Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يکي از نيازهاي اساسي زائران در کشور عراق دسترسي به پول و خدمات بانکداري است که خودپردازها مي‌توانند پاسخگوي بخش عمده‌اي از نيازهاي زائران به خدمات بانکي باشند.
به گزارش خبرگزاري آريا، در سال‌هاي اخير مراسم اربعين به يکي از بزرگترين و باشکوه‌ترين اجتماعات مسلمانان در سطح جهان تبديل شده و هر ساله شاهد شور و اشتياق بيشتر شيعيان ايران براي شرکت در اين مراسم هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رييس ستاد اربعين، در سال گذشته حدود 2ميليون زائر ايراني در اين مراسم عازم کربلا شدند؛ رقمي بيش از جمعيت شهرهاي بزرگي همانند اصفهان، شيراز و تبريز! در همين حال برآوردهاي صورت گرفته حاکي از آن هستند که اين تعداد در مراسم امسال به حدود 2.5ميليون نفر افزايش خواهد يافت. اين جمعيت انبوه نيازمند دسترسي به خدماتي هستند که امکانات و زيرساخت‌هاي کشور عراق به تنهايي پاسخگوي آنها نخواهند بود.
تجارب به دست آمده از سال‌هاي گذشته، موجب بهبود خدمت‌رساني به زائران شده و در سال جاري مجوز فعاليت 1400موکب ايراني توسط کميته مشارکت‌هاي مردمي ستاد مرکزي اربعين حسيني صادر شده است. اما بخش عمده خدماتي که توسط اين نهادها ارايه مي‌شود، تنها معطوف به روزهاي اربعين و مناطق خاصي است. با توجه به ويزاي سه ماهه‌اي که براي زائران ايراني صادر شده و اين که بسياري از زائران قصد زيارت ساير شهرهاي مذهبي عراق را نيز دارند، انتظار مي‌رود خدمت‌رساني در اين ايام به صورت گسترده‌تر و با مشارکت نهادها و سازمان‌هاي بيشتري صورت گيرد.
يکي از نيازهاي اساسي زائران، دسترسي به پول و خدمات بانکداري است. در سال گذشته خدمات مهمي نظير نصب دستگاه‌هاي خودپرداز و استقرار دستگاه‌هاي خودپرداز سيار توسط برخي از بانک‌هاي ايراني در عراق صورت گرفت؛ با اين وجود، تعداد اين خودپردازها و خدمت‌رساني اين بانک‌ها پاسخگوي جمعيت عظيم زائران نبوده و خدمات بيشتر بانک‌ها تنها محدود به استقرار خودپردازهاي سيار در نقاط مرزي ايران و عراق بوده است. از اينرو دور از ذهن نيست که در سال جاري و با افزايش تعداد زائران، نياز به دسترسي به خدمات بانکي در مقياس گسترده‌تري وجود داشته باشد. گسترش اين خدمات و افزايش تعداد خودپردازهاي مستقر در کشور عراق، نيازمند پشتيباني بيشتر و آمادگي براي تأمين اسکناس، تعمير و نگهداري دستگاه‌ها نيز خواهد بود.
خودپردازها مي‌توانند پاسخگوي بخش عمده‌اي از نيازهاي زائران به خدمات بانکي باشند که يکي از مهم‌ترين آنها، دسترسي به پول نقد است. پول ايراني در کشور عراق و به خصوص در شهرهاي زيارتي اين کشور رايج بوده و مورد قبول واقع مي‌شود. بدين ترتيب زائران مي‌توانند با استفاده از ريال ايران مبادلات خود را انجام داده يا در صورت تمايل، آن را به دينار عراق تبديل کنند. بايد به اين نکته نيز توجه داشت که امکان حمل وجوه نقد براي بسياري از زائران پياده اربعين حسيني (ع) وجود ندارد و از اينرو، دسترسي به خودپردازهاي سيار و برداشت پول از حساب‌هاي شخصي درون خاک عراق مي‌تواند براي اين گروه از زائران اهميت بيشتري داشته باشد. علاوه بر برداشت پول نقد، زائران مي‌توانند از بسياري از خدمات ديگر خودپردازها مانند انتقال وجه يا خريد شارژ تلفن همراه بهره‌مند شوند.
دسترسي به پول نقد، علاوه بر افزايش رفاه زائران ايران، در تأمين امنيت آنها نيز موثر خواهد بود. با وجود همکاري‌هاي گسترده دولت‌هاي ايران و عراق براي تأمين امنيت مراسم اربعين و اهميت اين موضوع، همواره بايد تمام احتمالات در نظر گرفته شده و با توجه به شرايط کشور عراق، آمادگي لازم براي مواجهه با آنها وجود داشته باشد. طبق اعلام سازمان ملل متحد، يکي از مهم‌ترين اقداماتي که بايد در زمان‌هاي بحران‌هاي طبيعي و جنگ صورت گيرد، فراهم کردن دسترسي افراد منطقه به پول نقد است. چرا که ممکن است امکان تأمين مستقيم مايحتاج اوليه (مانند غذا، آب و سرپناه) توسط گروه‌هاي امدادرسان به تمام افراد و در زمان مناسب وجود نداشته باشد؛ اما دسترسي به پول نقد مي‌تواند موجب افزايش انعطاف‌پذيري و آزادي افراد براي تأمين آنچه نياز دارند، شود.
در پايان بايد به اين نکته اشاره کرد که اين رويداد مهم و حضور پُررنگ ايرانيان در آن، مي‌تواند زمينه‌ساز توسعه همکاري‌ها بين بخش‌هاي دولتي و خصوصي دو کشور ايران و عراق باشد. با توجه به اينکه خدمات بانکي، پيش‌نياز و يکي از عوامل ضروري همکاري‌هاي تجاري به شمار مي‌روند، بانک‌هاي ايراني مي‌توانند از فرصت حضور زائران ايراني در مراسم اربعين استفاده کرده و خدمات خود را در کشور عراق گسترش دهند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی در نشست خبری سالیانه خود که امروز در محل معاونت علمی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به تاکیدات رهبری مبنی بر اینکه باید در حوزه هوش مصنوعی به ۱۰ کشور برتر دنیا برسیم ، معاونت علمی چه برنامه ای برای عقب نماندن ایران از پیشرفت جهانی در این حوزه و همچنین توسعه زیرساخت‌ها مانند دیتاسنترها، مزارع پردازش گرافیکی و یا پردازشگرهای ابری دارد؟ گفت : سال گذشته گفت و گوهایی زیادی با رییس جمهور و همینطور دستگاه های مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه برای الزام ایجاد یک مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی و در کنارش یک شورای ملی راهبری انجام شد و در این راستا برنامه ها و مدل های کشورهای مختلف در حوزه هوش مصنوعی مورد مطالعه قرار گرفت.

معاون علمی رییس جمهور با اشاره به اینکه سال گذشته راه اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی و شورای راهبری به تصویب رسید و اعضای شورا مشخص شدند گفت: همچنین طی جلساتی که با سرمایه گذاران بخش دولتی و صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری داشتیم راه اندازی صندوق پژوهش فناوری هوش مصنوعی با سرمایه ١٠ هزار میلیارد تومانی اسفندماه سال ١۴٠٢ برنامه ریزی شد.

۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی

وی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی شده است مرکز ملی هوش مصنوعی، اپراتور هوش مصنوعی را ایجاد کند که این اپراتور ٣ خدمت اصلی مزرعه پردازشی بزرگ، مرکز داده بزرگ و کتابخانه های بزرگ زبانی و تصویری را ارایه می دهد . همانطور که اپراتورهای تلفن همراه خدمات اینترنتی را ارائه می‌دهند، اپراتور ملی هوش مصنوعی نیز خدمات پردازشی بزرگ و خدمات کتابخانه های محاسباتی را در اختیار دانشگاه ها شرکت های دانش بنیان و سازمان ها و نهادها قرار می‌دهد.

تحول خوبی در هوش مصنوعی در سال ۱۴۰۳ رقم می خورد

دهقانی با بیان اینکه ایران از نظر دانش فنی و نیروی انسانی وضعیت خوبی دارد گفت: در حوزه مقالات و ارجاعات ایران رتبه ١٧ یا ١٨ دارد اما در حوزه کاربرد رتبه ٧٠ تا ٨٠ را دارد که این جایگاه به دلیل نبودن زیرساخت ها در کشور است و پیش بینی می کنیم در سال١۴٠٣ تحول خوبی در حوزه هوش مصنوعی با ایجاد اپراتور ملی هوش مصنوعی و توسعه زیرسیستم ها داشته باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به اینکه مرکز ملی هوش مصنوعی جایگاهی فراتر از معاونت علمی است، گفت: از تمام دستگاه ها دعوت می کنیم که این مرکز را تقویت کنند.

دسترسی به چند صد GPU

وی در ادامه افزود : پیش بینی ما این است که در سال ١۴٠٣ به چند صد GPU دسترسی پیدا کنیم البته تحریم های شدیدی در این حوزه وجود دارد و حتی عربستان و امارات که برای خرید GPU اقدام کرده اند و پول هم پرداخت کرده اند تحریم شده اند. امیدواریم دانشگاه ها GPU هایی که دارند را برای استفاده تجمیعی در اختیار قرار دهند.

ادامه دارد...

کد خبر 6089679 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است