Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزير نفت با اشاره به ناراحتي ترامپ از اينکه اروپايي ها با ايران همکاري کرده و پول مي گيرند، گفت: خود ترامپ مانع آمدن شرکت هاي آمريکايي شده است، ما که راه را نبسته ايم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «بيژن زنگنه» امروز (سه شنبه) در حاشيه ديدار با خانم «کيم هيون مي» وزير امور زيربنايي و حمل و نقت کره جنوبي درجمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات رييس جمهوري آمريکا مبني بر اينکه اروپايي ها بروند و از پول ايراني ها استفاده کنند، گفت: ترامپ چرا از اينکه اروپايي ها از ايران پول مي گيرند، ناراحت است؟ چرا نمي گذارد شرکت هاي آمريکايي بيايند و در ايران منفعتي کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: خود ترامپ مانع ورود شرکت هاي آمريکايي به ايران شده است، ما که راه را نبسته ايم.
زنگنه ادامه داد: اگر بخواهند، ما حاضريم با شرکت هاي آمريکايي درباره توسعه منابع نفت و گاز مذاکره کنيم و لازم نيست آقاي ترامپ از اين بابت اينقدر اظهار ناراحتي کند.
زنگنه در ادامه به ديدار امروز خود با وزير کره اي اشاره کرد و گفت: در اين ديدار درباره صادرات نفت و ميعانات گازي و مشکلاتي که درباره پرداخت پول آن داشتيم، مذاکره شد.
وي افزود: قرار شد وزير امور زيربنايي کره اين موضوع را به وزير دارايي اين کشور منتقل کند همچنين هياتي نيز از ايران به کره براي حل اين مساله سفر خواهد کرد.
زنگنه ادامه داد: صادرات نفت ايران به کره حدود 120 هزار بشکه در روز است که البته ميعانات گازي نيز صادر مي شود.
وي گفت: در صورتي که مشکل پرداخت پول حل نشود، احتمالا ناچاريم که صادرات نفت خود به کره را کاهش دهيم و بجاي ديگر صادر کنيم.
وزير نفت در عين حال اضافه کرد : البته کره به ما بدهکار نيست، مشکل در پرداخت ارز به ايران است.
وي اظهار داشت: بخشي از پول به شکل يورو و بخش ديگر به شکل پول ملي کره است که تمايل داريم سهم يورو افزايش يابد.
زنگنه افزود: بحث ديگر ما در اين جلسه، درباره مشارکت شرکت هاي کره اي با ايران بود؛ در گذشته شرکت هاي کره اي در ايران مشارکت داشتند و امروز تمايل دارند باز هم همکاري کنند.
وي گفت: دولت کره خط اعتباري 20 ميليارد دلاري به شکل فاينانس براي حضور شرکت هاي کره اي در ايران در نظر گرفته است.
وزير نفت اضافه کرد: ما تاکيد داريم که سهم ايران در اين پروژه ها بالا باشد، هم الزام قانوني براي اين موضوع و هم لزوم اشتغالزايي در زمان اجراي اين پروژه ها را به کره اي ها خاطر نشان کرديم.
وي گفت: درباره مشارکت در طرح ال ان جي و سرمايه گذاري در طرح هاي نفتي و پتروشيمي نيز مذاکراتي انجام شد.
وي بيان داشت: کره اي ها در پروژه هاي پالايشي نيز مشارکت دارند، اکنون در پالايشگاه اصفهان در حال همکاري هستند.
زنگنه افزود: همچنين براي مشارکت در پالايشگاه مکران نيز با ستاد اجرايي حضرت امام (ره) همکاري کرده و امروز تفاهمنامه امضا مي کنند.
به گزارش ايرنا، خانم «کيم هيون مي» وزير زمين، امور زيربنايي و حمل‌ونقل کره جنوبي براي شرکت در کنفرانس يک روزه فرصت هاي مشارکت يونسکو در ايران با همکاري شرکت هاي کره اي به تهران سفر کرده است.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
اقتصام ** 2022*1070*2025*خبرنگار: ميثم طاهري*انتشار: ليلا جودي*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی که برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند