Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:08:44 GMT

امیر قطر از مالزی به سنگاپور رفت

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۸۶۷۹۰

امیر قطر از مالزی به سنگاپور رفت

کوالالامپور- ایرنا- شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر شب گذشته در پی یک دیدار دو روزه از مالزی، شب گذشته این کشور را به مقصد سنگاپور ترک کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، این سفر نخستین سفر امیر قطر به جنوب شرق آسیا پس از بحران تیرگی روابط سیاسی با عربستان و سه کشور دیگر عربی در چهار ماه گذشته انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی شامگاه یکشنبه وارد کوالالامپور شده بود و در مجلس این کشور مورد استقبال رسمی قرار گرفت که با حضور سلطان محمد پنجم پادشاه ، نجیب تون رزاق نخست وزیر و اعضای کابینه دولت مالزی برگزار شد.
وزیران همراه امیر قطر در جریان دیدار وی با نخست وزیر مالزی چهار یادداشت تفاهم در زمینه همکاری های حقوقی – قضایی و آموزش دیپلماتیک امضا کردند.
شیخ تمیم در سفرش به مالزی با سلطان محمد پنجم نیز دیدار کرد و پس از ان درضیافت رسمی وی نیز قبل از ترک مالزی شرکت کرد.
عربستان، امارات ،بحرین و مصر روز 5 ژوئن سال جاری به واردکردن اتهاماتی مانند حمایت قطر از گروه های افراطی ، روابط خود را با این کشور قطع کردند. اتهاماتی که دولت قطر کاملا آنها را رد کرد و عربستان را به عنوان مهمترین عامل ایجاد و توسعه افراط گرایی در منطقه خواند.
این کشورها همچنین قطر را تحریم اقتصادی کردند به ویژه اینکه آسمان خود را به روی پروازهای قطر ایرلاینز بستند. علاوه بر این عربستان مرزهای خود را با این کشور بست که قطر در پاسخ به این اقدامات مسیر خطوط هوایی هواپیماهای خود را تغییر داد.
سفر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی به مالزی هشت ماه پس از بازدید ملک سلمان پادشاه سلطنتی عربستان سعودی انجام شده است. سفر ملک سلمان هم به مالزی اولین سفر پادشاه این کشور در یک دهه اخیر بود.
مسئولان مالزی که میزبان امیر قطر در روز گذشته بودند اعلام کردند که بحران ایجاد شده در روابط خارجی قطر تاثیری در روابط دوجانبه کوالالامپور- دوحه نخواهد گذاشت.
نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی پیش تر گفته بود: ما دعا می کنیم که اختلاف ها بین برادران عرب ما حل و فصل شود.
وزارت خارجه مالزی در بیانیه ای اعلام کرد که مالزی میزبان پدر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در سال 2009 بود . دیدار با مقام های قطری فرصتی را برای رهبران فراهم کرد تا در مورد مسائل دوجانبه و تبادل نظر در مورد مسائل مورد علاقه مشترک گفت وگو کنند.
قطر چهل امین شریک تجاری در مالزی است که ارزش روابط تجاری دو کشور در سال 2016 به میزان 566 میلیون دلار بود که براساس برخی آمارها به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.
امیر قطر شب گذشته به سنگاپور سفر کرد تا دیدار دو روزه ای از این کشور داشته باشد.
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی قرار است در سفر دوره ای خود پس از سنگاپور نیز به اندونزی سفر کند.
وی در ماه سپتامبر سال جاری میلادی نیز در یک سفر دوره ای به کشورهای ترکیه، آلمان، فرانسه و آمریکا رفت و با مسئولان این کشورها نیز دیدار و گفت وگو داشت.
شبک**آساق **مریم شفیعی**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۶۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، رستوران‌های زنجیره ای فست فود آمریکایی «کِی اِف سی» (KFC) بیش از ۱۰۰ رستوران را در مالزی تعطیل کرده است، زیرا مشاغل مرتبط با آمریکا در سراسر جهان در بحبوحه اعمال تحریم های گسترده به نفع فلسطینیان و ناشی از جنگ جاری در غزه، هدف تحریم مشتریان قرار گرفته اند.

به گزارش این رسانه ترکیه ای، در بحبوحه اعتراضات به حمایت آمریکا از تل آویو پس از تهاجم این رژیم به مردم مظلوم در نوار غزه، فروشگاه زنجیره ای فست فود آمریکایی «کِی اِف سی» مجبور شد فعالیت های خود را در سراسر مالزی- عمدتا در شمال شرقی ایالت کلانتان- کاهش دهد.

بر این اساس، «کیو اس آر برندز» (QSR Brands) که مالک و اداره کننده امتیازات فست فود «کِی اِف سی» در مالزی است، اعلام کرد که فعالیت ۱۰۸ فروشگاه در سراسر این کشور را به حالت تعلیق در می آورد.

لذا شرکت غذایی آمریکایی مذکور مجبور شده است فعالیت‌ های خود با اکثریت مسلمان در جنوب شرقی آسیا را با بیش از ۶۰۰ واحد، محدود و یا تعطیل کند.

پروفسور محد نظری اسماعیل، رئیس گروه حامی فلسطین و بایکوت، واگذاری و تحریم برندهای متعلق به اشغالگران قدس در مالزی، گفت: «کِی اِف سی» در لیست بایکوت قرار ندارد؛ اما بسیاری از مالزیایی ها هر اپراتور فست فود آمریکایی را مرتبط با اسرائیل می دانند.

کد خبر 6092484

دیگر خبرها

  • در کشور کفر خوانندگان و رقاصان هم بیدار شدند اما برخی اساتید کشورمان بی‌تفاوت بودند
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران