایجاد روحیه مقاومت و شهادت طلبی در جامعه محقق می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم تبیین و ترویج خاطرات شهدای مظلوم و رزمندگان سلحشور دفاع مقدس افزود: امروز جامعه بیش از پیش به بازگویی خاطرات و منش شهدا نیاز دارد.

این یادگار دفاع مقدس ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین رزمندگان دیروز و راویان امروز، بر تداوم این محفل صمیمی و بی‌ریا تأکید و خاطر‌نشان کرد: بالندگی، پیشرفت، عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا است و همه باید قدردان آن باشیم.

در ادامه این مراسم، مهدی بیدآبادی از فرماندهان دفاع مقدس، حسینی‌پور رزمنده و جانباز و اکبر رحمانی از رزمندگان و راویان جهاد 8 ساله خاطراتی را از عملیات تک زید بیان ‌کردند.

پاسگاه زید در شمال منطقه عمومی شلمچه در غرب جاده اهواز ـ خرمشهر، از محورهای اولیه عراق و از راه‌های دستیابی به این جاده و همچنین یکی از محورهای عملیات رمضان بوده است.

در سال 1363تیپ الغدیر در خط پدافندی منطقه زید مستقر بود که ارتش بعث عراق با یک تک، بخشی از منطقه را تصرف کرد، اما بلافاصله الغدیریان به فرماندهی شهید حاج ابراهیم جعفرزاده پاتک کرده و منطقه را پس گرفتند که در خطبه‎‎های نماز جمعه تهران با تعبیر تیپ پیروز الغدیر به آن حماسه پرداخته شد و از آن پس، تیپ یزدی‌ها به تیپ پیروز الغدیر معروف شد.

محافل ماهانه خاطره‌گویی رزمندگان یزدی با عنوان پایداری یکشنبه‌های آخر هر ماه در حوزه هنری استان برگزار می‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد است.

انتهای پیام/

R41376/P1336/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن بعثی در هشت سال جنگ تحمیلی از همه طرف حمایت شد، اما غیرت و حماسه رزمندگان باعث شد تا دشمن ناکام بماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در همایش تجلیل از دست‌اندرکاران اردوی راهیان نور، اظهار کرد: جبهه پر از وقایعی بوده است که باید در خصوص لحظه به لحظه آن صحبت کرد، در یک طرف جبهه حق بود و در یک طرف دیگر تمام نیروی شیطان جمع شده بودند، صدام تنها نبود و شوروی آن زمان و کشورهای مرتجع عربی گوش به فرمان آمریکا بودند.

وی افزود: بلوک شرق و غرب هر دو تابع شوروی و آمریکا بودند، بیشتر امکانات جنگی صدام روسی و متعلق به شوروی سابق بود، تمام امکانات غرب از جمله توپ‌های فرانسوی علیه ایران استفاده شد، بلوک غرب به شدت روی این توپ و تانک‌ها تبلیغ می‌کردند، آمدند اما نتوانستند خودنمایی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آن برهه هنوز سپاه به درستی تشکیل نشده بود، ارتش به درستی سامان پیدا نکرده بود، امکانات بسیار زیادی پشت صدام بود، حتی گفته بودند چند روزه تهران را می‌گیرند، اما اوج حماسه و غیرت باعث شد آنها پشت دیوارهای خرمشهر و آبادان متوقف شوند.

وی تصریح کرد: در اوایل انقلاب توپ و تانک امکانات وسیع نداشتیم، اما اراده افراد نفوذناپذیری را داشتیم، این اراده بی‌نظیر رمز پیروزی‌ها بود.

احمدزاده با بیان اینکه نسل کنونی باید امروز این حماسه‌ها را بدانند، خاطرنشان کرد: امروز مکان‌هایی که آغشته به خون شهدا هستند، مقدس هستند، در شلمچه شب و روزهای خاصی وجود داشت، در برخی مناطق لحظه‌ای نبود که در شدیدترین بمباران نباشد، این حماسه‌ها زیاد و گسترده است.

وی افزود: امروز این سوال پیش می‌آید چرا یک مکان مقدس می‌شود؟ باید گفت نقطه به نقطه این مکان‌ها آغشته به خون شهدا هستند، باید اثر معنوی این حرکات را ببینیم، این مکان‌ها اثرات مثبت بر روح و روان افراد دارد، کربلای ایران امروز روح انسان را صیقل می‌دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خطوط مقدم جبهه سراپا و سراسر مقدس است و اثرات معنوی دارد، در این مکان‌های مقدس حضور پیدا کنیم و دیگران را دعوت کنیم.

کد خبر 748764

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست