Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@01:28:56 GMT

تامین مسکن از اولویت های کمیته امداد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۸۳۵۵۶

تامین مسکن از اولویت های کمیته امداد

مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام اولویت های تامین مسکن برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد گفت: خانواده های با بیش از دو عائله، اولویت تامین مسکن هستند. به گزارش جهان نيوز، ابراهیم بازیان، بابیان اینکه در سال‌های اخیر مسکن به‌عنوان یکی از خدمات‌ راهبردی با رویکرد توانمندسازی مددجویان در دستور کار این نهاد قرارگرفته است، اظهارکرد: حدود 80 درصد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد دارای یک یا دو عضو هستند و این افراد در اولویت تأمین مسکن قرار ندارند اما مشمول دریافت تسهیلات از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت می‌شوند و این در حالیست که بر اساس سیاست‌های کمیته امداد اولویت با خانوارهای بیش از دو عائله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در برنامه ششم، کمیته امداد موظف شده است برای تأمین 150هزار خانوار فاقد مسکن و مقاوم‌سازی، بهسازی و تعمیر 300 هزار مسکن مددجویان خود مالکی اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه برای تأمین مسکن نیازمندان منابع دولتی و کمیته امداد به ‌تنهایی پاسخگو نیست، بیان داشت: باید از مشارکت مردم، خیران و آورده مددجویان برای تأمین مسکن استفاده کرد تا این امر در تحقق اهداف این نهاد در برنامه ششم مؤثر باشد.
بازیان درباره اولویت‌بندی مسکن مددجویان گفت: اولویت نخست این نهاد تعمیر مسکن خود مالکی مددجویان شهری و روستایی ، اولویت دوم تأمین مسکن برای مددجویان فاقد مسکن شهری و روستایی و اولویت سوم مقاوم‌سازی مسکن خود مالکی مددجویان تحت حمایت است.
مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد سرانه خدمات تعمیر مسکن برای هر خانوار مددجو را حداکثر چهار میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تعمیر مسکن به صورت کلی یا جزئی و یا شامل انشعابات گاز و حصارکشی است.
بازیان درباره پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای مسکن مددجویان ادامه داد: امسال برای نخستین بار کمک‌هزینه تأمین مسکن برای خرید، ساخت، بهسازی و مقاوم‌سازی از محل صندوق امداد ولایت برای خانوارهای یک تا دو نفر و شهرهای بالای 100هزار نفر پرداخت می‌شود.
وی با اعلام اینکه این صندوق امداد ولایت به این خانوارها 20 میلیون تسهیلات خرید یا ساخت مسکن می‌دهد، گفت: البته به این افراد پنج میلیون تومان نیز به عنوان کمک‌بلاعوض داده می‌شود.
مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه امسال ساخت، خریداری، تعمیر و مقاوم‌سازی 75 هزار منزل مسکونی در کشور برای مددجویان در دست اجرا است، افزود: 30 هزار مورد از این خدمات عمرانی مربوط به ساخت منازل شهری و روستایی است.
وی با اعلام اینکه 150 هزار خانوار مددجوی تحت حمایت فاقد مسکن هستند، افزود: درمدت اجرای برنامه ششم برای حدود 30 تا 35 هزار خانوار دارای بیش از دو عضو مسکن مناسب تأمین خواهد شد البته در این زمینه اولویت نخست با خانوارهای بیش از دو عائله سپس با خانوارهای کمتر از دو عائله است.
بازیان با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت مسکن مهر، 20 هزار خانوار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد صاحب‌خانه شده‌اند، گفت: تأمین مسکن مددجویان با توجه به وضعیت اقلیمی و جغرافیایی و همچنین متناسب با تعداد اعضای خانوار متفاوت است.

منبع:ایرنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده در جشن توانمندسازی مددجویان زیرپوشش استان گفت: یکی از مشکلات اساسی جامعه بحث اشتغال است که کمیته امداد به عنوان یک نهاد اجتماعی و حمایتی امروز با بحث ایجاد اشتغال و انجام کار‌های ارزشمند در این حوزه دو هدف؛ کمک به رفع معضل بیکاری در سطح جامعه و کمک به توانمندسازی خانواده‌ها با حفظ کرامت و شرافت انسانی را دنبال می‌کند.

او به حوزه اشتغال اشاره و تأکید کرد: جشن توانمند سازی بیش از ۴ هزار ۵۹۸ خانوار که ۳ هزار ۱۴۴ خانوار مربوط به سال گذشته و بقیه مربوط به سال ۱۴۰۱ است، روز گذشته برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه به واسطه ایجاد فرصت شغلی ۶ هزار ۷۴۸ نفر دارای شغل شدند، افزود: سال گذشته ۶ هزار ۴۴۵ نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش کسب کردند و ۴۳۳ نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول کار شدند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم گفت: از برنامه‌های در دست اقدام کمیته امداد این است که در کل کشور ۱۱۰ هزار خانوار را از طریق اشتغال، به توانمندسازی برسانند.

صباغیان تصریح کرد: مأموریت اصلی کمیته امداد از ابتدای تشکیل رسیدگی به امور معیشتی و نیاز‌های روزمره مردم بود، اما پس از تاسیس این نهاد مقدس روز به روز با نگاه تحولی که در مجموعه کمیته امداد داشت پویایی خود را حفظ کرد و امروزه نگاه می‌کنیم که از یک نهاد صرفا حمایتی به یک نهاد توانمندساز تبدیل شده است.

به گفته وی، جشن خودکفایی قریب به ۵ هزار خانوار در استان همدان برگزار شد که کمیته امداد از طریق برنامه‌های متنوع توانمندساز که در دستور کار خود داشت با کمک همه مجموعه‌ها، خیرین و دولت مردمی رقم می‌زند.

دیگر خبرها

  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی