Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، در شش ماهه نخست سال‌جاری 11 میلیارد و 501 میلیون تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی، دام‌پروری، خدمات، شیلات و کشاورزی مددجویان تحت حمایت اختصاص یافته است.
رضا شهرکی، مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: رویکرد کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان و مددجویان مبتنی بر توجه به تمامی ابعاد و نیازهای آن‌ها با استفاده از امکانات دستگاه‌های اجرایی، نهادها، مؤسسات خیریه و مجموعه مراکز اقتصادی این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات حمایتی و توانمندسازی این نهاد با هدف رفع نیازهای ضروری زندگی و مشکلات حاد مددجویان بوده تا در نهایت بستر خروج آن‌ها از چرخه حمایت مهیا شود، افزود: تاکنون تعاملات وسیع برون سازمانی در سطح استانی و شهرستانی با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، بانک‌ها در زمینه استفاده مددجویان از تسهیلات قرض الحسنه بانکی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ارتباط و همکاری با مراکز دانشگاهی و پژوهشی، انعقاد تفاهم نامه با اتحادیه‌ها و مراکز کاریابی برای پیشبرد برنامه‌های فقرزدایی محرومان انجام شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری هزار و 24 طرح اشتغال در قالب مشاغل خانگی و کسب و کار خرد با اعتبار 11 میلیارد و 501 میلیون تومان برای مددجویان مناطق شهری و روستایی این استان اجرا شد، ادامه داد: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال زایی و همچنین فراگیری آموزش های تکمیلی و بازآموزی، دوره های کارآفرینی،مشاوره فنی و تخصصی قادر به کسب درآمد هستند و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.
شهرکی یادآور شد: در کنار ایجاد اشتغال برای خانوارهای تحت حمایت در مناطق روستایی و محروم این استان، کمک به امر ازدواج نیازمندان، ارتقای سطح بهداشت و سلامت، خرید نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلوواتی، تامین مسکن، لوازم ضروری زندگی مددجویان، ارایه‌ خدمات فرهنگی به دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی و برگزاری اردوهای زیارتی از دیگر برنامه‌های این نهاد برای توسعه این مناطق است.
وی با بیان اینکه توجه به برنامه های فرهنگی مددجویان مناطق روستایی یکی دیگر از اولویت‌های مهم این نهاد است، گفت: تمام برنامه‌ها از جمله آموزش خانواده، سواد‌آموزی قرآن‌کریم، ترویج و توسعه فرهنگ نماز، حضور فعال جامعه هدف در مسابقه کتابخوانی بین‌المللی رضوی و برگزاری جلسات امر به معروف و نهی از منکر با حضور روحانی مورد وثوق مردم در این مناطق برگزار می‌شود.
شهرکی با اشاره به توزیع 265 دستگاه یخچال، 486 کولر آبی، یک هزار و 200 پنکه، 15 کولر گازی بین نیازمندان مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان، افزود: سال گذشته نیز در چند مرحله کالاها و لوازم ضروری زندگی شامل بخاری نفتی، تانکر آب، یخچال، اجاق گاز و فرش بین نیازمندان این استان توزیع شده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۲۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از ابتدای اجرای این قانون از تعداد ۱۰۱۲ پلاک موجود در استان،۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

سیدمحمدرضا حسینی در گفت وگو با ایسنا، افزود: رفع این تداخلات براساس عکس های هوایی دهه۴۰ که در دسترس استان قرار گرفته انجام شده است.

وی گفت: در دولت سیزدهم رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان های سیستان وبلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده که بر این اساس ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: با این اقدام ارزشمند پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است که یکی از اثرات بارز رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده های حقوقی در محاکم قضایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • مجوزاستخدام شش هزارنفر درآموزش وپرورش سیستان وبلوچستان
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت