Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@10:15:30 GMT

آئین نکوداشت استاد امیر فردی در اردبیل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۹۳۴۳۸

آئین نکوداشت استاد امیر فردی در اردبیل برگزار شد

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه محقق اردبیلی در این آئین گفت: شادروان استاد فردی نویسنده برجسته و از مفاخر استان اردبیل و کشور بود که لقب امیر داستان انقلاب لقب گرفت.
دکتر گودرز صادقی افزود: استاد فردی به فرموده مقام مقام رهبری یک هنرمند مومن و سختکوش در عرصه فعالیت های ادبی دوران انقلاب و از بنیان گذاران هسته های جوانان هنرمند انقلابی و در شمار برجستگانی بود که نهال پر طراوت هنر انقلاب را در برابر دشمنان نگهداری و به شکوفایی و باروری امروز رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد:استاد فردی در ادبیات داستانی خدمات بزرگی را در کشور انجام دادند که باید خدمات آن به نسل آینده منتقل شود.
حسین شایقی دبیر این همایش با اشاره به اینکه فعالیت های استاد فردی در عرصه های ادبی دوران انقلاب را می توان در سه بخش دسته بندی کرد، گفت: در بخش اول ‌وی بعنوان پایه گذار بخش ادبیات داستانی در حوزه اندیشه و هنر انقلاب اسلامی به شمار می آیند و در بخش دوم وی با تشکیل جلسات داستان نویسی از بنیان گذاران هسته های جوانان هنرمند انقلاب اسلامی بودند که منشا رشد و پرورش نویسندگان بسیاری گردیدند و با راه اندازی جشنواره کتاب سال شهید حبیب غنی پور موجب گسترده شدن فعالیت های ادبی در زمینه هنر و اندیشه انقلاب اسلامی شدند
شایقی بیان کرد:در بخش سوم مرحوم فردی را می توان پایه گذار ترین فرد در تشکیل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان وانجمن قلم ایران و شکل گیری جشنواره داستان انقلاب اسلامی برای رونق دادن به فعالیت های ادبیات انقلاب اسلامی دانست.
استاد فردی ‌پنجم مهر ماه سال 1328 در روستای قره تپه شهرستان نیر چشم به جهان گشود و در اردیبهشت ماه 1392 دار بانی را وداع گفت.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند

به گزارش خبرنگار مهر، علی عباس فلاحتی مطلق ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: به همت هئیت کشتی پهلوانی و همکاری ستاد دیه استان، جشن گلریزان ویژه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در گود زورخانه یاسوج برگزار شد.

وی بیان داشت: پهلوانان و ورزشکاران زورخانه همیشه میراث دار و جلودار دستگیری نیازمندان بوده‌اند.

فلاحتی مطلق تصریح کرد: در این آئین ورزشکاران ورزش باستانی با اقتدا به مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) وارد گود زورخانه شدند و پس از اجرای حرکات باستانی و ادای احترام به منش مولای علی علیه السلام، برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مبالغی جمع آوری کردند.

وی افزود: این آئین با حضور مسئولان در نهادهای زندان‌های استان، ورزش و جوانان، هئیت های همگانی و رزمی، بسیج حقوقدانان و وکلای قوه قضائیه و خیرین و نیکوکاران ورزشی و خانواده‌های ورزشکاران برگزار شد.

کد خبر 6090968

دیگر خبرها

  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • آئین دوهزار ساله بیل‌گردانی در نیم‌ور برگزار شد
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد