Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجف - ایرنا - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف از اتمام عملیات اجرای بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) در جوار حرم امام علی (ع) تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف، علیرضا فداکار در دومین گردهمایی روسای ستادهای بازسازی عتبات وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌ها با حضور نمایندگان بیش از 20 ارگان دولتی که در نجف برگزار شد، از اتمام عملیات اجرای بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) در جوار حرم امام علی (ع) تا پایان امسال خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مشارکت در بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر را اقدامی برگرفته از باورهای ایمانی و اعتقادی افراد دانست و گفت: خیرین، متبرعان و هموطنان عزیز باید این فرصت معنوی ارزشمند را غنیمت بشمارند.
وی با بیان اینکه بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر منحصر به دوره کنونی نیست، گفت: بسیاری از ابنیه حرم‌های مطهر میراث ارزشمند تاریخ، فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف افزود: با همت خیرین تا کنون بیش از 500 پروژه مختلف بازسازی و نوسازی در شهر نجف اشرف و حرم مطهر امیرالمومنین اجرا شده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح های عظیمی مانند صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در کشوری مانند عراق که هنوز درگیر جنگ و مشکلات متعدد اقتصادی می‌باشد، بسیار سخت است، اظهار کرد: پیشرفت این طرح‌ها جز با عنایت اهل بیت(ع) ممکن نبود.
وی گفت: مقامات عالی کشور همواره بر لزوم مردمی بودن این فعالیت‌ها و تامین منابع مالی لازم از محل کمک‌های مردمی و خیرین تاکید دارند و تلاش ما هم در همین جهت است.
فداکار افزود: راه‌اندازی دفاتر ستاد بازسازی عتبات در وزارتخانه ها و نهادهای به معنای دولتی شدن فعالیت این ستاد نیست، ولی انتظار ما از مسولان دفاتر ستاد بازسازی عتبات وزارتخانه‌ها تنها فرهنگ‌سازی، اطلاع رسانی و شناسایی ظرفیت‌هایی است که خانواده کارکنان دولت می‌توانند در این راستا در آنها سهیم شوند.
شوشتری جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز در این نشست به تشریح ظرفیت‌های مشارکت در بازسازی عتبات پرداخت و گفت: اهداء نذورات نقدی و کالایی، تامین تجهیزات و ماشین آلات، ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین نیروهای تخصصی ازجمله فرصت‌های موجودی است که خیرین حقیقی و حقوقی می‌توانند در آنها مشارکت نمایند.
وی با بیان اینکه بیش از یک دهه از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات می‌گذرد، گفت: طی این مدت حدود 170پروژه کوچک و بزرگ در زمینه رفع نیازهای اولیه حرم‌ها، بازسازی درها و ضریح‌ها، نوسازی و بهسازی ابنیه و توسعه‌های اولیه حرم‌ها با همت اشخاص، خیرین حقیقی و برخی نهادها و تشکل‌ها در قالب خیرین حقوقی اجرا شده است.
وی افزود: طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) ، فاز نخست توسعه حرم مطهر سیدالشهدا(ع ) مزین بنام صح ن عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) و توسعه حرم مطهر امامین جوادین در کاظمین و توسعه حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا از جمله فرصت‌های معنوی است.
خاورم**380**1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت گفت: تأکید ما بر مردمی‌بودن جشن‌های دهه کرامت است و باید کاری صورت گیرد که بیرق دهه کرامت توسط خود مردم بر سر در هر خانه نصب شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به گل‌آرایی ضریح حرم مطهر بانوی کرامت توسط خادمان حرم قم با همکاری خادمان حرم امام رضا(ع) اظهار داشت: در دهه کرامت موکب‌هایی از شهرهای مختلف و کشورهای دیگر در صحن جوادالائمه(ع) و پیامبر اعظم(ص) و میدان آستانه خدمت‌رسانی خواهند داشت.

 وی بر لزوم مردمی‌بودن جشن‌های دهه کرامت تأکید کرد و گفت: ما زمانی موفق هستیم که مانند دهه اول محرم و عاشورا بر در هر خانه بیرق دهه کرامت توسط خود مردم نصب شود.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه سرکشی از خانواده‌های شهدا و حضور در مدارس و دانشگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی توسط سفیران کریمه انجام می‌شود، افزود: چراغانی و فضاسازی محیط حرم بانوی کرامت و پیرامون حرم همچون سنوات گذشته در دستور کار قرار دارد و سعی بر این است که فضای حرم مطهر فضای شاد و بانشاطی باشد.

 وی با توجه‌ به اتفاقاتی که در عرصه بین‌الملل روی داده و شاهد بیداری دانشجویان در غرب هستیم بر لزوم معرفی هرچه بیشتر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) تصریح کرد و گفت: این دو حرم منبع و مرکز قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران هستند و معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) در زمینه امور فرهنگی و اجتماعی می‌تواند زمینه را برای الگوگیری دختران و زنان از ایشان فراهم کند.

 فلاحی ادامه داد: حضرت معصومه(س) یکی از بهترین الگوها برای مسئله عفاف و حجاب هستند و حرم ایشان مرکز کرامت و محل ترویج علوم اسلامی است و حتماً حکمتی دارد که بزرگ‌ترین حوزه علمیه در کنار حرم ایشان قرار دارد و امروز دانش‌پژوهان از 110 کشور جهان در جوار آستان آن حضرت در حال تحصیل هستند.

 وی گفت: دهه کرامت ظرفیتی برای اقدامات فرهنگی تبلیغی، ترویجی، اجتماعی و عمرانی است و حرم حضرت معصومه(س) دومین حرم اهل‌ بیت(ع) و یکی از مجموعه‌هایی است که نقش مهمی در مسائل فرهنگی و الگوسازی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • مقام اول استان سمنان در اخذ ویزای تمتع/ اجرای طرح «خشت بهشت»
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • پایان پیکار‌های ووشو جوانان دختر مازندران در بابلسر
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)