Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي ستاد اربعين استان تهران، مرز مهران را به عنوان گذرگاه خروجي زائران اربعين در استان تهران معرفي کرد و افزود: هماهنگي براي بازگشايي مرز چهارم نيز آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاري مهر، حميد گودرزي ضمن ارزيابي وضعيت ثبت نام ها براي پياده روي اربعين گفت: هم اينک 5 کميته شکل گرفته است و ماموريت استان تهران در نجف مي باشد که 150 هزار غذا در شبانه روز سرو خواهيم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: ثبت نام ها آغاز شده است و از مردم مي خواهيم از مجاري قانوني تردد کنند. سال گذشته سه مرز باز بود و امسال يک مرز ديگر نيز بازگشايي شده است.
گودرزي افزود: تردد زائران استان تهران از مرز مهران مي باشد و هماهنگي هاي خوبي انجام گرفته است و هماهنگي براي بازگشايي مرز چهارم نيز آغاز شده است.
وي با اشاره به آمار زائران دو ميليون و 5 هزار نفري زيارت اربعين حسيني در سال گذشته گفت: امسال آمار ثبت نام ها احتمالا به بيش از 2 ميليون و 700 هزار نفر برسد و از مردم مي خواهيم از طرق ديگر به جز سامانه سماح ثبت نام نکنند.
گودرزي در خصوص مبلغ نهايي پرداخت براي پياده روي اربعين اظهار کرد: در سامانه سماح 6200 تومان از سوي هلال احمر و رقم 18 هزار و 800 تومان و 40 دلار به صورت ريالي از عزيزان دريافت مي شود اما اصرار داريم مبلغ بيمه را حتما واريز کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین آزمون رانندگی و اولین تهرانی که تصدیق رانندگی گرفت

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: در تهران نیز با ورود اتومبیل به خیابان‌های شهر در اواخر دوران قاجار، نخستین گواهینامه‌ها یا تصدیق‌های رانندگی صادر شد. «علیرضا زمانی» تهران‌پژوه، در این‌باره می‌گوید: «محمدناصر انشاء معروف به ناصرخان انشاء اولین ایرانی بود که با سفر به آمریکا گواهینامه رانندگی گرفت. او علاوه بر یادگیری رانندگی و اخذ گواهینامه، با مراحل و چگونگی برگزاری آزمون رانندگی نیز آشنا شد و پس از بازگشت به تهران به عنوان سرکاردان فنی نظمیه برای نخستین بار در تهران آزمون رانندگی گرفت و برای نخستین رانندگان تهرانی گواهینامه رانندگی صادر کرد.»

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

با برگزاری نخستین آزمون‌های رانندگی در تهران، اولین تصدیق‌های رانندگی نیز صادر شد. زمانی می‌گوید: «نهمین روز از مرداد سال ۱۳۰۸ در تاریخ حمل و نقل خودرویی تهران روز منحصربه‌فردی است. در این روز «سیف‌الله خان» به اولین تهرانی تبدیل شد که در پایتخت گواهینامه یا تصدیق رانندگی گرفت.» در این گواهینامه تاریخی که روی آن عنوان «تصدیق‌نامه» درج شده، آمده است: « «بموجب این ورقه تصدیق می‌نماید که آقای سیف اله خان از تاریخ ۹ خرداد ماه ۱۳۰۷ تا تاریخ ۹ مرداد ۱۳۰۸ مرتبا با ادامه تحصیلات خود در موسسه اتومبیل‌رانی، دوره تحصیلات علمی و عملی اتومبیلرانی به اتمام رسانیده و از عهده امتحانات ۳ مرحله‌ای برآمده است.»

نخستین بانوان تهرانی که موفق به کسب تصدیق‌نامه شدند نیز در تهران قدیم ماجرای جالبی دارد. «شوکت الملوک جهانبانی» یکی از اولین بانوان تهرانی بود که در سال ۱۳۱۹ تصدیق‌نامه رانندگی گرفت. همان سال تنها ۴۶ زن تهرانی گواهینامه رانندگی داشتند اما این آمار در سال ۱۳۳۹ به ۴۴۲ نفر رسید.

پس از صدور نخستین گواهینامه رانندگی در تهران، ۱۰ سالی طول کشید تا نخستین آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی به تصویب دادگستری برسد و فرآیند اخذ گواهینامه سر و شکل نظام‌مندتری به خود بگیرد. در این سال، شهربانی تهران گواهینامه‌های رانندگی را به صورت دفترچه هفت‌صفحه‌ای برای متقاضیان صادر کرد تا اینکه در سال ۱۳۴۰ گواهینامه دفترچه‌ای تک‌برگ که ۴ سال اعتبار داشت جایگزین آن شد.

کد خبر 848280 برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی محله هویت شهری خبر مهم همشهری محله حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • نخستین آزمون رانندگی و اولین تهرانی که تصدیق رانندگی گرفت
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی