Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:47:29 GMT

کره‌شمالی: وقوع جنگ اتمی هر لحظه ممکن است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۸۹۰۸۸

کره‌شمالی: وقوع جنگ اتمی هر لحظه ممکن است

همزمان با رزمایش تازه آمریکا و کره جنوبی، نماینده هیئت عالی کره شمالی در سازمان ملل، گفته است یک جنگ اتمی «هر آن ممکن است رخ دهد».

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کیم این‌ریونگ» معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، در یک سخنرانی گفته است کشور او، تنها کشور جهان است که از سال ۱۹۷۰ به این سو، از طرف ایالات متحده هدف «تهدید مستقیم و شدید اتمی» قرار گرفته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات کره شمالی موضع پیشین پیونگ‌یانگ را مجددا تکرار کرده‌ که کشورش حق دار» به‌منظور دفاع از حاکمیت خود، سلاح اتمی داشته باشد.

دونالد ترامپ در جریان نخستین‌ سخنرانی خود در سازمان ملل متحد به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا، گفته بود اگر پیونگ‌یانگ از موضع فعلی خود عقب ننشیند، آمریکا چاره دیگری نخواهد داشت جز آن که «کره شمالی را به طور کامل نابود کند».

ترامپ در سخنانی دیگر نیز گفته است «در نهایت من آن کاری که برای ایالات متحده مناسب است، و در واقع، برای جهان مناسب است، را انجام خواهد داد».

کره شمالی در سال‌های گذشته بارها تهدید کرده است در صورتی که لازم بداند دست به حمله اتمی پیش‌گیرانه علیه آمریکا می‌زند. این کشور منطقه گوام، یا متحدان منطقه‌ای ایالات متحده مانند کره جنوبی و ژاپن را نیز تهدید به حملات موشکی یا «باران آتش» کرده‌است.

دونالد ترامپ نیز زمانی در پاسخ به پیونگ‌یانگ گفته بود این کشور در صورت تهدید با «آتش و خشم» آمریکا روبه‌رو خواهد شد.

طی ماه‌های گذشته، تنش‌ها با آزمایش‌های موشکی، از جمله موشک‌های قاره‌پیما و نیز شـشمین و قوی‌ترین آزمایش اتمی کره شمالی، بالا گرفته‌است.

کیم این‌ریونگ، در سخنرانی در نشست همگانی ملل متحد، گفته است تا زمانی که کشوری در اقدام‌های نظامی ایالات متحده علیه جمهوری دمکراتیک خلق کره (نام رسمی کره شمالی) شرکت نکند، ما هم نیتی برای تهدید یا استفاده از سلاح اتمی علیه آن نداریم.

این سخنانی در حالی بیان شده که ایالات متحده و کره جنوبی خود یک رزمایش تازه را در منطقه آغاز کرده‌اند. این رزمایش که قرار است 5 روز طول بکشد، یک تمرین نظامی مشترک دریایی‌ است و گفته می‌شود از جمله رزمایش‌های گسترده و بزرگ دو کشور است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مجتبی حمزه نژاد با بیان اینکه امروز بعدازظهر و شب ناپایایداری جوی و دریایی در استان شاهد خواهیم بود گفت: صبح امروز، جوی آرام حاکم است و شرایط دریا نیز برای تردد‌های دریایی مساعد خواهد بود و در بعدازظهر و شب، تحت تاثیر فعالیت سامانه هواشناسی در پار‌های از نقاط استان ناپایداری‌های جوی و دریایی پیش بینی می شود.

وی افزود: امروز بعدازظهر و شب در پار‌های از نقاط استان بویژه ارتفاعات رشد ابر، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظ‌های پیش بینی میشود و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها نیز دور از انتظار نیست و توصیه میشود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

حمزه نژاد گفت: از فردا در مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز و شرق خلیج فارس افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی پیش بینی میشود و دریا ساعاتی نسبتا مواج خواهد شد و به تناوب تا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت تداوم خواهد داشت.

وی افزود: توصیه می شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها انجام شود.

حمزه نژاد گفت: از لحاظ دمایی، نوسان ۱ تا ۲ درج‌های دما در استان پیش بینی میشود.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه وقوع زلزله آخرالزمانی ژاپن
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم