Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: تا پایان سال بیش از 300 واحد متخلف که در حریم رودخانه ها به شکل سازه یا ویلا ساخته شده است ، تخریب خواهد شد.

محمدرضا بختیاری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به کم باران و محدود بودن رودخانه های کشور به ویژه رودخانه هایی که مسئولیت تأمین آب تهران را به عهده دارد ، افزود : یکی از رسالت های بزرگ آب تهران و آب کشور تخریب واحدهایی است که در بستر رودخانه ساخته شده است و موجب آلودگی آب رودخانه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : قابل قبول نیست آبی که به زحمت در کشور تولید یا از جای دیگری انتقال داده می شود ، افرادی کم توجه و سودجو آن را آلوده کنند و به همین دلیل در دو تا سه سال آینده همه رودخانه های تهران از این نوع سازه ها پاکسازی خواهد شد و کسی نخواهد توانست در بستر رودخانه سازه یا ویلایی بسازد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اینکه در وزارت نیرو این مسئله را با قاطعیت پیگیری می کنیم ، افزود: در سه ماه اخیر 250 واحد متخلف که در بستر رودخانه به شکل ویلا ساخته شده بود ، تخریب شد که در نوع خود بی نظیر است.
بختیاری درباره اجرای طرح تعادل بخشی نیز گفت: این طرح در آب منطقه ای تهران خوب پیش می رود و تاکنون 560 حلقه چاه مسدود شده است و هر هفته 50 حلقه چاه
بسته می شود.
وی افزود : در بحث مهندسی رودخانه ها نیز با کمک وزارت نیرو، استانداری تهران و سیستم قضایی کشور سازه هایی که در حریم بستر رودخانه ها ساخته شده است ، اگر به این موضوع توجه نشده باشد ، تخریب خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران به بخش دیگری از اجرای طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی که مربوط به نصب کنتورهای هوشمند است ، اشاره کرد و گفت: در آب منطقه ای تهران دو نوع کنتور فهام و حجمی نصب می کنیم که نصب کنتورهای فهام به شدت در حال اجراست و کنتورهای حجمی نیز ابتدا از نظر تولید با مشکل مواجه بود که در یک ماه اخیر برطرف شده است و در شش ماه دوم سال عقب ماندگی نصب کنتور حجمی را می توانیم جبران کنیم.
بختیاری افزود: قرار است 500 دستگاه کنتور حجمی نصب کنیم.
وی درباره تخصیص اعتبار طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی گفت: اعتبارات عمومی کشور کم است و اعتبار زیادی داده نشده گرچه اخیراً حدود 30 درصد اعتبارات ابلاغ شده است اما آب منطقه ای تهران از منابع عمومی شرکت استفاده می کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران افزود: حدود 10 میلیارد تومان تاکنون برای اجرای طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی از منابع داخلی کشور استفاده کردیم و منتظر اعتبارات دولتی نمی مانیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران

کارگران قشر زحمت‌کش جامعه هستند که همواره با تلاش‌های خود چرخ‌های اقتصادی کشور به‌ویژه صنعت نفت را به حرکت درمی‌آورند؛ به همین دلیل به‌منظور قدردانی از زحمات این افراد تأثیرگذار و تلاشگر، روزی به نام «روز کارگر» در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شده است. عکاس شانا به همین بهانه یک روز با کارگران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران همراه شده است تا گوشه‌ای کوچک از تلاش‌های آنان را که عضوی مهم از صنعت نفت کشور هستند، به نمایش بگذارد و به آن‌ها خدا قوت بگوید.

دریافت 35 MB

دیگر خبرها

  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران