Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- مدیرکل اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم، گفت: درحال حاضر 60اتحادیه با 34 هزار واحد صنفی پروانه دار و در حدود 10 هزار واحد صنفی بدون پروانه در قم فعالیت می کنند.

به گزارش ایرنا، سعید کاویانی روز دوشنبه در نشست خبری مشترک دادگستری، فرماندهی انتظامی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف قم در سالن دانش اتاق اصناف قم
با اشاره به تشکیل کمیته ای برای ساماندهی اصناف از سال گذشته با همکاری دستگاه های مرتبط گفت: در این زمینه کار با اتحادیه هایی که آسیب های برجسته تری داشته اند، شروع شده است و نخستین برنامه ما شناسایی دقیق واحدهای غیرمجاز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به عنوان مثال، در بحث قهوه خانه ها حدود 400 قهوه خانه غیرمجاز شناسایی که اخطاریه هایی برای آنها برای تعیین وضعیت ارسال شده است.
وی ادامه داد: اخطاریه ها داده شده و بر این مبنا دادستان محترم دستور داده است که پس از مراحل قانونی، با توجه به قانون ممنوعیت استفاده از دخانیات در اماکن عمومی با آنها برخورد شود.
کاویانی با بیان این که رعایت قانون یک اصل و یک امر الزامی است، اظهار کرد: قانون ممنوعیت استفاده از دخانیت در اماکن عمومی ماده 9 و 13 آن، بر ممنوعیت در اماکن عمومی تصریح شده است.
وی با اشاره به صراحت قانون در بحث ممنوعیت قلیان گفت: ممنوعیت استفاده از قلیان، در مراکز چه پروانه داشته و چه پروانه نداشته باشند، به قوت خود باقی است، قهوه خانه هایی که پروانه دارند، حق ارائه قلیان ندارند و تعهد نیز از آنها گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: هیچ مرکز صنفی حق ارائه قلیان در واحد صنفی خود را ندارد و نظارت آن با اماکن و اتاق اصناف و در بوستان ها نیز با مجموعه شهرداری است.
7406/ 6133/ خبرنگار- عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان

 ایرج حسن‌پور گفت: با برنامه‌ریزی حوزهٔ بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان، طی روز‌های ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ماه، گشت مشترک نظارتی با حضور کارشناسان بازرسی اداره کل صمت، نمایندگان مرکز بهداشت زاهدان، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها از واحد‌های صنفی شب زی (رستوران، غذای آماده، فست‌فود و...) در زاهدان انجام شد.

وی افزود: در بازدید‌های انجام شده برای ۱۰ واحد صنفی پرونده با تخلفات گران‌فروشی، عدم درج قیمت، فروش کالا‌های تاریخ مصرف گذشته تشکیل شد.

مدیرکل صمت استان خاطرنشان کرد: پرونده‌های تشکیل شده جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شیب سقوط آزاد کاهش موالید کم شده | 76 هزار ماما داریم و فقط 7 هزار پروانه فعال مامایی
  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند