Web Analytics Made Easy - Statcounter

14 موکب استان سمنان طی اربعین سالجاری، اسکان و تغذیه 25 هزار زائر اربعین حسینی در کشور عراق را برعهده دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرآت، صبح امروز دومین همایش استانی مسئولین کمیته های جذب مشارکت های مردمی واسکان و تغذیه و مدیران موکب های اربعین حسینی (ع) با حضور حسن اسلامی راد مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استان سمنان، رمضانعلی حلوایی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، مسئولان کمیته جذب مشارکت های مردمی واسکان و تغذیه و شورای سیاستگزاری کمیته اسکان و تغذیه استان سمنان در امامزاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقرار 14 موکب استان سمنان در کشور عراق

حسن اسلامی راد مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی و دبیر ستاد هماهنگی مراسم اربعین حسینی استان سمنان در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار مرآت درخصوص برپایی موکب های استان در کشور عراق گفت: 14 موکب در کشور عراق، مرز مهران، نجف و کربلا از سوی استان سمنان برپا خواهد شد.

دبیر ستاد هماهنگی مراسم اربعین حسینی استان سمنان با بیان اینکه موکب نجف مسئولیت اسکان و پذیرایی 10 هزار نفر را بر عهده دارد، اظهار کرد: 10 هزار زائر نیز در موکب های استان در شهر کربلا اسکان و پذیرایی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه موکب های مرز مهران نیز 5 هزار زائر را اسکان و پذیرایی خواهد کرد، افزود: در مسیر راهپیمایی اربعین نیز موکبی فرهنگی برپا می شود که کارهای فرهنگی و تغذیه را انجام خواهد داد.

اسلامی راد خاطرنشان کرد: موکب هایی هم خارج از سهمیه در کربلا برپا خواهد شد تا به زائران خدمات دهی بیشتری شود.

پذیرایی از 5 هزار زائر در مرز مهران

مهدی کاشفی مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان سمنان در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه در بخش سازمانی سپاه و ستاد عتبات، معاونت آماد و پشتیبانی اقداماتی را متقبل شده است، گفت: برای سومین سال متوالی 25 تا 30 دستگاه خودرو به مرزمهران اعزام می شوند.

مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان سمنان افزود: خودرو های شخصی تا شهر مهران بیشتر نمی توانند بیایند به همین دلیل خودروهای مجموعه ی سپاه استان سمنان زائران را از شهرمهران یا پل زائران بصورت رایگان تا لب مرز می آورند.

وی با بیان اینکه پشتیبانی از 17 موکبی در نجف، مسیر بین نجف کربلا، خود کربلا را برعهده داریم، ادامه داد: پشتیبانی از ترابری، خودروهای سبک و سنگین، اتوبوس، کامیون و جابجایی اقلام، تغذیه و اسکان و چایخانه بر عهده کمیته پشتیبانی ستاد عتبات است.

وی با اشاره به مشکلات و نبود جای اسکان و تغذیه در مرز مهران در اربعین سال گذشته گفت: به منظور خدمات دهی بیشتر به زائران امسال موکب پنج هزار نفری به استان ها واگذار شده است.

مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان سمنان با بیان اینکه 5 استان پذیرایی از زائران در موکب مهران را برعهده گرفته اند، اظهار کرد: این موکب به صورت 24 ساعته در بحث اسکان و تغذیه، پذیرای 5 هزار مسافر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 50 هزار کلوچه و آبمیوه تهیه شده که قرار است در آنجا در بین زائران تقسیم شود.

کاشفی با اشاره به اینکه علاوه بر پذیرایی و اسکان پنج هزار زائر در روز، 3 دستگاه نانوایی نیز نان گرم پخت می کنند، گفت: دو دستگاه نان و یک دستگاه شیرمال پخت می کنند که قرار است روزانه حود 2 هزار شیرمال پخت و بین زائران اباعبدالله الحسین تقسیم شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۷۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ کارگر در استان سمنان جان خود را از دست دادند

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله محقق بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی خانه کارگر سمنان، ضمن اشاره به حوادث کار و فراوانی رخ دادن آنها در استان سمنان بیان کرد: در حوادث کار استان طی سال قبل متأسفانه ۱۹ کارگر جان خود را از دست دادند.

وی کنار گذاشتن قانون کار یکی از عوامل روز حوادث کار دانست و تاکید کرد: یکی از آسیب‌های عدم اجرای قانون کار فقدان ایجاد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت در محیط کار است.

دبیر خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه فصل چهارم قانون کار به صراحت بر راه‌اندازی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار تاکید دارد اما به راحتی توسط کارفرمایان نادیده گرفته می‌شود، تاکید کرد: کمیته‌های حفاظت فنی می‌توانند از بروز حوادث جلوگیری کنند.

محقق با بیان اینکه یکی از وظایف کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، جلوگیری از بروز حوادث در محل کار است، بیان کرد: اگر این کمیته‌ها وجود داشتند در سال گذشته نباید این میزان حوادث کار و جان باخته را در استان سمنان شاهد بودیم.

وی از بررسی علل و عوامل بروز حوادث کارگری در استان خبر داد و افزود: ارزیابی که کارشناسان ما صورت داده‌اند نشان می‌دهد که راه‌اندازی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار می‌تواند تا ۵۰ درصد، بروز حوادث کارگری را در سراسر استان کاهش دهد که رقم قابل توجهی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر در ادامه با اشاره به مشکلات کارگران بیان کرد: حقوق کارگران امسال ۳۵ درصد افزایش یافته در صورتی که تورم طبق آماری که بانک مرکزی و مرکز آمار ایران داده زیر ۴۲ درصد نیست و لذا این امر برای کارگران مشکلات بزرگی ایجاد کرده است.

محقق با بیان اینکه افزایش حقوق و دستمزد کارگران متناسب با تورم و گرانی کالاها و خدمات نیست، ابراز کرد: برای مثال باید گفت که امروز یکی از بزرگترین مشکلات کارگران تأمین مسکن مورد نیازشان است.

وی افزود: برای کارگران در حقوق و مزایای شأن ۸۰۰ هزار تومان حق مسکن در نظر گرفته‌اند که همین رقم سال قبل هم بدون تفاوت بود، لذا باید پرسید که در کجای استان امروز می‌توان با ماهی ۸۰۰ هزار تومان یک اتاق کرایه کرد؟

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان همچنین بیمه کارگران را یکی از دیگر مشکلات جامعه کارگری استان دانست و تاکید کرد: دولت اگر بتواند مطالبات تأمین اجتماعی را پرداخت کند شاهد ارائه خدمات بهتر از سوی این نهاد به کارگران خواهیم بود.

کد خبر 6090346

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • ۱۹ کارگر در استان سمنان جان خود را از دست دادند
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید