Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:18:33 GMT

شهدا چراغ راه ما در مقابله با دشمنان هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۹۰۴۸۳

شهدا چراغ راه ما در مقابله با دشمنان هستند

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با اشاره به اینکه حضور شهدای گمنام نشان دهنده حیات انسان‌هاست گفت: شهدا چراغ راه ما در مقابله با دشمنان هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی شامگاه دوشنبه در مراسم وداع با پیکر مطهر شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار‌ داشت: شهدا به خداوند، قرآن، قیامت و پیغمبر‌(ص) و معصومین باور قلبی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه در آیات قرآن کریم آمده است که خداوند جان و مال را در مقابل بهشت خریداری می‌کند گفت: بازار خرید جان، میدان جنگ در راه خداوند است.

وی با اشاره به اینکه یک روز جبهه در مسجد جامع کرمان یک روز در شلمچه، مجنون، خیبر، سوریه و عراق است افزود: شهادت منتظر ما نمی‌ماند و اگر نرفتیم خداوند دینش را معطل من و تو نمی‌گذارد و هرکس روی گرداند خداوند قوم دیگری را می‌آورد.

آیت‌الله شیخ‌بهایی با بیان اینکه شهادت وعده حق خداوند است و اطلاعیه آن در سه کتاب آسمانی انجیل، تورات و قرآن کریم ازجانب خداوند متعال آمده است تصریح کرد: خداوند جان و مال می‌خرد و بهشت می‌دهد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان بیان کرد: افراد خود را دلخوش به وعده آمریکا می‌کنند اما آمریکا به وعده‌های خود عمل نمی‌کند اما اگر به وعده خدا دلخوش کنید جان ومال را در مقابل بهشت و سعادت ابدی می‌خرد.

وی با بیان اینکه شهدا جان و مال خود را در راه خداوند گذاشتند و ناظر بر اعمال ما هستند با اشاره به آیه 112 سوره توبه مبنی بر ویژگی‌های کسانی که در راه خداوند کار می‌کنند؛ خاطر‌نشان کرد: این ویژگی‌ها شامل توبه کنندگان، افراد اهل عبادت، سجده، روزه، رکوع، امربه معروف و نهی از منکر و حافظان از خداوند هستند.

آیت‌الله شیخ‌بهایی افزود: حقوق‌های نجومی، اختلاس، قاچاق کالا و ارز، ضربه به تولیدات داخلی و روی زمین ماندن فرمایشات رهبری گناه بوده و در اسلام به من چه و به تو چه نداریم.

مدرس حوزه علمیه کرمان تصریح کرد: سر دادن شعار استقلال و آزادی یعنی مسلمان هستیم و به دستور خداوند عمل می‌کنیم و آزاد هستیم اما وقتی مسئله دین باشد باید امر به معروف و نهی از منکر کرد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با اشاره به اینکه شهدا با خداوند معامله کردند گفت: روح شهدا در ملکوت اعلی است و تکه‌های استخوان آنها دل‌ها را متحول می‌کنند.

آیت‌الله شیخ‌بهایی با بیان اینکه حضور شهدای گمنام نشان دهنده حیات انسان‌هاست تصریح کرد: 1400 سال بعد از شهادت امام حسین‌(ع) همچنان میلیون‌ها دل زنده است.

به گزارش تسنیم مراسم تشییع و تدفین این شهید گمنام 25 مهر‌ماه جاری از ساعت 9 در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

R7860/P1486/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،بیش از دوهزار نفر از دختران و مادران اصفهانی در آرامگاه سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان با شهیدان به ویژه  سردار دل‌ها،  پیمانی دوباره بستند.

این کاروان دیشب همزمان با لحظه شهادت حاج قاسم در گلزار شهدا کرمان باردیگر بر ادامه راه شهدا تاکید کردند.

پیمودن مسیر پیاده روی مصلی  امام علی( ع )کرمان تا بیت الزهرا حاج قاسم از دیگر برنامه های این کاروان بود.

این زائران از استان اصفهان و با ۵۰ دستگاه اتوبوس از ۴۰ منطقه در اصفهان راهی کرمان شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود
  • سهمیه ۲۰ هزار نفری آموزش‌وپرورش در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند