Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری برنا، پیش فرض این است که خانواده هایی با بنیه مالی بالا در این زمینه مشکلی نخواهند داشت اما طبق تحقیقات و مشاهدات چه این افراد و چه افرادی که بنیه مالی کمتری دارند، نسبت به هزینه های سرسام آور برخی از این بیمارستان ها اعتراض دارند.

از جمله افرادی که می گویند برای یک ویزیت ساده باید چند صد هزار تومان بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا موارد دقیق تر مثل کودکی که برای درمان اسحال به یکی از این بیمارستان های خصوصی می رود و برای تزریق دو سرم، مبلغی بیش از یک میلیون و دویست هزار تومان پرداخت کرده بود. یا در مثالی دیگر در برخی از بیمارستان­های خصوصی، برای هر شب بستری در بخش آی سی یو، تا دو میلیون تومان هم دریافت کرده اند، در حالیکه طبق تعرفه ای که وزارت بهداشت طراحی کرده،هزینه یک شب بستری شدن در بخش آی سی یو در سال 96 ، یک میلیون و چهار صد و بیست و پنج هزار تومان است .

خبرگزاری مهر هم تیر ماه امسال طی گزارشی به دو بیماری اشاره کرده بود که از بیمارستان های خصوصی شاکی بودند. یکی از مراجعان به بیمارستان خصوصی ادعا کرده بود که بالغ بر ۸ میلیون تومان بابت هزینه سه شب بستری در بخش آی سی یو، پول داده است! و بیماری دیگر که مدعی بود برای ۶ شب بستری شدن در یکی از بیمارستان های خصوصی شهر تهران، در حدود ۸۳ میلیون ریال پرداخت کرده است.جالب اینکه طبق گفته های این بیمار مبلغ پرداختی به بیمارستان مربوطه ۱۲۰ میلیون ریال بوده! که بعد از اعتراض و سر و صدایی که بابت زیاد بودن هزینه ها به راه انداخته، مدیریت بیمارستان به او تخفیف داده و رقمی در حدود ۸۳ میلیون ریال بابت ۶ شب بستری شدن و همینطور خدماتی که دریافت کرده است، از او دریافت کرده اند.

علت اصلی این رویه تخلفات به اجرای طرح تحول سلامت در سطح بیمارستان های دولتی و دانشگاهی کشور مربوط شود که باعث شد مردم بیش از پیش به بیمارستان دولتی مراجعه کنند و به این ترتیب بیمارستان های خصوصی با خالی شدن از مراجعه کننده،در صدد بر آمده اند که برای تامین هزینه ها ، هم بیشتر از تعرفه قانونی پول بگیرند و هم مواردی ساختگی در فاکتورها اضافه کنند.

طبیعی است که اولین مرجع پاسخگویی به این اعتراضات، وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی باشد.

دکترحریرچی سخنگوی این وزارت، درباره این تخلفات به خبرنگار برنا گفت : «هر پرداختی خارج از صندوق بیمارستان غیرقانونی است و هنگام تسویه باید صورتحساب دریافت کرد. سامانه 1690 آماده پاسخگویی به هر گونه تخلف است. کسانی که فکر می کنند ،هزینه بیشتر از آن چه که بایستی بپردازند، پرداخته اند، می توانند از طریق رسیدی که از صندوق بیمارستان دریافت کرده اند، اقدام کنند.»

اما در تماس خبرنگار برنا با سامانه 1690مشخص شد که از طریق این سامانه و کارشناسان آن بیشتر مبلغ تعرفه ها اعلام می شود و فرد شاکی باید طبق معمول مراحل بروکراسی شکایت را طی کند که طبعا به صرف وقت و هزینه و حوصله اش نمی ارزد.

باید دید طرح تحول سلامت در چهار سال دومش، چه نتیجه ای در برخواهد داشت و این مشکلات بیمارستان خصوصی آیا بالاخره رفع خواهد شد یا نه؟

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی امروز از ایلام خارج می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و الگوهای هواشناسی فعالیت سامانه بارشی تا امروز بوده و عصر امروز از استان خارج می‌شود.

احسان احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام، اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و الگوهای هواشناسی فعالیت سامانه بارشی تا امروز بوده و عصر امروز از استان خارج می‌شود.

وی افزود: امروز در برخی نقاط شمالی استان شاهد رشد ابر و رگبارهای نقطه‌ای و رعد و برق هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی ایلام ادامه داد: در روزهای آینده هوا ابری بوده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: از روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود.

کد خبر 750435

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی امروز از ایلام خارج می‌شود
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ایلام
  • حس خوب حمایت
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • اختلال در سامانه وام فرزندآوری و سردرگمی متقاضیان
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان