Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير نفت با اشاره به ناراحتي ترامپ از اينکه اروپايي ها با ايران همکاري کرده و پول مي گيرند، گفت: خود ترامپ مانع آمدن شرکت هاي آمريکايي شده است، ما که راه را نبسته ايم.
ـ سياسي
«بيژن زنگنه» امروز (سه شنبه) در حاشيه ديدار با خانم «کيم هيون مي» وزير امور زيربنايي و حمل و نقت کره جنوبي درجمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات رييس جمهوري آمريکا مبني بر اينکه اروپايي ها بروند و از پول ايراني ها استفاده کنند، گفت: ترامپ چرا از اينکه اروپايي ها از ايران پول مي گيرند، ناراحت است؟ چرا نمي گذارد شرکت هاي آمريکايي بيايند و در ايران منفعتي کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: خود ترامپ مانع ورود شرکت هاي آمريکايي به ايران شده است، ما که راه را نبسته ايم.
زنگنه خاطرنشان کرد، اگر بخواهند، ما حاضريم با شرکت هاي آمريکايي درباره توسعه منابع نفت و گاز مذاکره کنيم و لازم نيست آقاي ترامپ از اين بابت اينقدر اظهار ناراحتي کند.
مشکل پرداخت پول حل نشود، صادرات نفت به کره جنوبي را کاهش مي دهيم
وي در خصوص ديدار امروز خود با وزير کره اي گفت: در اين ديدار درباره صادرات نفت و ميعانات گازي و مشکلاتي که درباره پرداخت پول آن داشتيم، مذاکره شد.
وزير نفت خاطرنشان کرد، قرار شد وزير امور زيربنايي کره اين موضوع را به وزير دارايي اين کشور منتقل کند همچنين هياتي نيز از ايران به کره براي حل اين مساله سفر خواهد کرد.
زنگنه ادامه داد: صادرات نفت ايران به کره حدود 120 هزار بشکه در روز است که البته ميعانات گازي نيز صادر مي شود.
وي گفت: در صورتي که مشکل پرداخت پول حل نشود، احتمالا ناچاريم که صادرات نفت خود به کره را کاهش دهيم و بجاي ديگر صادر کنيم.
وزير نفت در عين حال اضافه کرد : البته کره به ما بدهکار نيست، مشکل در پرداخت ارز به ايران است.
وي خاطرنشان کرد، بخشي از پول به شکل يورو و بخش ديگر به شکل پول ملي کره است که تمايل داريم سهم يورو افزايش يابد.
خط اعتباري 20 ميليارد دلاري دولت کره براي حضور شرکت هاي آن در ايران
زنگنه گفت: بحث ديگر ما در اين جلسه، درباره مشارکت شرکت هاي کره اي با ايران بود؛ در گذشته شرکت هاي کره اي در ايران مشارکت داشتند و امروز تمايل دارند باز هم همکاري کنند.
وي افزود: دولت کره خط اعتباري 20 ميليارد دلاري به شکل فاينانس براي حضور شرکت هاي کره اي در ايران در نظر گرفته است.
وزير نفت گفت: ما تاکيد داريم که سهم ايران در اين پروژه ها بالا باشد، هم الزام قانوني براي اين موضوع و هم لزوم اشتغالزايي در زمان اجراي اين پروژه ها را به کره اي ها خاطر نشان کرديم.
وي تصريح کرد، درباره مشارکت در طرح ال ان جي و سرمايه گذاري در طرح هاي نفتي و پتروشيمي نيز مذاکراتي انجام شد.
وزير نفت گفت: کره اي ها در پروژه هاي پالايشي نيز مشارکت دارند، اکنون در پالايشگاه اصفهان در حال همکاري هستند.
کره تفاهمنامه ساخت پالايشگاه مکران را امضا مي کند
زنگنه افزود: همچنين براي مشارکت در پالايشگاه مکران نيز با ستاد اجرايي حضرت امام (ره) همکاري کرده و امروز تفاهمنامه امضا مي کنند.
خانم «کيم هيون مي» وزير زمين، امور زيربنايي و حمل‌ونقل کره جنوبي براي شرکت در کنفرانس يک روزه فرصت هاي مشارکت يونسکو در ايران با همکاري شرکت هاي کره اي به تهران سفر کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمالغرب در مورد پروژه دوخطه قزوین-زنجان گفت: این پروژه حدود ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل پایانی خود را طی می کند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری خاطرنشان کرد: این پروژه دو مشکل اساسی داشت.یک اینکه در محدوده ایستگاه تاکستان، معارضان اجتماعی وجود داشت که با پیگیری های صالحی، مدیرعامل راه آهن و مقامات استانی زنجان و قزوین این مشکل حل شد.

وی افزود: مشکل بعدی عدم تخصیص نقدینگی به این پروژه است. علی رغم اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه در دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری و تصویب ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر، تخصیص نقدینگی به اندازه کافی نبوده و این موضوع موجب شد که مطالبات پیمانکاران به طور کامل پرداخت نشود.

وی تصریح کرد: ارزش به روز شده این پروژه ۱۲ هزار میلیارد تومان است و به خاطر ۱۲۰۰ میلیارد تومان این پروژه معطل مانده است و اگر نقدینگی به این پروژه تخصیص یابد پیش بینی می شود تا خردادماه ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

به گفته مدیرکل راه آهن شمالغرب؛ این پروژه بسیار ارزشمند است و با بهره برداری از این طرح، ظرفیت ترافیک حمل بار، افزایش و زمان سفر نیز بطور چشمگیری کاهش می یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • وزیر صمت: خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می یابد
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد